Auteur Topic: Project [XP-60-PZ] Polo 2 Classic met AEX-blok  (gelezen 21454 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [XP-60-PZ] Polo 2 Classic met AEX-blok
« Gepost op: wo, 16 mei 2007, 20:18:24 »
Kenteken    xp-60-pz
Voertuigsoort  Personenauto
Merk   VOLKSWAGEN
Handelsbenaming  POLO 40KW U9
Kleur(en)  Wit
Brandstof  Benzine
G3 Installatie  N.v.t.
Aantal cilinders  4
Cilinderinhoud  1272 cm3 (uhuh :D)
Vermogen  40 kW (yeah right :D )
Aantal zitplaatsen  0 (tis geen vad bus)
Aantal staanplaatsen  N.v.t. (das godsonmogelijk)
 
Roetfilter  N.v.t. (tis geen trekker)
Euroklasse  N.v.t. (wat?)
Zuinigheidslabel  Tijdelijk niet beschikbaar (zuinig???)
Massa leeg voertuig  735 kg (reeds aan het minderen)
Laadvermogen  N.v.t. (kofferbak zat)
Toegestane Maximum massa voertuig  1.190 kg
Massa rijklaar  0 kg
BPM  Niet geregistreerd
 
Datum eerste afgifte Nederland  11-08-1989
Datum eerste toelating  11-08-1989
Datum aanvang tenaamstelling  13-01-2007
 
Vervaldatum APK  15-05-2008 (hell yeah ,met 4 carbs de zelfde emissie als stink injectie)
Wacht op keuren  Nee
 
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd  367 kg
- geremd  650 kg
- oplegger geremd  N.v.t.
- autonoom geremd  N.v.t.
- middenas geremd  N.v.t. (yehaa een sleurknobbel)
 
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid  N.v.t.
Vermogen  N.v.t.



« Laatst bewerkt op: za, 29 dec 2007, 12:42:58 door Dennis »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
ra ra
« Reactie #1 Gepost op: wo, 16 mei 2007, 23:40:24 »
Je hebt de classic aan het rijden?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ra ra
« Reactie #2 Gepost op: do, 17 mei 2007, 09:06:48 »
jups ,alles ingebouwd .motor op de de gok afgesteld ,,was starten lopen.prima genoeg voor voorlopig .
claxon was stuk en de bedrading was ook niet jofel .dan maar een koeienhoorn(zit een trekkoord aan ).
auto ging in 1 ruk door de apk op de achterlichten na .na vervanging (dank sjon) apk een feit ,co van 0,23 ,goed genoeg aangezien het origineel een in jectie betreft die 0,3 mag hebben .
tis nu laag en graag.
en sjon nog bedankt voor de extra handjes
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
ra ra
« Reactie #3 Gepost op: do, 17 mei 2007, 10:08:23 »
Die achterlichten waren eigenlijk ook van jouw -moon-
Gesleuteld aan de Polo van mijn leermeester => 't was me een waar genoegen -dj-
Ik zeg: kom op met die foto's, want dit is niks:

Inmiddels ziet ie er een stuk beter uit -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #4 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 20:28:08 »
een aex voor 150,- gescoord.

blok ff losgehad ,alles oke ,gelijk zuigmondje van de olie pomp vervangen door die van een mh motor zodat er een carter opkan van een 1.3 waardoor het carterwegdek vrijheid gelijk wat minder panisch wordt .
goed nieuws zuigers boring 76,480 en cylinders 76,8,dus blok was al gereviseerd en heeft net 30650km gelopen .lagerwerk zag er tip top uit .
olie pomp was nog wel origineel 140000km deze iets gevlakt zodat de speling van de tandwielrondsels weer fabrieks af is en dus de druk ook weer optima bello .

met mh kop en abu pakking wordt de compressie 11,27 op 1
en wat heeft een aex kop eigenlijk kleine gaten zeg past nog net niet mijn duim in ,zou een astma patient zwaar panisch van worden op zon krisis geval .

btw blok heeft nu 1413 cc inhoud slag is 76,6 .dat wordt smullen
na wat knutselen .:



de aangepaste oliepomp.


1x druipplaat.

is dus een plaat wat er voor zorgt dat er geen olie tegen de krukas komt en weerstand ondervindt ,tevens gaat de olie niet gauw klotsen bij bochtenwerk .
en zo dus geen spatolie meer carter ontluchting in die door hoogtoerige krukas er in geslingerd kan worden


de plaat op het onderblok ,let op hoogte tussen pomp en krukas



de plaat zoals ie hoort te zitten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
AEX motorblok
« Reactie #5 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 20:45:47 »
Ben benieuwd.
Heb ook nog een AEX blokje staan :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #6 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 20:52:06 »
aangezien ik een reputatie heb met 1.6 die stuk gaan (ja bij mij ook  :P )
weer een 1.4 gepakt ,lekker 4kant.
nokkenas wordt een 280/284 met 10mm lift ,maar dat kan nog wijzigen in de toekomst
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AEX motorblok
« Reactie #7 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 20:56:20 »
"The man is on the jazz" -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #8 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 20:58:55 »
wel lekker niet meer voor anderen werken ,is nu weer hobby geworden  -love-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
AEX motorblok
« Reactie #9 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 22:35:38 »
Is er nog iets van zuigerbodemkoeling nodig als je zo'n klotsschot plaatst?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
AEX motorblok
« Reactie #10 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 22:36:30 »
Weer lekker bezig Serge.  -thumbsup-  -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #11 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 22:40:31 »
nope je hebt altijd spatmering via de lagerschalen van de krukas en drijfstang (lek olie )welke je dus ook hebt op recht stuk snelweg .krukas zit normaliter nooit in de olie van het carter .daar zit rustig een cm of 7 tussen bij draaiende motor .
zelfs de olie retour van de kop loopt eigenlijk aan de wand van het carter om de krukas te vermijden .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #12 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 22:43:16 »
en om het carter met onderblok af te dichten ,heb ik een tube meegenomen wat we ook op het werk gebruiken om vloeistofdichte vloeren  af te kitten en sealbedjes te leggen onder pomp eilanden .sabaflex 500 ,dat carter gaat nooit meer lekken op het montage vlak  -hitit-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
AEX motorblok
« Reactie #13 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 23:15:13 »
kijk goed bezig!!!!

ben benieuwd wat dit voor iest moois gaat worden:)

gr maikel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #14 Gepost op: zo, 15 jul 2007, 10:24:35 »

mh carter geplaatst.
toch maar de gloves aan


onderste aex waterpijp moet aangepast worden ivm geen aansluitingen .dus daarvoor een aav pijp welke verlijmt moet worden met die van de aex ,aangezien het gat in de waterpompbehuizing van de aex groter is dan die van de aav (latere versies aav hadden kunstof waterpijp ipv de stalen )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .