en zitten de vacuum slangen wel goed (iemand hier een schema van?)
afgelopen zaterdag samen met Dennis verdere diagnose gesteld.
Onder de motorkap viel het Dennis op dat er 2 stekkertjes verkeerd om aangesloten zaten!
De klopsensor zat aan de kabel van de luchttemperatuursensor en andersom!
En Serge had ook gelijk met de tip betreft de vacuumslangen.
Deze zaten totaal verkeerd aangesloten!
Er liep een slangetje van de brandstofdrukregelaar rechtstreeks naar de computer...
Hierdoor kreeg de computer alweer de verkeerde info (geen)
Nadat we dit opgelost hadden, draaide Dennis de sleutel om en voila: Het blok liep perfect stationair!
Vervolgens hebben we de foutcodes gewist en de onsteking nog goed op tijd gesteld. En rijden maar!
Dat ging echt super! Wat een power! en wat liep ie opeens mooi en totaal geen zwarte rookwolken meer uit de uitlaat...
Later hebben we ook nog even in de 2f G40 van Dennis gereden ter vergelijking.
De 1f is nog wat minder snel dan de 2f, terwijl ie toch meer dan 100 kilo lichter is.
Ergens laat ie dus nog wat liggen, we zijn er nog niet helemaal... Maar wel heel erg veel verder!
Tijdens het volgende ritje viel de auto steeds stil, hij kreeg geen vonk meer.
Bobine gewisseld, toen leek het weer goed, maar even later weer hetzelfde...
Bekabeling enz gecontroleerd, maar alles OK.
Bobine deed het ook gewoon, dus nu verdenken we de Hall-gever in de ontsteking.
Er bleek ook nog eens het verkeerde type ontsteking op te zitten.
Nu dus eerst op zoek naar een goed functionerende G40-ontsteking (of van een 3f)
...wordt vervolgd...
...vervolg...
na lange tijd eindelijk eens weer bij de polo geweest
de zoektocht naar een g40 ontsteking schoot niet echt op en vanmiddag was ik het zat
op de sloop een gewone polo ontsteking gehaald
nog even gecheckt: met de oude ontsteking startte hij helemaal niet
met de nieuwe was t gelijk starten en lopen!
ontsteking op gevoel afgesteld (wat moet je anders zonder hulpmiddelen...)
vervolgens gauw even provisorisch een op ebay gescoorde VDO drukmeter gemonteerd
en dan testrijden, ik was benieuwd of ie nu echt niet meer af zou slaan en hoeveel bar de g-lader nog kon opbouwen
het rijden: als een tiet! echt suuupppperrr! wat een genot die pk's!
in t donker over landweggetjes was t een beetje link en lastig de drukmeter af te lezen...
maar ik meen dat ie een slordige 0,5 bar had tussen de 3 en 5000 toeren.
richting de 6000 toeren leek ie tot een 0,6 a 0,65 bar te komen.
Dit is vrij normaal toch? een gereviseerde komt origineel tot een 0,7 bar meen ik
maar wat een kick, met dit beest te rijden in t donker over landweggetjes!!!!
wordt vervolgd...