Auteur Topic: Project [ LZ-60-FH ] Steilheck  (gelezen 19748 keer)

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #30 Gepost op: zo, 17 apr 2005, 01:33:03 »
Let wel: hoogstwaarschijnlijk moet er nog gebogen en verlengd worden. Maar zeker is dat er 2 bochten in moeten: 60 graden was een gokje... of het allemaal past, weet ik pas als de uitlatenkunstenaar aan de slag gaat. Tip:wachten met bestellen totdat je weet of het bij mij past...

anyway...:Simons onderdeel-nummers (gewoon staal):
- uo15100 (2x 100cm recht)
- uo25160 (2x bocht 60graden)
- uo55100 (1X flexibele flensverbinding)

(voor de cheapo-tuning prijs van €70,-)
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #31 Gepost op: zo, 17 apr 2005, 14:46:44 »
Hey Paul,

Goed bezig man! Zoals je weet ben ik ook bezig met 1,4 ABD Spottuning: ik sta nog in de wachtrij.

Ondertussen heb ik ook 4-2-1 spaghetti en een RVS 60mm uitlaat (zie mijn topic "Polo1000 opvoeren").

Was in eerste instantie van plan naar Speedcenter Geldermalsen te gaan om te zien of die in staat zijn de RVS pijp met de Spaghetti te verbinden en de zaak er netjes onder te krijgen.

Mijn laatste demper moet nog worden omgebouwd van dubbel DTM naar "origineel 60 mm" S-pijpje dat onder het schutbord vandaan komt. Wil niet teveel opvallen bij de "kit".

Goeie tip overigens van Sjon: die Co Oskam ga ik ook maar eens bellen. Misschien zijn ze daar in staat die pijp er netjes onder te hangen en met de spaghetti te verbinden want ik weet niet of Serge daar allemaal wel tijd voor/zin in heeft.

Vraag op de aankomende wel even wat het timing plan is voor mijn Poloproject.

Keep the pictures coming en succes!

Groet, Jan.

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #32 Gepost op: zo, 17 apr 2005, 20:57:56 »
-prut- whatever dude, fine with me...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Shopper abd 1.4
« Reactie #33 Gepost op: ma, 18 apr 2005, 09:17:36 »
Goeie tip overigens van Sjon: die Co Oskam ga ik ook maar eens bellen. Misschien zijn ze daar in staat die pijp er netjes onder te hangen en met de spaghetti te verbinden want ik weet niet of Serge daar allemaal wel tijd voor/zin in heeft.

tijd is idd een probleem!  -hug-  -love-
trotse mama!

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #34 Gepost op: ma, 02 mei 2005, 16:01:27 »
Even een belangrijk vraagje voordat ik verder kan met dit project:

Als ik het spaghetti-spruitstuk monteer, komt deze dan niet tegen de spoorstang??

Belangrijk want: als ik de uitlaat wil laten monteren en het past niet bij de spoorstang, dan moet ik eerst verlagen: in dat geval monteer ik meteen de stabiblokjes waardoor de spoorstang iets naar voren komt en het spruitstuk zal passen.

Dus: eerst verlagen (met stabi-blokjes), dan uitlaat? Of kan het ook andersom?
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Shopper abd 1.4
« Reactie #35 Gepost op: ma, 02 mei 2005, 16:15:04 »
als je uitlaat tegen je spoorstang komt zal ik toch maar eens gaan nadenken over een andere polo ,kennerlijk zit deze dan goed inelkaar .
stabi komt net niet tegen je spaghetty(waarschijnlijk bedoelde je dat)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Shopper abd 1.4
« Reactie #36 Gepost op: ma, 02 mei 2005, 16:23:16 »
Maar je kunt toch geen spaghettispruitstuk monteren als je stabi nog vast zit? (lees: ik kan dat niet)

(als de kop d'r af is gaat dat wel)

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #37 Gepost op: ma, 02 mei 2005, 16:24:31 »
Oeps ja... klopt.. stabilisatorstang bedoelde ik... foutje  -gert-
Tnx voor de info. Ik kan verder. -thumbsup-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Shopper abd 1.4
« Reactie #38 Gepost op: ma, 02 mei 2005, 17:18:51 »
maar idd het is verstandig oom de voorste stabisteunen (daar waar je rubbers in zitten )los te halen als je het spruitstuk gaat monteren



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #39 Gepost op: di, 19 jul 2005, 14:09:39 »
Zo, ik ben weer iets verder: stabi-blokjes gemonteerd (spruitstuk nog niet...). Ook de 'grotere' carb is geregeld.

Heb gisterenavond even geknutseld aan mijn op de kop getikte solex 31 pict 7 carb met 25,5 venturi (van een 1093cc HB-motor). Goed schoongemaakt en een deksel met choke-klep van een ‘kleine’ 31-er van een 1043cc gemonteerd (gewoon omdat de klep en het mechanisme er beter uitzagen).

Alleen heb ik nu een probleempje: op de ‘grote’ 31-er van de HB zit geen vacuüm schakelaar. Deze zit alleen op de ‘kleine’ 31-ers voor de 1093cc GL-motoren (met groene bol). (werking: boven de 3500 rpm komt een gedeelte van de gashendel tegen de schakelaar en treedt 6graden extra vacuümvervroeging in, ofzo)

“Gewoon die van de ‘kleine’ 31-er erop monteren”, zou je zeggen. Dit kan met het bijbehorende boutje op de carb-behuizing. Helaas: er zit wel een gat (busje) in het carb-huis waar de bout in past (op dezelfde plek als bij de ‘kleine’ carb), alleen: er zit geen schroefdraad in het busje. Dus de schakelaar is niet over te zetten...

Hoe moet dat nu? Schroefdraad in het busje tappen? Kan dat? Of helemaal anders: geen schakelaar, dus ook de GL onsteking vervangen voor de HB onsteking? (ander soort vacuüm en dus geen groene-bol-vacuüm meer  -boehoe- ).

(ik heb nog geen duidelijk fotootje, maar misschien weten kenners al waar ik het over heb)
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Shopper abd 1.4
« Reactie #40 Gepost op: di, 19 jul 2005, 15:07:52 »
Echt wel :)

Denk denk reutel.
-Geen schroefdraad erin: erin tappen (indien t gat niet te groot is: d'r moet wel vlees aanwezig zijn om in te tappen)
-vast klei-en met kneedbaar metaal? (indien Tappen niet gaat lukken)

Permanent-Repair)

"t huis is van Alu: lekker zacht, dus misschien kan je er gewoon een te dikke bout in draaien?


Schakelaar voor ontsteking KAN je overboord gooien, bolletje gewoon laten zitten, alleen geen schakelaar meer gebruiken. Wat voor effect t zal hebben: geen idee. Bij Gert z'n Classic zat t er ook niet meer op, en werkte prima (volgens Gert).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Shopper abd 1.4
« Reactie #41 Gepost op: di, 19 jul 2005, 15:38:50 »
HB ontsteking is een No Go trouwens: HB, hogere compressie, heeft andere vervroegingsgewichtjes..

Liever een GL zonder retard-systeem
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #42 Gepost op: di, 19 jul 2005, 17:16:44 »
Echt wel :)


Tijd om het 'Genootschap van de Groene Bol' in het leven te roepen....  -naughty-

Zelf tappen moet nog kunnen: genoeg vlees. Beter dat, dan een te dikke zelftapper erin draaien. Misschien wel een goed idee mocht het eerste mislukken (Carb mee naar de Praxis voor het ter plekke passen ...)

....GL-motor zonder retard? Waarom dan inbouwen in the first place?  -gert-



Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Shopper abd 1.4
« Reactie #43 Gepost op: di, 19 jul 2005, 19:15:53 »
VW he..
Doen wel vaker dingen waarvan je je af kunt vragen waar t voor dient..

Bij mij heeft t systeem altijd gewerkt, dus geen idee hoe de motor reageert als 't kapot is..

Mooiste is en blijft natuurlijk als t gewoon werkt!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Shopper abd 1.4
« Reactie #44 Gepost op: di, 19 jul 2005, 20:35:38 »
grmmz .waarom moeilijk doen ,zet de vacuum van de 1.1 op de 1050 ontsteking .groene bol de wereld uit .
ding is alleen leuk voor lenzenvloeistof .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .