Auteur Topic: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983  (gelezen 28192 keer)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #30 Gepost op: do, 25 jan 2007, 17:23:27 »
dan is het verstandigst dus om eerst maar eens alle vacuumslangen gewoon preventief te vervangen (heb al een deel gedaan). Ik heb de groene paddo getest... nu die andere nog :)

weet vrijdag meer!

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #31 Gepost op: do, 25 jan 2007, 21:13:13 »
Als volgt:

MOTOR UITSCHAKELEN
trek de slang los aan de kant van je luchtfilterbak.
zuigen:
kan je door blijven zuigen; kapot
merk je dat het moeilijker (tot onmogelijk) wordt om door te blijven zuigen; in orde!

Ontsteking kan een beetje mee prutsen (aftekenen hoe die nu staat!!!!). Merk je dat na een beetje verdraaien de motor beter gaat lopen, dan is de timing waarschijnlijk ruk.. wordt het erger; terugzetten naar beginpositie.
Beter is= met een stroboscoop afstellen.

Wat zijn de preciese klachten?

stationair onregelmatig/niet
En tijdens rijden? (trap het gas eens in bij 2000 toeren in 2e versnelling, begint ie te bokken/smoren of iets dergelijks?)
Hoe zien je bougies er uit?
Zit je warme lucht toevoer nog aan de inlaat?

kan van alles zijn..


Trouwens; die groene planeet heeft toch te maken met de stationairloop??

heb btw die warme luchtslang ( die overigens kapot was) weggedonderd  -naughty-

is dat ook misschien een reden dattie zo slecht stationair draait? (met warme motor draait ie ook slecht)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #32 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 00:55:23 »
dan niet denk ik..

Is vooral in deze tijd (koud) een hulpje om de motor bij koude start enigzins lekker te laten lopen.

P.S. dat zuigende geluid; ga daar eerst eens mee aan de gang voordat je alle slangen vervangt -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #33 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 15:13:21 »
zo... hij reageert best lekker op het gas met externe remmenreiniger injectie  -dj-

pakking zo lek als een mandje... die dingen kosten rond de 70Euro bij de meeste zaken hier in de buurt  :(

Is vloeibare pakking een optie? Hoorde van Ed dat hij er wel een succesvolle reparatie mee had gedaan :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #34 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 15:49:24 »
Is vloeibare pakking een optie? Hoorde van Ed dat hij er wel een succesvolle reparatie mee had gedaan :)

succesvol kan,. en zelfs redelijk duurzaam..

Maar dat ligt nogal aan de mate van slijtage, en verschilt dus van geval tot geval.

Soms is er lekkage op het smalste punt van de pakking, en helpt een likje vloeibaar op boven en onderzijde..

Soms is het 1 groot kraterfestijn en is er voor vloeibare pakking geen houden meer aan.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #35 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 16:04:04 »
thnx voor de info... ik zal zodra ik de mogelijkheid heb de carburateur er af pakken om de zaak eens te bekijken. Heb morgenochtend vroeg m'n gebakje nodig voor m'n werk dus voor vandaag word het niks meer :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #36 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 16:48:49 »
Tip:

Haal de accu los!

Als je met de ratel/steeksleutel/whatever in de buurt komt van de moertjes van de voetpakking, kom je direct heel dicht in de buurt van de (onbeschermde) ( + ) van de accu. Sluiting is echt zo gemaakt, waarbij ongetwijfeld de vonken d'r vanaf vliegen..  vonken: niet zo handig als je de carburateur los hebt liggen/haalt/benzine in de buurt..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #37 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 17:21:24 »
bekend hierzo maar toch bedankt! ( heb et stiekem int verleden bij me vorige polo ook wel eens gehad...schrok best:D)




Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #38 Gepost op: vr, 02 feb 2007, 18:01:38 »
Vandaag alle vacuumslangen vervangen en de pakking van de carb gerepareerd met een speciale dikke vloeibare pakking.

resultaat: Loopt top stationair, schokt niet meer bij lage toeren etc.

Kosten: 11E  -thumbsup-

tevens een old skool philips radio derin geplant  -wanker- Fix later nog wel even een fotootje...

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #39 Gepost op: vr, 02 feb 2007, 18:08:40 »
ooit eens een pakking vervangen bij mijn destijdse passat 32b, pakking was rond de 30E bij de automaterialenzaak, maar zat tussen verschillende zaken zeer veel verschil.

10E is natuurlijk nog beter...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #40 Gepost op: vr, 02 feb 2007, 19:26:33 »
de pakking voor deze carburateur kost rond de 70E dus ik was blij dat ik hem met die vloeibare rommel kon repareren -klus-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #41 Gepost op: vr, 02 feb 2007, 22:59:20 »
-thumbsup-  Heel goed, man, gefeliciteerd!
Zo doe je bovendien je topic-titel tenminste recht!  :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #42 Gepost op: za, 03 feb 2007, 10:51:28 »
-thumbsup-  Heel goed, man, gefeliciteerd!
Zo doe je bovendien je topic-titel tenminste recht!  :D

zit je me nou in de zeik te nemen of feliciteer je me oprecht met het feit dat ik m'n pakking heb dichtgeboetseerd?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #43 Gepost op: za, 03 feb 2007, 10:57:01 »
Het is toch een low-budget project???
Dus 10 euro is beter als 70 euro.
Dus m.a.w. gekke gerrit neemt je niet in de zeik. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [KV-49-NY] Polo C Classic 1983
« Reactie #44 Gepost op: za, 03 feb 2007, 11:38:12 »
Absoluut niet zelfs -prut-
Beter voor 10 euro je probleem opgelost, dan voor 350 euro nieuwe onderdelen te hebben gehaald, en dan 2 weken later je auto te koop aanbieden met losse carb en "veel extra onderdelen" e.d.
Jij kiest voor low-budget project? Super! Houd dat ding zo goedkoop mogelijk rijdend en wees inventief! Bovendien vind ik je auto ook nog eens lekkerder smoelen dan menig plastic broodtrommel waar ettelijke duizenden euro's in zijn gepompt! -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!