Eerstvolgende zaken die ik wil doen zijn:
- Dikkere radiateur erop voor meer koelvermogen
- Een normale uitlaat eronder
- G-lader inrijden
- APK erop
Updeetje!
Radiateur:Nieuwe zit er inmiddels op, de dikste uitvoering (34mm). Ruimte tussen g-laderbocht en radiateur is een krappe 8 mm, net genoeg!
Uitlaat:De downpipe van “polo1983” was helaas inderdaad van een 3F ipv g40, dus deze past niet. Wat ik overweeg te doen, is van deze 2 downpipes 1 maken: voorste deel g40 en de kat (leeg) met het flexibele stuk van de 3F nemen.
Verder eens onder de auto gekeken: Middendemper en pijp naar achteren zijn OK.
Dan moet ik alleen nog een andere einddemper ipv deze melkbus. Dit kan een originele g40 demper worden als die past of een andere universele die past.
Maar ik heb nu de huidige uitlaat eerst wat degelijker opgehangen en besloten eerst de g-lader rustig te gaan inrijden en de auto na 3 jaar weer eens van een verse APK voorzien te krijgen.
Inrijden: eerste 300 km zonder druk en onder de 3000 toeren zit erop (zonder APK/geschorst op de weg…)
APK: Gisteren bij m'n APK-boer geweest en lijstje gekregen wat er aan mankeert: maar 3 dingetjes op te lossen!!
- ruitensproeierpompje
- stadslicht links
- slotplaat. Hij ging niet akkoord met een front waar 15 cm uit geslepen was ter hoogte van de g-lader.
Dus het lijstje waarmee ik naar huis ging was lekker kort en niet te moelijk! Slotplaat verstevigen wilde ik al doen, maar dacht niet dat het voor de APK al moest.
Maar goed, extra front van een audi 50 had ik gelukkig al eens gekregen van arno83. Gisteravond gelijk een overlappend deel van de slotplaat uitgeslepen en te pas gemaakt. (slotplaat van audi 50 is net even anders als van polo 1f)
Die kan in de verf en gemonteerd worden.
Dus binnenkort mét APK en dus eindelijk legaal de weg op!