Heel de dag dat liedje gezongen
Meneer komt aanrijden:
kloek kloek kloek.......auw dat klinkt niet lekker.
Gelukkig bleek dat een losse krukaspouly te zijn:
nog 1 inbusje zat er losjes in, dus die pouly had ietsje vrijheid
en veroorzaakte bij constant toerental 't klote geluidje.
(gelukkig!!!: want er raasde al flashback's van me 16v door me hoofd)
Compressietest: fuck schroefdraad tbv bougie cilinder 1 is zowat overleden,
niet kunnen meten, andere 3 cilinders zaten boven de 10 bar
(op zich goed, alleen onderling grote verschillen)
Kop eraf => oliekanaaltje was niet door, alleen beetje zweten.
Helaas wel 2 scheurtjes ontdekt: bij cilinder 1 & 2..........
Grootste boosdoener was waarschijnlijk toch de nokkenaskeerring.
Spulletjes gehaald, zoveel mogelijk keerringen vervangen.
Voorlopig de ouwe kop weer teruggeplaatst met ouwe koppakking/bouten
(klein beetje vloeibare pakking ertussen mot 't maar ff houden)
Verse olie + filter: ervan uitgaande dat 't onderblok nog prima is.
(olievat van 60 liter 10w40 maar es opengemaakt)
Tis allemaal maar ff tijdelijk.......op zoek naar een frisse hydrokop