Aanvulling voor de 2F
(foto's volgen nog wel een keertje)
Voor het gemak is het verstandig om je stuur als eerste uit te bouwen. Dit is niet noodzakelijk, maar het maakt het verwijderen van het tellerblokje een stuk makkelijker.
Vervolgens verwijder je de afdekking om het stuurhuis en contactslot, deze zit vast met drie schroeven aan de onderkant. Nu is er voldoende ruimte om bij het tellerblok te komen. Deze kan op twee manieren uitgebouwd worden:
Methode 1:
Als je goed kijkt zie je links en rechts op het tellerblok twee gaatjes, Deze gaatjes werken net zo als bij sommige autoradio´s. Je kunt gewoon, als je deze hebt de ontgrendeling van je antidiefstalslede van de autoradio gebruiken. Je ontgrendeld het tellerblokje en dan trek je en draai je deze naar voren. Dan moet je vervolgens aan de achterkant de bekabeling los halen. De stekker aan de rechterkant zit met een vergrendeling vast en kan soms nogal lastig zijn omdat je het niet helemaal kan zien. De aansluiting van de kilometerteller aan de linkerkant is makkelijker. Als het los is kan je het tellerblok er uit pakken.
Methode 2:
Je begint met de uitbouw van de radio en uitbouw van de lichtschakelaar (linker kant van het dashboard) Nu moet je bij de vergrendeling kunnen van het tellerblokje. De vergrendeling aan de linker kant is het moeilijkste, om dat je vrij weinig ruimte hebt, of je moet iemand in je omgeving kennen met kleine handen die je daarmee kan helpen. Vergrendeling ontgrendelen door in te drukken. en gelijk de tacho iets naar voren drukken. Daarna rechterkant het zelfde verhaal. Als je de vergrendeling los hebt is het verder het zelfde als hierboven, bekabeling loshalen en klaar.
Kmtellerkabel en multiestekker is verder hetzelfde idee als bij de 2. Die beschrijving staat hier al