Auteur Topic: Nieuw!  (gelezen 1197 keer)

Offline lagerweijthomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Thomas Lagerweij
Nieuw!
« Gepost op: wo, 28 feb 2007, 13:29:14 »
Hallo allemaal!

Sinds 5 minuten ben ik lid van dit forum. Ben al vaak op deze site geweest voor technische informatie, maar nu wilde ik toch wel een lid worden! Ben 21 jaar en 'k rij zelf een donkerblauwe Polo 1.0 Chopper uit '86. Deze auto heb ik van mijn oma gekregen. Ze heeft m 20 jaar geleden nieuw bij de dealer gekocht.  -thumbsup- ik rij er zelf nu een maandje of 6 in. De km-teller staat op 79000. de laatste paar jaar heeft ze max. 2000 km per jaar gereden. De Polo is altijd bij de dealer in onderhoud geweest. Elk jaar feilloos door de APK. Ik heb er zelf al een aantal dingen aan toegevoegd:
- rechter buitenspiegel;
- middenconsole;
- kleiner stuur (nieuwer type); -sturen-
- Achterruit omlijsting;
- Hoedenplank;
- luchthoorn.

Wat er nog aan zit te komen:
- wielen opknappen of vernieuwen. zitten nu 135/80 R13 T70
bandjes onder, en mis wel grip in de bochten met regenachtig weer. suggesties zijn welkom!!!
- interieur vernieuwen.

Het liefst wil ik m zo origineel mogelijk houden.

Ik zal snel wat foto's toevoegen!




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nieuw!
« Reactie #1 Gepost op: wo, 28 feb 2007, 14:22:36 »
Als je m zo origineel mogelijk wilt houden, kijk dan eens naar de originele fabrieksmogelijkheden:

Originele lichtmetalen velgen, met bijpassende banden
of standaard stalen velgen met doppen.

Ik heb zelf jaren met Continental Eco Conti's in de maat 155/70 R13 gereden op de standaard 4,5 inch brede stalen velgen (ook 1.0). Een wereld van verschil met de 20 jaar oude, originele Continental Contact bandjes in 135SR13 die erop lagen toen ik de auto in 1999 kocht.

Als je lichtmetalen velgen vind, in een iets bredere uitvoering (5 of 5,5 inch breed), dan zijn 165/65 R13 of 175/60 R13 ook mogelijk, zonder dat t er 'voor schadaal' uitziet.

Interieur is niet gewoon te reinigen?

Enneh: foto's please!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken