'Solved'
Naja: opties bekeken, en waarschijnlijk gevonden.
Voorlopig plaatsing van MH bobine + MH bougiekabels + MH verdelerkap: Dus gewoon helemaal naar 'nieuwer type'. Alleen nog even zoeken hoe het nou zit met die voorschakelweerstand: Volgens het stroomschema uit de vraagbaak zit er een draadweerstand in de kabelboom verwerkt. Maar als ik (zonder enige last) de bedrading doormeet, kom ik keurig uit op 12,6 volt aan de accu, en 12,6 volt aan de bobine op klem 15. Weerstand zo rond de 2 a 3 ohm van aansluiting naar de zekeringkast; niet echt spannend.
Carter + oliepomp gedemonteerd, ontvet + gemonteerd met verse kit.
Vliegwiel+koppeling+bak hangt er weer aan, bak gevuld met verse GL5 olie
Startmotor ( van de GL ) zit erop, waterpijp vast, distributie weer aanwezig, oliedruksensoren gewisseld etc etc etc.
Vanavond hangen en hopelijk starten.