Auteur Topic: Cbr400 carbs  (gelezen 9231 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #195 Gepost op: zo, 27 aug 2006, 11:57:37 »
Citaat
The R6 features Yamaha's first foray into ram-air induction on a production motorcycle.


hmm, daar zijn die slangen dus voor..

Citaat
There is an air reservoir behind the carbs to charge the float bowls during extended high-speed runs.

Volgens mij worden deze slangen op het plenum aangesloten  en  extra 'lift' van de zuigers geven bij langdurige vraag naar vermogen?

Een soort RAM AIR dus?

Tra, wat mot ik daar nou weer mee.. Eerst maar afdoppen en 't blokkie op de carbs laten lopen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Cbr400 carbs
« Reactie #196 Gepost op: zo, 27 aug 2006, 12:15:45 »
Zou ze niet afdoppen.

Zoals je zelf al zei bewegen de schuifen op het moment dat je er in blaast, dus als je ze gaat afdoppen zou dat de schuiven kunnen 'afremmen'.

Bij mij zijn ze ook nog open.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #197 Gepost op: zo, 27 aug 2006, 12:49:46 »
ok, heb je ze gewoon los liggen?

Dan is het toch geen verkeerd idee om een keer een mooie airbox te gaan maken. dan kunnen de slangen daar op aangesloten worden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Cbr400 carbs
« Reactie #198 Gepost op: zo, 27 aug 2006, 15:00:55 »
Jup.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #199 Gepost op: zo, 27 aug 2006, 16:08:32 »
heb je trouwens nog tips om een inlaat te maken?
Ik neem aan dat je vier aansluitplaatjes gemaakt hebt, waarop 4 runners gelast zijn?
Of heb je één plaat (overeenkomend met een voetpakking van normaal spruitstuk) waarop de 4 runners gelast zijn?

Je hebt het eerder gedaan, misschien heb je nog dingen wat ik vooral niet moet vergeten..

Thnx
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #200 Gepost op: wo, 30 aug 2006, 21:47:43 »
Nog even alle info tot mij genomen..

Volgende puntje:

ik heb nu Keihins van een R6 (bouwjaar 2000), splinternieuw!

Heb de carbs helemaal schoongemaakt, sproeiers schoongeblazen etc. Nu heb ik ook de gasklepdiameter even opgemeten, dit is:

38mm!!! Lijkt mij een beetje veel voor een 3f blokje, aangezien iedereen hier met 34mm op een 1272cc'tje rijdt. Een 3f heeft standaard al meer vermogen, zou het dan ook wijs zijn om iets grotere carbs te pakken?

Is het de moeite waard om het te proberen of adviseren jullie om toch maar een setje 34'ers of 36'ers te gaan halen??

Je zou zeggen dat een cbr600 en yzf R6 toch redelijk op elkaar moeten lijken, zo'n groot verschil had ik niet verwacht tussen de productiefietsen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #201 Gepost op: vr, 01 sep 2006, 16:35:21 »
niemand?  -dunno-

Dan bak ik gewoon een spruitstuk en zie ik waar het schip strand..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #202 Gepost op: vr, 01 sep 2006, 17:28:10 »
Nog even alle info tot mij genomen..

Volgende puntje:

ik heb nu Keihins van een R6 (bouwjaar 2000), splinternieuw!

Heb de carbs helemaal schoongemaakt, sproeiers schoongeblazen etc. Nu heb ik ook de gasklepdiameter even opgemeten, dit is:

38mm!!! Lijkt mij een beetje veel voor een 3f blokje, aangezien iedereen hier met 34mm op een 1272cc'tje rijdt. Een 3f heeft standaard al meer vermogen, zou het dan ook wijs zijn om iets grotere carbs te pakken?

Is het de moeite waard om het te proberen of adviseren jullie om toch maar een setje 34'ers of 36'ers te gaan halen??

Je zou zeggen dat een cbr600 en yzf R6 toch redelijk op elkaar moeten lijken, zo'n groot verschil had ik niet verwacht tussen de productiefietsen.

kennerlijk nog niet goed genoeg gelezen
max venturi gelijk aan inlaatklepdiameter ,dus 38 is eig iets te groot ,maar is prima mee te rijden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #203 Gepost op: za, 02 sep 2006, 17:11:07 »
wel goed gelezen hoor,  -wanker- maar ik weet niet uit mijn hoofd wat voor klepdiameter een 3F blok heeft.

Ik had al een vermoeden dat het iets aan de grote kant zou zijn, maar ik ga het proberen. Wie niet waagt...

Thanks!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #204 Gepost op: za, 02 sep 2006, 19:20:06 »
3f is 36 mm inlaat en 29 uitlaat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #205 Gepost op: zo, 03 sep 2006, 10:49:52 »
genoteerd!

heb materiaal al besteld voor het inlaatje.!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983