Auteur Topic: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe  (gelezen 8829 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #15 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 15:58:49 »
Wat moet je met je oude bak?

De versnellingsbak is van Alu,... Dus ookal zou je het stuk schroefdraad eruit kunnen halen: je kunt er niets mee.

Voordeel: De moer die op de uitlaat gescheten zit, waar je de lambda-sonde inschroeft, is volgens mij voor heeeel veeeel auto's t zelfde. Kan me dus niet voorstellen dat deze moer, of het draad niet 'overal' verkrijgbaar is.. al is t maar een stuk pijp met schroefdraad op de sloop :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #16 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 20:04:45 »
Draad van lambda is hetzelfde als bougie :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #17 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 20:37:59 »
kiek, problem solved!!

Maar Niels: hoe bepaal je waar je je lamda sensor gaat plaatsen? Mijn kat is ook leeggehaald door de vorige eigenaar. De sensor zit op hetzelfde punt, maar hij loopt nu iets rijker(Klopt dit, is mijn gevoel namelijk)..

Laat me maar weten waar en waarom je de sensor op een bepaalde plaats gemaakt hebt. -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #18 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 21:43:19 »
lamdba sonde werkt net als een bougie met een warmte graad waar hij goed werkt (serge lees je eff mee of ik het goed onthoudn heb?)
als je een kat heb is het voor je kat een stuk warmer dan dat je geen kat zou hebben.

dus martein het is voor je de vraag in combi met een universele lambda sonde welke warmte graad jij nodig heb nu je geen kat meer heb.
dit zelfde geld voor de plaatsing en type lambda sonde voor nielz

greez maikel

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #19 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 13:00:36 »
Heb de (school-) boeken er ff op nageslagen, maar alle Narrowband sondes ( dat zijn de standaard lambdasondes die een waarde van 0-1 volt afgeven = arm-rijk )
werken VANAF 300°C en zijn voor de rest feitelijk gelijk.

Grootste verschil zit hem in de manier van aansluiten, oftewel het aantal draden dat er aan hangt.


Om de sonde na het starten van de motor snel op bedrijfstemperatuur te brengen (250°C), worden sommige sondes voorverwarmd.

Lambdasonde met 1 kabel           (EGO): zwart = signaal, massa via behuizing.
Lambdasonde met 2 kabels   (ISO-EGO): zwart = signaal, massa = grijs
Lambdasonde met 3 kabels        (HEGO): zwart = signaal, 2 x wit = spanning tbv voorverwarming, massa via behuizing
Lambdasonde met 4 kabels (ISO-HEGO): zwart = signaal, 2 x wit = spanning tbv voorverwarming, grijs = massa

EGO = Exhaust Gas Oxygen = niet voorverwarmde sonde
HEGO = Heated Exhaust Gas Oxygen = voorverwarmde sonde
ISO = isolated = geisoleerde massa ( dus niet via behuizing )
OZA = Zirkonium-sondes
OTA = Titanoxyd-sondes

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #20 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 13:13:43 »
Oke, het maakt in principe dus niet uit welke sonde ik heb, maar meer WAAR hij geplaatst wordt..

Ik ben niet heel blij met de lege kat, dus misschien haal ik op de sloop een volle kat, zodat ik geen gezeur met CO waarden etc. krijg bij een volgende APK keuring.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #21 Gepost op: ma, 26 sep 2005, 13:34:47 »
Mijn zonde..

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #22 Gepost op: di, 27 sep 2005, 20:00:23 »
Zo, das een mooie bende info in 1x.

Aangezien ik geen fackenkrummer heb, had Serge het idee om hem er in te tappen waar normaal dat pijpje aan het spruitstuk zit met dat blauwe dopje (niet alle modellen).
Daar is het natuurlijk veel varmer, en zal de vlam zelfs wel eens langs knallen.

Maar schiet al op met het blokje, maandag tussen de middag ff snel tussendoor naar de sloop geweest, een benzinedruk potje gescoord.
Zo net ff met collega langs Conrad geweest kristall scoren...
6, nogwat dat wist ik, maar ze hebben er 3 met 6 mhz.
Ik heb nu: 6,0 Mhz, 6,144Mhz, en 6,5536 Mhz.
Welke is het?
Ik twijfel tussen 6,144, en 6,5536, wie kan me uit de brand helpen? Het gaat er trouwens om welke origineel is dan.

P.s. kristallen zijn in prijs verlaagd!!!
Voorheel € 1,02 nu €0,67 of zo iets. Jippi!!! -love-  -klus-  -thumbsup-  -prut-  -dj- ...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #23 Gepost op: di, 27 sep 2005, 20:14:10 »
Origineel NZ is toch iets van 7,3 Mhz ofzo?

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #24 Gepost op: di, 27 sep 2005, 20:27:29 »
Zo, das een mooie bende info in 1x.

Aangezien ik geen fackenkrummer heb, had Serge het idee om hem er in te tappen waar normaal dat pijpje aan het spruitstuk zit met dat blauwe dopje (niet alle modellen).
Daar is het natuurlijk veel varmer, en zal de vlam zelfs wel eens langs knallen.

Maar schiet al op met het blokje, maandag tussen de middag ff snel tussendoor naar de sloop geweest, een benzinedruk potje gescoord.
Zo net ff met collega langs Conrad geweest kristall scoren...
6, nogwat dat wist ik, maar ze hebben er 3 met 6 mhz.
Ik heb nu: 6,0 Mhz, 6,144Mhz, en 6,5536 Mhz.
Welke is het?
Ik twijfel tussen 6,144, en 6,5536, wie kan me uit de brand helpen? Het gaat er trouwens om welke origineel is dan.

P.s. kristallen zijn in prijs verlaagd!!!
Voorheel € 1,02 nu €0,67 of zo iets. Jippi!!! -love-  -klus-  -thumbsup-  -prut-  -dj- ...

Da's het pijpje dus wat gebruikt zou moeten worden voor uitlaatgasmeetingen voor de kat (als die er zou zitten)
Zat ook op mijn AAVtje

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #25 Gepost op: di, 27 sep 2005, 20:28:56 »
AAAAAAAAAAA, GVD ga je niet menen he?

Ik vreet een boom alsdat zo is!!!

GVD 100 km voor niks gereden? -angry- ...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #26 Gepost op: di, 27 sep 2005, 20:50:03 »
ik dnek dat je dan alvast kan beginnen met knagen

sjon zit er niet vaak al te ver van naast.

greez maikel

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #27 Gepost op: di, 27 sep 2005, 20:54:11 »
Zo, das een mooie bende info in 1x.

Aangezien ik geen fackenkrummer heb, had Serge het idee om hem er in te tappen waar normaal dat pijpje aan het spruitstuk zit met dat blauwe dopje (niet alle modellen).
Daar is het natuurlijk veel varmer, en zal de vlam zelfs wel eens langs knallen.

Maar schiet al op met het blokje, maandag tussen de middag ff snel tussendoor naar de sloop geweest, een benzinedruk potje gescoord.
Zo net ff met collega langs Conrad geweest kristall scoren...
6, nogwat dat wist ik, maar ze hebben er 3 met 6 mhz.
Ik heb nu: 6,0 Mhz, 6,144Mhz, en 6,5536 Mhz.
Welke is het?
Ik twijfel tussen 6,144, en 6,5536, wie kan me uit de brand helpen? Het gaat er trouwens om welke origineel is dan.

P.s. kristallen zijn in prijs verlaagd!!!
Voorheel € 1,02 nu €0,67 of zo iets. Jippi!!! -love-  -klus-  -thumbsup-  -prut-  -dj- ...

Da's het pijpje dus wat gebruikt zou moeten worden voor uitlaatgasmeetingen voor de kat (als die er zou zitten)
Zat ook op mijn AAVtje

Ja, die bedoel ik.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #28 Gepost op: di, 27 sep 2005, 21:29:06 »
Met hulp van Jorp, op MSN, uitgevonden dat het 7,3(nogwat) is.

Met andere woorden Shit!!!

En als ik er nou 6,5 indruk?
Of tijdelijk hoge benzinedruk en 8,8 Mhz kristall?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
« Reactie #29 Gepost op: di, 27 sep 2005, 22:10:37 »
maar Niels, Dat pijpje is nodig voor een apk meting? Dat is wat ik uit Gilex zijn opmerking haal. Moet je dat niet intact laten? Of plaats je je sonde vlakbij dat pijpje?

Groeten martijn
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983