ff een vraag bij de motorfietsen en bromfietsen zit er aan de gasnaald toch altijd een circlipje om de naald in de gasschuif te houden
als men dat clipje nu eens verplaatst is het toch minder nodzakelijk om er ringen onder te plaatsen
ik hoor hier alleen maar ringetje ringetje maar nooit verplaats het clipje
heb zelf al menig motortje bereden (voordeel dat je pa rijinstructeur is )van suzuki gs400 tot fjr1300 (zonder rijbewijs voor de motor ) weer een voordeel dat je pa rijinstructeur is
bij mijn eigen motor(suzuki gs4002 cil lijn ) liep het niet helemaal naar mijn zin ietsje te laat oppakken stationair laat terug vallen , is te weinig brandstof das duidelijk
carb geheel open gehaald tot aan de naalden daar zitten circlipjes op/aan 1stukje omhoog = minder benzine omdat de naald verder de hoofdproier ingaat dus het geheel verder afsluit net als bij een waterkraan , dus hoe lager de circlip zit hoe meer benz de motor krijgt
corect me als ik verkeerd ben
dus clipje een stukje omlaag (komt de naald dus verder omhoog = dus meer brandstof ) liep toen helemaal top voor een 400 2cil met maar een paar klepjes top van 180 daar voor niet op 145 te krijgen in houden, stikken ,stotteren, niet fatsoenlijk mee te rijden
dus waarom de ringetjes als het met het sirclipje ok mogelijk is