Auteur Topic: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW  (gelezen 26930 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #45 Gepost op: wo, 10 mrt 2010, 00:23:34 »
Citaat
Hij pompt bijna tot geen vloeistof door de leiding terwel de pedaal bijna zonder tegendruk tot de bodem door gedrukt kan worden.

Lijkt mij echt de hoofdremcylinder.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #46 Gepost op: za, 20 mrt 2010, 09:03:10 »
Zo net ff de remcilinder vervangen, hoort die uitstekende pin vanaf de bekrachtiger los te zitten? Volgens mij niet.
Nu is het tijd voor een proefritje. Remt hij dan test ik hem maar ff richting Cuyk denk ik.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #47 Gepost op: za, 20 mrt 2010, 17:34:03 »
och...je hebt cuijk gehaald heb ik gezien :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #48 Gepost op: za, 20 mrt 2010, 18:37:58 »
Yep alleen remmen zijn nog niet optimaal. Nu lijkt het of de bekrachtiger niet werkt of lucht lekt.
Maar gelukkig had Arno nog een liggen die ga ik maar proberen.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #49 Gepost op: do, 29 apr 2010, 13:49:03 »
Remmen doen het nu maar nog steeds zonder bekrachtiging, heb een paar remcilinders vergeleken, lijkt er op dat de afdichting tussen cilinder en bekrachtiger anders is bij een 6N. Dat verklaart waarom er geen druk opgebouwd in de bekrachtiger.

Vandaag het achterslot gefixt, zat vast, beetje gangbaar gemaakt maar werkte niet meer op mijn sleutel, een plaatje werkte niet mee, maar ja met 6 plaatjes over is het veilig genoeg.  Verder de een van de hoedenplank houders vervangen zodat de achtergordel er door kon. Nu alleen nog een zoeken voor de andere kant.

En ff een lampen test gedaan, een los remlichtje verder alles aan.

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #50 Gepost op: di, 08 jun 2010, 12:28:48 »
Nogmaals de hoofdremcilinder los gehad, probleem zit niet in de afdichting er is nu wel druk. Voor de zekerheid maar een extra rubber ring er tussen gedaan. Remt wel beter nu. Lag er misschien ook aan dat ik het niet goed had aangesloten. Nu heb ik per remcircuit 1x voor en 1x achter.

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #51 Gepost op: di, 08 jun 2010, 21:13:31 »
Ehmz.. Tja: Diagonaal gescheiden remsysteem is het niet voor niets: Veiligheid (als deel van het systeem uitvalt,. heb je nog een helft over, diagonaal gescheiden (rechtsvoor + linksachter).. maar  ook: de druk wordt zo evenredig verdeelt over de 2 verschillende systemen (trommels/schijven) met elk een eigen vrije slag. Vrijeslag die je normaal voelt is meestal afkomstig van de remvoeringen achter: deze hebben vaak wat meer speling dan voor (schijven),. waardoor je eerst de voeringen achter op de trommel zet, en vervolgens op de vooras remdruk hebt..  Heb je het NIET goed gescheiden (voor+voor en achter+achter) dan gebeurd er achter dus nooit iets, want voor begint de boel bij de eerste aanraking al te remmen.  Zonder achterremmen voelt t wat sloom aan.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #52 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 22:23:51 »
Sinds vandaag kan die 29 kw  naar het verleden, heden daags rijd die rond met een NZ 1.3 motor met een 1.0 carburateurtje.

Deze bolide had meer olie in de luchtfilter (braadpan) liggen dan in zijn onderblok  -uitlachen-

Verder zijn er geen foto's gemaakt van deze wissel.

Succes en bedankt Martin
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #53 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 23:39:31 »
Goed bezig -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #54 Gepost op: za, 12 jun 2010, 07:17:24 »
-goodjob-

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #55 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 10:52:01 »
Yes sinds vrijdag avond 20.00 rijd ik rond met een 1.3, dankzij Pieter. Heeft wat moeite gekost, in een 1 uurtje motor er uit. Dan  er achter komen dat de motor die je net klaar hebt gemaakt een cilinder vol witte bagger heeft.
Maar andere motor opgehaald en die geplaatst.

Nog wel last gehad van water lekkage, maar die is inmiddels ook opgelost. Een slang klem zat niet op de juiste plek, van de termostaat loopt een pijp die aan het begin een verdikking heeft waar de klem op moet ik had de slang zo ver mogelijk op die pijp gepropt en daardoor klemde hij niet goed af. Bij Pieter na de test rit sisde die slang ook.

Ik heb nu dus een 1.3 NZ motor met de originele carburateur van de 1.0. Omdat dit blok geen aansluiting heeft voor een mechanische pomp een injectie pomp geplaatst. Rechtstreeks op de carburateur ging dit niet goed, pomp blijft dan brandstof geven. Na een tijdje denken over een restrictie, kijken of we iets konden met de drukregelaar van de injectie maar van een 2E3 pierburg de restrictie, zo'n potje, geplaatst (had nog een 2E3 bij me.)

Motor loopt nu fijn, een beetje meer kracht dan die 1.0.

Pieter bedankt, ik ben er heel blij mee!!!

Heb er al weer een 400 - 500 km opzitten, na de ombouw in Nieuw-Buinen via Utrecht, voor een gothic-techno party, naar huis en natuurlijk het gewone woon-werk ritje gisteren.

Nog ff sleutelen zo dadelijk zag gisteravond dat aan een kant  stabi/ draagarm nog niet vast zaten, hoorde een vreemde toenk bij kracht op de stabi en drempels.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #56 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 10:55:08 »
Zet je er geen 2E3 op? Die zijn voor weinig wel te vinden, heb je ook weer wat meer ponies onder de kap  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #57 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 11:18:23 »
Had een 2E3 bij me maar wist niet of die goed liep. En aangezien het al veelste laat was geworden maar voor deze setup besloten.
Weet nog niet wat ik er mee ga doen, kom binnenkort wel weer een 2E3 tegen maar kan ook zijn dat ik op injectie ga rijden.

Weet iemand of ik ook injectie net zoals carburateur kan gebruiken dus zonder complexe computer?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #58 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 11:28:31 »
Nee,bij injectie is altijd die computer nodig.
Maar computer en bij behorende kabelboom is wel makkelijk te scoren.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ JK-40-GF ] Polo C 29 KW
« Reactie #59 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 11:31:57 »
Dan moet ik dus ook allerlei sensoren plaatsen, een simple computer is niet erg maar als ik overal sensoren moet gaan plaatsen dan blijf ik bij carburateur. (Lamda, koeling sensor etc)

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -