Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 139929 keer)

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #75 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:29:55 »
.... MET katalysator naar ik later uitvond......

ONGELOVELIJK dat zo'n motortje daardoor uitademen kan...

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #76 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:31:09 »
Vervolgens door naar de pasmontage van de Facherkrummer met de al eerder beschreven pluggen in de bochten.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #77 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:32:06 »
Dan moet er natuurlijk een flexibel stuk tussen, anders gaat de boel (nog eerder) scheuren...

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #78 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:32:46 »
Kost een beetje, maar dan heb je ook een goeie flow....

In ieder geval een iets "andere" flow dan de eerder geplaatste foto van een limonaderietje waar ze nog een katkurk in hebben weten te proppen ook....




Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #79 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:35:02 »
Toen ging Hessel de uitlaatman van achter naar het flexibele stuk toe werken.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #80 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:36:24 »
Serge zei lassen, dus werd er gelast.

Het idee hierachter is dat je niet achter drempels blijft hangen en dat je in een keer goed gasdicht bent.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #81 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:37:07 »
Actiefotootje: lassen dus....

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #82 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:39:40 »
Voor wanneer het Spottuning 1,4 ABDtje erin komt, is het wel makkelijk wanneer het voorste stuk demontabel is, dus: flensje ertussen.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #83 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:43:37 »
Omdat ik net als vele anderen die op carbs gaan rijden een Lambdametertje in mijn cocpit heb gezet, is een Lambdasensor nodig.

Gezien de totale gasstroom gemeten moet worden, moet je dus in de pijp meten waar alle facherpijpen al bijeen zijn.

Daar dit al in de wat koelere regionen van je uitlaat zit, is een verwarmde Lambdasensor nodig: die haal je dan bij Douwe.

Lambdasonde plugje in de pijp lassen en sensor monteren.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #84 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:45:23 »
Na noeste arbeid is er dan aansluiting van voor tot achter en begin je te hopen dat er een acceptabel geluid in zit wanneer het moment van proefdraaien nabij komt.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #85 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:47:00 »
Maar voor het zover is, moeten er wel nog overal bevestigingsbeugels met flinke rubbers worden gemonteerd.

Alle beugels werden met RVS op de uitlaat gelast, uitkomend bij de originele ophangbeugels onder de Polo.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #86 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:51:01 »
Nix dubbel DTM: een kort enkel gepolijst RVS pijpje erop lassen en zie hier het resultaat.

Toen het grote moment: starten....

Grote opluchting toen bleek dat het geen herriepijp is. De pijp geeft gelukkig een vrij beschaafde doffe donkere brom en geen scherp gesnerp zoals je soms wel eens hoort.

Weer een klus die ik van mijn tuninglijst kan wegstrepen.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #87 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 09:54:00 »
Kijk, dat ziet er erg goed uit!

Tuurlijk weer de vervelende vraag: wat kostte het? (systeem passend maken, einddemper aanpassen).
Bij de polo 1 zal hetzelfde moeten gaan gebeuren, en aangezien EPS op de fiets nog binnen 10 minuten te bereiken is..

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #88 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 10:21:15 »
Dikke 4 meier: niet leuk...

Zo'n ff'ing flex stuk is namelijk al een meier.

EPS heeft ook nog een G-40 geschikte 4-2-1 Facherkruemmer in de "aanbieding": ze vragen er maar Euro 520,- ex BTW voor....

Ach: voor ik erheen ging wist ik het al. EPS is schrijft rekeningen met een vork, maar je bent wel in 1x van alle gezeik af.

Anderen kunnen in hun eigen werkplaats misschien hetzelfde doen, maar dan betalen ze in hobby uurtjes. Ik heb noch een eigen werkplaats, noch de tijd ervoor.

Groet, Jan.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #89 Gepost op: vr, 20 mei 2005, 10:42:20 »
Prijs is stevig daar idd, maar als het werk perfect is zou ik het er wel voor over hebben (tenzij je het zelf kan doen idd).

Had even gezegd dat je er was, dan was ik het even komen bewonderen..