Auteur Topic: Project [ JT-74-VX ] Polo 2 steilheck Elan 1983  (gelezen 20078 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #30 Gepost op: ma, 21 mei 2007, 18:32:27 »
Heb jij de waterpijp ook vervangen voor 1 met een extra buisje?

Ik niet (mijn HK is, op GK-nok na dan, nog origineel). Waarom dan?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #31 Gepost op: ma, 21 mei 2007, 20:32:26 »
ontsteking staat op het V-tje met de strobo, met los vacuum.
Radiateur is gespoeld en koelde de 1050 wel goed... Waterpomp, thermostaat enzo zijn nieuw. Kachel wordt ook heet. Enige wat ik kan bedenken is een grotere radiateur. Heb jij de waterpijp ook vervangen voor 1 met een extra buisje? Anders maar een GK radiateur bestellen, heb je de afmetingen daarvan bij de hand toevallig? -prut-

edit: afmetingen inmiddels gevonden  -thumbsup-

stobo met verstelling of zonder verstelling?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #32 Gepost op: ma, 21 mei 2007, 23:30:33 »
ontsteking staat op het V-tje met de strobo, met los vacuum.
Radiateur is gespoeld en koelde de 1050 wel goed... Waterpomp, thermostaat enzo zijn nieuw. Kachel wordt ook heet. Enige wat ik kan bedenken is een grotere radiateur. Heb jij de waterpijp ook vervangen voor 1 met een extra buisje? Anders maar een GK radiateur bestellen, heb je de afmetingen daarvan bij de hand toevallig? -prut-

edit: afmetingen inmiddels gevonden  -thumbsup-

stobo met verstelling of zonder verstelling?

het is een stobe met verstelling, maar heb ik op 0 staan, vacuum eraf en streepje van poelie op V-tje gezet. Hij loopt stationair ook niet heel strak, als ik veel gas geef pakt ie niet altijd direct op, maar daarna gaat ie er als een speer vandoor( dat is denk ik CO te laag??) Morgen weer een stuk snelweg pakken, kijken wat de temperatuur op de snelweg doet. In de stad gaat hij me veel te snel omhoog.

@Sjon: nou dat losse expansietankje moet onderin ook aangesloten op die pijp toch? Zonder tuitje moet er iets anders gebeund worden of niet?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #33 Gepost op: di, 22 mei 2007, 04:22:06 »
dan staat je ontsteking te laat .
met strobocop op 0 moet je streepje voor het visje staan met de vacuum los (wat klinkt dat weer dubieus :D )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #34 Gepost op: di, 22 mei 2007, 13:18:09 »
@Sjon: nou dat losse expansietankje moet onderin ook aangesloten op die pijp toch? Zonder tuitje moet er iets anders gebeund worden of niet?

Ah, nou snap ik wat je bedoeld. (mijn polo's hebben allen een losse expansie)
Makkelijkste lijkt mij ff de waterpijp wisselen idd.

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #35 Gepost op: di, 29 mei 2007, 15:46:28 »
ontsteking op -5 staan, maar hoe ik de ontsteking ook zet, de motor blijft ploffen in de uitlaat.
Inmiddels gedaan:

- onsteking compleet gewisseld, afstelling maakt voor het ploffen niet uit, ook andere ontsteking en kabels heeft geen invloed.
- bobine gewisseld
- op valse lucht gecheckt met remreiniger, alle vacuumslangetjes zijn aangesloten, paddo is goed.
- bougies zijn nieuw evenals de contactpunten en condensator.

Ik heb wel een 34mm solex pict 5 erop gezet zonder spruitstukvoorverwarming... Is zelfde carb als op mijn derby en die loopt ook niet strak, is dit bekend bij dit soort carbs? Mijn GL motor met 31pict liep snaarstrak altijd. daar zat nog wel de "voor met na" ontsteking op met wereldbol, optie om dat systeem weer te activeren of heeft dat geen invloed op de motorloop? veel vragen, wil best wat actie plegen maar niet doelloos. -prut-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #36 Gepost op: di, 29 mei 2007, 18:08:12 »
Cilindervolgorde klopt ook? :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #37 Gepost op: di, 29 mei 2007, 18:14:44 »
mja, want de horsies zijn wel aanwezig :P

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #38 Gepost op: di, 29 mei 2007, 18:31:32 »
Wat voor ontsteking zit er nu op?

Een GL ontsteking zou wellicht kunnen gaan rammelen als de 2e onderdrukslang erniet op zit (ofzo)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #39 Gepost op: di, 29 mei 2007, 19:13:56 »
er zit nu een 036 905 205 G ontsteking op met enkele vervroegingspaddo. Snap alleen niet dat de motor overslaat om de zoveel tijd. Zulke wilde nokkenassen zitten er standaard niet in toch? -gert- Een HK of HH motor zou toch hetzelfde moeten kunnen lopen als een GL motor??  -dunno-  Of hebben die toch wel een ander motor karakter?

Edit: ik kan alle slangen toch aansluiten als ik de wereldbol er weer in zet? Dan zou de verlating ook moeten werken lijkt mij?! -klus-




Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #40 Gepost op: ma, 29 okt 2007, 21:05:56 »
onlangs heb ik de steilheck verlaagd aan de voorkant met 40mm gasdruk dempers en kortere veren. Gelijk de toplagers vervangen. Enorme vooruitgang qua wegligging! Gk radiateur geplaatst en andere tempsensor, koeling weer stabiel.

To do list:

- tank vervangen ivm lekke vulhals
- motorfietscarbs erop
- uitlijnen

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #41 Gepost op: vr, 25 jan 2008, 18:57:02 »
Eergister de polo laten keuren voor de APK. Kreeg toch aardig een waslijst met mankementen terug. Kort samengevat moet er nieuwe remmerij onder. Volgens de keurmeester had de auto 700kg remgewicht. Das niet genoeg, ook het verschil tussen links en rechts was te groot. De voorkant 46% en achter 36%, heb hier zelf nooit iets van gemerkt maargoed. Tijd om te klussen dus! -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #42 Gepost op: za, 26 jan 2008, 11:18:58 »
als het verschil kruislings wegvalt heb je hooguit een verschil van 10% en dat verneem je niet idd.

als je de voeringen en blokken vervangt ,controleer gelijhk je remcylinders achter .(als je het rubbertje oplicht met een fittingschroevendraaier en je ziet olie ,bingo ,vervangen)..ontlucht ook gelijk het hele zwikkie van rechtsachter ,linksachter ,rechtsvoor naar links voor .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #43 Gepost op: za, 26 jan 2008, 17:13:21 »
Nee dat is ook zo, remmen vielen me niet tegen, maar ze zijn altijd wel minder geweest dan de beide 1f-jes. Bracht het altijd in verband met de rembekrachtiger.

Jep voeringen, blokken, remcilinders en ook wiellagers(1kant zat wiel vast door remmen en andere kant wat rumoerig volgens keurrapport).
Komt ook nieuwe olie in. Thanks voor de tips! -thumbsup-

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [JT-74-VX] Polo 2 steilheck Elan 1983
« Reactie #44 Gepost op: za, 02 feb 2008, 18:58:35 »
laatste update is dat dit hokje ook weer apk heeft, remkracht is wel verbeterd  -ja-  -sturen-