Deze week, vanaf zondag, heeft de steilheck veel aandacht gekregen.
Interieur, dash, kabelboom gedemonteerd. en de accubak helemaal schoongemaakt en leeggetrokken
Remlichtschakelaar van de HRC goed en degelijk aangesloten, dat betekende dat de kabelboom van het 2F dash deels omgelegd moest worden, en de originele polo2 kabelboom aan de 2F kabelboom verbonden moest worden (grote platte stekker vs. originele ronde stekker). Dit had ik ooit al eens gedaan (kleur op kleur, omdat ik geen stroom bij de auto had, heb ik dat achter mijn bureautje gedaan). Bij de eerste ´tryout´ bleek toen dat de ruitensproeier ook ging sproeien als ik de verlichting inschakelde
Verder nog een gezekerde en geschakelde 12V aangelegd om een brandstofpomp op aan te sluiten.
Toen.. met zweet op ´t voorhoofd, de slijptol in de accubak gezet
De rotterij bleek erger te zijn dan verwacht, omdat er het e.e.a. gecamoufleerd was met een beetje strijkkit en 1mm plaat. Dit werd zichtbaar na het kaalborstelen van de accubak, er zat een flinke laag strijkkit over.
Wat zat er onder het plaatje
Dinsdagavond plaatjes in vorm geknipt, gebogen en geklopt om de accubak weer waterdicht te maken. Vanmiddag mijn lasapparaat uit de hoek getrokken, na 5 uurtjes klop, pas, en laswerk is de accubak weer dicht en de waterafvoer weer in ere hersteld . Bijna vergeten om een M8 bout (om de accuklem mee vast te zetten) in het stuk reparatieplaat te lassen, gelukkig kwam ik daar nog net op tijd achter
Halverwege, het plaatwerk rondom het gat is ietwat aangetast, maar nog dik genoeg om te laten zitten. Voor het afwerken heb ik het ingesmeerd met Rustyco ingesmeerd, om de roest uit het plaatwerk te halen.
Na het lassen, nu nog afwerken.
De boel staat nu in de zinkprimer, morgen met strijkkit de accubak afwerken en aflakken in Alpinewit. Als er dan nog tijd over is, ook het dashboard weer terugzetten en de electra nog 1 keer goed nalopen.