Vandaag is de witte schicht heerlijk vertroeteld
Frisse olie+filter
koelvloeistof afgetapt
Fris thermostaathuisje geplaatst met nieuwe pakking (zelf maar gesneden, dealer had deze niet los te koop)
Nieuwe koelvloeistof
Bougies vervangen
De motor liep de laatste dagen erg onrustig stationair. Ook in hoge toeren (doortrekken vanaf 4500 toeren) leverde geen soepel gedrag op (beetje hikken/lichtjes inhouden).
De stroomverdeler gedemonteerd en het hele vacuumvervroegingsgedeelte verwijderd (paddo) en het ontstane gat afgedicht met een origineel ovaal plaatje. In het (niet aangesloten) vervroegingsgedeelte zit altijd een klein beetje speling, wat een instabiel onstekingstijdstip oplevert.
Probleem; dan kan de voetplaat los bewegen, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Mbv een vulplaatje en 2x m3 schroefjes de voetplaat vastgedraaid. Probleem opgelost!
Daarna vooropening contactpunten afgesteld. Daar zat een probleem. De voet van de puntjes is ws. verbogen, ik kon het gat netjes afstellen op 0.4mm, maar bij vastdraaien schoot de vooropening weer terug naar 0.6mm. Voetje licht verbogen en dat probleem is ook uit de wereld. Kost veel tijd, al dat gepiel
Daarna was mijn hele ontstekingssetting vern**kt (voetplaat staat immers niet meer op originele plek..). Natuurlijk geen strobo aanwezig
Dan maar op gevoel. Vervroegen totdat stationairloop enigzins acceptabel is en testrijden. Na een paar keer kleine wijzigingen aangebracht te hebben loopt de motor heerlijk soepel stationair én trekt door tot het 'no go area'