Auteur Topic: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic  (gelezen 117532 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #135 Gepost op: ma, 20 nov 2006, 11:23:58 »
,met jouw uitlaAT past 42 ook (
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #136 Gepost op: ma, 20 nov 2006, 15:41:46 »
Hartsant a 65 euro => ook goed -prut-

Niet goed dus => levert geen (of niet meer?) 36liter tank.
(heeft Wendy ff uitgezocht)

Even naar Erik vragen, die heeft er dus afgelopen weken nog 2 van besteld.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #137 Gepost op: ma, 20 nov 2006, 19:00:42 »
tanks worden wel zeldzamer. :(
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #138 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 19:44:21 »
Tijd voor een update'je:

Brandstoftank is december 2006 vervangen.

Vandaag poging gedaan om GK-nok te installeren: leuk tussendoortje -klus-
Na 't verwijderen van distributiekap was 't een beetje schrikken: zie foto.
Eigenlijk dus een mazzeltje -prut- .......anders had ik eerdaags pech onderweg.
Gelukkig nog ergens een MH liggen met juiste riem.
Zooitje omwisseld en trachten om distributie op tijd te zetten:
na wat gestuntel erachter gekomen dat de originele merktekens niet kloppen.
Dmv telefonische spoedcursus "op-tijd-zetten-zonder-merktekens" 't zaakje weer rijdend gemaakt.
Helaas wel weer met de HK-nok, maar de boel mot toch weer los,
want de huidige dis.riem is de history niet van bekend, dus vervangen.

En dan nu de foto met een riem die volgens de sticker een kleine 5 jaar oud is met +/- 70 a 80dkm ervaring:

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #139 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 19:51:33 »
oef das net zoveel geluk hebben als naakt gebukt en geboeit op een motorkap van een auto liggen op een homo parkeerplaats en niet genomen worden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #140 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 21:24:46 »
WHooooo.............................Over timing gesproken!!!!!


Of zou het ook een beetje geluk zijn
GROTER is niet altijd beter

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #141 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 21:29:16 »
-hitit-

Dat is idd een mazzeltje Sjon...

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #142 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 21:47:57 »
Wij hebben iets minder mazzel...  :(

Wapo en dibu vervangen en daarna niks meer... Alles is nu 80 keer gecheckt en alles lijkt goed te zitten, maar de compressie blijft hangen op 0  -boehoe-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #143 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 21:54:31 »
Wij hebben iets minder mazzel...  :(

Wapo en dibu vervangen en daarna niks meer... Alles is nu 80 keer gecheckt en alles lijkt goed te zitten, maar de compressie blijft hangen op 0  -boehoe-

RIP :(
GROTER is niet altijd beter

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #144 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 22:05:59 »
RIP :(

Goh! Thanks voor je positieve input!  :P
Het moet iets met de timing zijn want ik heb op alle 4 de cilinders GEEN compressie. (en ja: de compressiemeter is goed!) Morgenavond weer verder...
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #145 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 22:10:04 »
Zooitje omwisseld en trachten om distributie op tijd te zetten:
na wat gestuntel erachter gekomen dat de originele merktekens niet kloppen.
Dmv telefonische spoedcursus "op-tijd-zetten-zonder-merktekens" 't zaakje weer rijdend gemaakt.

:)  Check this


@ michiel



GROTER is niet altijd beter

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #146 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 22:30:20 »
1e cilinder op BDP (die hoef ik niet uit te leggen he?), nokken van cilinder 1 in een "v" recht omhoog
(tov motorblok he, niet tov je waterpas ofzo :D )
en dan motten de nokken bij cilinder 4 in een "v" recht naar beneden staan.
Riem erop en ff met de handmatig de krukas een rondje of wat laten maken:
geen klepjes tegen zuigers => starten maar.
Plof plof....uche uche.....loopt wel, maar dramatisch: 1 tandje om.
Wederom controleren voor u start.
Joepie => all 55 pony's back in business.
Zo ging 't bij mij -klus-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #147 Gepost op: zo, 21 jan 2007, 23:24:27 »
Been there, done that, got the t-shirt  :(
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #148 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 02:29:09 »
en dan?? hoe verklaar je dat er geen compressie op alle 4 cilinders is? kleppies dicht= compressie, mits zuigers omhoog gaan..

Logischer wijs is dat niet mogelijk als de timing (enigzins) in orde is.  Of je moet 4 verrotte zuigerveren/zuigerspeling hebben.

toch?

Of je timing is ruk, of je blok ligt aan poeier. Andere opties heb je volgens mij niet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #149 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 05:02:21 »
ligt er aan je compressie ,als je alles vervangen hebt ,en met de hand de motor rond draait en niks raakt .zouden de kleppen de zuigers niet moeten raken .is de compressie 0. dan staat ie of goed verkeerd of je hebt gestart zonder te controleren .

als 1e en 4e zuiger in bdp staan ,dan zouden de nokken van cylinder 4 in v omlaag en stoters gelijk moeten staan (sleeptuimelaar de tuimelaars gelijk).

evt klepspeling controleren .

ontsteking rotor punt ongeveer gelijk aan groefje ,verdeler huis(ingeslagen kerf,niet de bestaande groef welke de verdelerkap in valt )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .