@ Steilheck: thnx. Las verderop dat de ene S van S&S hem reeds gelocaliseerd heeft, dus is reeds geregeld.
@ Serge: zweten aan dis zijde kan ook nokkenaskeering zijn . en 3,7 bar bij 3000 is nog steeds zeer goed. Daar ben ik het 2x helemaal mee eens. Zal nokkenaskering checken. Zo nodig blaf ik daar (weer) een nieuwe in. Dat olie zweten komt natuurlijk gewoon doordat het ABU blok nog never zo'n oliedruk voor z'n kiezen heeft gehad...
@ Martijn & Serge aangaande de ontsteking: wij van het front der ontstekers gaan trachten de ontsteking 2 mm tegen de klok in te draaien (gerekend vanuit loodrecht er tegenaan kijkend staande bij bestuurderkant voorwiel) en vervolgens stationair een beetje omhoog te draaien. Wij hebben dit eerder gedaan en denken er wel mee rond te komen. Bij geen resultaat kan ik'm altijd weer terug zetten in de huidige stand.
@ Martijn: het zou natuurlijk wel lachen zijn wanneer het zometeen op 3 cijfers uitkomt, niet? Afgelopen keer met de FCR ABU setup heeft Tovami'm even op iets van 101 pk gehad meen ik, maar hij heeft vervolgens wat pk ingeleverd voor een mooier koppel / koppel verloop. Hij meende dat ik daar meer aan zou hebben en ik denk dat hij gelijk had. Ik vermoed ook dat de 100 pk grens of liever gezegd de 73 kW grens mogelijk iets te hoog gegrepen is al zou het wel humor zijn alsmede nuttig voor de andere doelstelling: de 200 echte km/u op de StomStom.
@ Sjon: dat klepdeksel? Desnoods blaf ik er een gaatje in, tap ik er een messing nippeltje in en kop ik daar het ontluchtingslangetje op, toch? Ik ken iemand met een prachtige tapset inmiddels
. De nokjes waarnaar Serge verwijst eruit knoepen en "kleng" het dekseltje erop (na grondige schoonmaakbeurt / glasparelbeurt want zal wel vies zijn). "Wie het onderste uit het blok wil hebben krijgt het klepdeksel op z'n kop" was de spreuk toch?
Eerst even wat aandacht aan een andere gemotoriseerde hobby schenken en dan komende week weer verder met de Polo.
Groet, Jan.