Auteur Topic: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983  (gelezen 28196 keer)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #15 Gepost op: do, 18 jan 2007, 00:30:23 »
ik heb 'em onlangs gespot, kom er geregeld langs als ik naar school ga. ik vind het super staan zo met de verlaging. succes met de opbouw -thumbsup-

Thnx!

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #16 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 17:20:54 »






vandaag ff lieuwe zijn velgen onder m´n auto gepast. Vind et best leuk 15inch  -dj- Dit is 7j voor en 8j achter met 195/45 erom. Gaat achter natuurlijk knetterhard aanlopen maar het ging om het 15inch beeld... en natuurlijk m´n nieuwe gele pitten -wanker-


Kan 1 van de admin trouwens misschien even het topic wat opschonen...thnx!

*edit: Done*




Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #17 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 18:12:17 »
Wel een beetje bigfoot, maar het staat wel super! -thumbsup- Geld ook voor de lampjes btw.

Ik heb ze ook nog in de kelder liggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen om ze op te gaan knappen. Hoe ver heb je hem nu verlaagd?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #18 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 20:06:03 »
staat wel dik man. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #19 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 20:58:56 »
Dit is 60/40...

Wil je die bbsen ook kwijt?  -naughty-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #20 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 23:52:17 »
Ja hoor ik heb er namelijk een stuk of tien liggen, dus kan er best wat missen. Pm me maar als je interesse hebt, hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #21 Gepost op: wo, 24 jan 2007, 12:15:59 »
vant weekend ff de verdelerkap eraf gehaald om de contactpuntjes te vervangen.... olie  :(

Er lag een laagje olie onderin de verdelerkap en het onstekingshuis... vraag me af of het dan alleen de o-ring is tussen onstekingshuis en kop of dat hij langs de as lekt.

Iemand ervaring hiermee? Wil namelijk mijn 1liter krachtpatser nog wel even gebruiken tot de lente  -sturen- en hij loopt voor geen meter.




Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #22 Gepost op: wo, 24 jan 2007, 12:53:28 »
dude! ziet er goed uit, jammer dat t niet past. Er zit een pakkingring tussen de as en het huisje, soort pertinax spul(printplaten) is wel topic over geweest hoe te vervangen. Anders ff ander ontstekingshuisje zoeken, misschien dat ik ngo wel wat heb liggen... Maar of die 100% lekvrij zijn weet ik niet.

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #23 Gepost op: wo, 24 jan 2007, 20:31:18 »
heb nog wel de onsteking van m'n abd motor.. zou je dat kunnen overzetten?

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #24 Gepost op: wo, 24 jan 2007, 21:43:21 »
nevermind ed vertelde al op msn dat dat niet kan gezien de as aansluiting verschillend is.

Heb btw ook heel sterk het idee dat mijn vaccuumvervroeging niet werkt. De groene bol is wel in orde en de vacuumslangen ook.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #25 Gepost op: wo, 24 jan 2007, 23:36:07 »
testen dan!!

Zuigen aan het einde van het slangstukje naar de luchtfilterbraadpan.

Ik vind de BBS'en enorm geil staan.. Het gaat achter sowieso niet goed, als ik dat vanaf hier even inschat :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #26 Gepost op: do, 25 jan 2007, 00:55:15 »
testen dan!!

Zuigen aan het einde van het slangstukje naar de luchtfilterbraadpan.

Ik vind de BBS'en enorm geil staan.. Het gaat achter sowieso niet goed, als ik dat vanaf hier even inschat :)

en dan zou hij anders moeten gaan lopen als je zuigt? Hij loopt nu heel onregelmatig... naja laatk et anders stellen

soms loopt ie netjes 1000toeren stationair, soms 2000 en meestal helemaal niet :)

Te doen:
contactpunten vervangen
verdelerkap vervangen
condensator vervangen
afstellen van de onsteking ( hebk nog nooit gedaan  withstupid )

en dan kijken of hij nogsteeds zo gaar draait. Ik merk btw ook geen verschil ofk die groene bol er nou wel of niet aan heb :)


btw past achter sowieso niet nee :) maar het ging even om het 15inch idee hehe!




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #27 Gepost op: do, 25 jan 2007, 13:23:42 »
Als volgt:

MOTOR UITSCHAKELEN
trek de slang los aan de kant van je luchtfilterbak.
zuigen:
kan je door blijven zuigen; kapot
merk je dat het moeilijker (tot onmogelijk) wordt om door te blijven zuigen; in orde!

Ontsteking kan een beetje mee prutsen (aftekenen hoe die nu staat!!!!). Merk je dat na een beetje verdraaien de motor beter gaat lopen, dan is de timing waarschijnlijk ruk.. wordt het erger; terugzetten naar beginpositie.
Beter is= met een stroboscoop afstellen.

Wat zijn de preciese klachten?

stationair onregelmatig/niet
En tijdens rijden? (trap het gas eens in bij 2000 toeren in 2e versnelling, begint ie te bokken/smoren of iets dergelijks?)
Hoe zien je bougies er uit?
Zit je warme lucht toevoer nog aan de inlaat?

kan van alles zijn..


Trouwens; die groene planeet heeft toch te maken met de stationairloop??
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #28 Gepost op: do, 25 jan 2007, 14:15:36 »
Ik heb met mijn weinige kennis dus alleen de groene boel getest door eraan te zuigen. Het gaat dus ook om de paddenstoel op de onsteking. Ben vrijdag weer bij m'n auto in Friesland dus ga dan meteen maar ff zuigen :)

Stationair is slecht tot niet
Hij loopt boven de 2k prima zonder bokken ( alleen onderin is het een drama)
Ik heb ook een zuigend geluid bij mijn carb vandaan gevonden dus ik zal moeten controleren of het niet een gescheurde pakking is.

Ik zal alles stap voor stap checken en dan weer posten. Maar die olie in mijn verdelerkap is sowieso niet bevordelijk voor de ontsteking. Moet dat eerst maar eens fixen.

bedankt zover!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #29 Gepost op: do, 25 jan 2007, 15:24:48 »
Groene bol doet stationair niet zoveel hoor.. eigenlijk niets.

Groene bol is alleen een vacuum reservoir, dat via een klepje is gescheiden van de onderste paddo op de onsteking.

Beide paddo's moeten goed zijn bij een GL, en alle slangen moeten goed zijn (niet poreus).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken