Auteur Topic: Project [XP-60-PZ] Polo 2 Classic met AEX-blok  (gelezen 21453 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AEX motorblok
« Reactie #45 Gepost op: za, 04 aug 2007, 19:30:33 »
en wedden dat niemand deze verwacht

Nou, die zien ze nu wel van mijlenver aankomen, lijkt me zo -moon-
P.S.: allerlaatste ritje wel ff heelhouden he -prut-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #46 Gepost op: za, 04 aug 2007, 19:50:45 »
sorry moet eerst langs een sexshop  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
AEX motorblok
« Reactie #47 Gepost op: zo, 05 aug 2007, 01:47:24 »
niets meer in voorraad en je staat op springen? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
AEX motorblok
« Reactie #48 Gepost op: zo, 05 aug 2007, 01:53:16 »
niets meer in voorraad en je staat op springen? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #49 Gepost op: zo, 05 aug 2007, 07:36:22 »
normale (nouja) poppetjes kennen we al van uit de motorruimte  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline jestan

  • 11/07/1969 - 19/06/2009 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
  • Geslacht: Man
  • Andre van de Beek
AEX motorblok
« Reactie #50 Gepost op: zo, 05 aug 2007, 07:44:38 »
normale (nouja) poppetjes kennen we al van uit de motorruimte  :)

serge maak je een foto op het strand of zwembad

vanavond een beetje knutsellen en ze zit in je motorruimte
wie weet word het wat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #51 Gepost op: zo, 05 aug 2007, 21:07:50 »


a 12,- per stuk maar gaan een ton mee -hitit-

sorry voor de slechte kwaliteit ,met de telefoon geschoten .



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
AEX motorblok
« Reactie #52 Gepost op: zo, 05 aug 2007, 21:37:08 »
nice, peper voor in de nasi :)  -thumbsup-  Wat voor nokkenstok komt er in? goed bezig Serge.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #53 Gepost op: ma, 06 aug 2007, 04:28:18 »
heb een 282/284 liggen  -naughty-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #55 Gepost op: ma, 06 aug 2007, 20:13:50 »
alles af te lezen op

je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AEX motorblok
« Reactie #56 Gepost op: za, 11 aug 2007, 20:13:07 »
Vanmorgen op ons dooie gemakkie lekker begonnen met motorswap.
Tegen 't einde van de middag de sleutel opgedraaid: loopt -dj-
Maar......(er is altijd een maar)
Geen oliedruk......metertje gaf niks en lampje in cockpitje bleef knipperen.
Uit dat ding: eerst carter eraf: fuck, metaalsplinters.....oef:
dat bleek gelukkig alleen een drijfstang tegen dat extra klotsschot te zijn.
Verklaard nog steeds de afwezige oliedruk niet: oliepomp gecheckd: niks mis mee.
Hmzzz: zou 't carter te hoog zitten? carterpan een stuk naar beneden getimmerd.
Teruggebouwd, starten = HOERA, oliedruk.
Tijdje laten draaien....hmzzz......blijft beetje tikken,
of hydrostoters nog niet gevuld of...........
Toen maar beetje opgeruimd en pleitos gegaan: morgen weer verder. -klus-
Oh ja: foto's volgen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #57 Gepost op: za, 11 aug 2007, 20:49:38 »

torretje mee


alvast wat eraf geropt



begint al aardig op chemokuur te lijken ,valt steeds meer af.


kijk blokje eruit


sjon mag slopen

 -klus-

ventildeckel fertig



redelijk al weer opgebouwd



bright light


en maar lekker hangen



tada een sjonshot



zuigerschade


kop lichtelijk beschadigd

schade kwam dus door pingelen ,zuiger verfikt door te hoge comressie (verklaarde dus ook het verfikken van de g40 bougies )



de reden waarom ,ik mijn snelle ijver de verkeerde koppakking gegrepen (de 0,6mm versie ipv de 1,5mm versie),bleek dus dat de compressie 15,3 op 1 was ipv de 14 op 1 .
onderblok is goed te reviseren dus gaat niet weg .kop wordt opgeknapt dmv vlakken en kleppen inslijpen en heeft inmiddels een gelukkige eigenaar die vanmiddag niet meer zo goed uit zijn woorden kwam
 -hug-


opbouwen blijft mooi



steeds mooier



totdat starten ,raar olie lampje blijft knipperen en oliedruk meter doet niks meer ,vreemd hydro stoters blijven tikken .meer toeren niks byzonders extra druk .uit dat hok ff balen .
olie adapterflens voor de koeler los misschien daar inwendig een lek (tja je gaat zoeken als het binnen werk 100% ok is)
,nog geen druk ,carter er af (en shit wat is een motor dan heet ,als het spruitstuk ook los moet .carter weg ,bleek cylinder 1 de drijfstang tegen klotschot gelopen te hebben ,dat verklaarde de alu snippers in de olie (pfffffff)
dat ff goed verbogen. na enig beraden ,kon ik alleen maar bedenken dat het zuigmondje van de olie pomp afgesloten werd door het carter (olie kwam wel boven ,maar niet onder de druk die moest )
het carter ff bewerkt met een hamer zodat er onder de olie pomp extra ruimte kwam voor het zuigmondje .
en werkte ,yesssssssssssssssssssssss,olie druk
enigste maar motor tikt vanuit de kop wat duid op kleppen die de zuigers licht raken .nu zit er tussen de zuiger en kop 2,5mm ruimte wat dus mag rsulteren in een vrije lift van de kleppen in bdp van 1,5 mm (heeft deze nokkenas ook ,maar je moet hem exact timen ,en dat moet nog gebeuren .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
AEX motorblok
« Reactie #58 Gepost op: za, 11 aug 2007, 21:42:10 »
kop wordt opgeknapt dmv vlakken en kleppen inslijpen en heeft inmiddels een gelukkige eigenaar die vanmiddag niet meer zo goed uit zijn woorden kwam  
-hug-

Eeeehhhh....
(die 6 dagen achter elkaar met 4 uur slaap per nacht hebben zo z'n uitwerking)

Thanks Serge; -hug-


Enne; tiet voor een nieuwe camera? Of niet aan de knopjes voor de instellingen zitten...  -moon-




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #59 Gepost op: za, 11 aug 2007, 23:34:52 »
zolang er mensen zijn die slechtere foto's maken met hun telefoon mag ik niet klagen over deze telefoon :P
je hebt laagvliegers en modelvliegers .