Auteur Topic: Cbr400 carbs  (gelezen 9226 keer)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #60 Gepost op: di, 09 nov 2004, 13:34:14 »
Misschien dat ik een setje carbs van een cbr600 's een keer moet proberen...iemand zoiets te leen misschien ?

Heb setje cbr600 liggen voor me classic.
Voorlopig nog niet nodig. (Dit jaar iig niet denk ik zo)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #61 Gepost op: di, 09 nov 2004, 15:49:09 »
Top ! -hug-
Gaan we binnenkort ff regelen, Sjon   -dj-  -love-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #62 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 23:45:11 »
Nu nog ff erop schroeven en kijken of ie nu wel de toeren in wil.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #63 Gepost op: ma, 15 nov 2004, 23:52:21 »
Jup, ben blij dat m'n home-made spruitstukkie enigszins past.
Wordt een en ander al een stuk simpeler van.  -klus-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #64 Gepost op: di, 16 nov 2004, 13:53:44 »
Jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjja: dit MOET ik dus natuurlijk ook gaan doen...

MarkoPolo: hoe is de "alltagstauglichkeit" van je auto met deze gasfabriek? Niet te rauw/moeilijk starten en ZUIPEN ofzo?

Waarom heb je eerst die dubbele Solexen met spruitstuk verkocht: geeft deze installatie meer vermogen/is dit beter dan die Solexen?

Wie maakt die prachtige zelfgemaakte spruitstukken? Op dit topic zag ik er eentje die eruit zag als van aluminium gelast en eentje uit staal gelast. Kosten?

Heel verkeerd dit zoals ik al zei in mijn eigen topicje van de 5-bak.... Ik begin dit VEEL te leuk te vinden (het brommer opvoer gevoel komt weer helemaal terug op bejaarde leeftijd)...

Ben momenteel op zoek naar een 1.300 motor. Heeft er iemand nog iets goeds tekoop? Ik begreep dat er onlangs een 1.600 16v motor van eigenaar is gewisseld: kost zoiets?

Groet, Jan.

PS: hoe krijg je zo'n plaatje onder je alias wanneer je een posting doet?

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #65 Gepost op: di, 16 nov 2004, 16:00:37 »
- FF in het kort dit topic/project samengevat:

M'n 900tje loopt vooralsnog niet op CBR carbs, ik heb 't geprobeerd met een setje van een CBR400RR...alleen wil ie dan niet meer dan 3000 tpm draaien. Werkt dus niet
Ga 't dus nu proberen met een CBR600 setje ( geleend van Sjon die ze later op z'n Classic gaat schroeven ).

- Wat betreft dagelijks gebruik, zuiniger/efficienter dan standaard spul over het gehele toerengebied.
Vraag Serge, die heeft er al de nodige ervaring mee.
- Spruitstukken maken -> vraag Serge  ( maakt ze nu alleen nog van RVS ? )
- De Solexen hebben er iig nog nooit opgezeten, zijn 40mm en daarmee iets te groot voor een 900cc blok. ( Ze zijn btw nog steeds te koop ! )



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #66 Gepost op: di, 16 nov 2004, 16:03:07 »
Weer een polo enthusiast!!

Je bent goed op weg, 5 bak, 1300, toerenteller!

Ook mijn plannetje, maar heb nu nog steeds 2 1050's staan.

Samen wel 2.1 Liter 16v -uitlachen-  withstupid
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Cbr400 carbs
« Reactie #67 Gepost op: di, 16 nov 2004, 16:11:24 »
Wij (lees Michiel en ik) hebben een 1.6 16v blok ingebouwd, volledig origineel uit een 6N GTI gelepeld.
Zonder ervaring NIET DOEN! We zijn bijna 2 jaar bezig geweest voor het blok liep. Blok kostte overigens 1850 eurieoos.
Sjon (lees djsjonk) doet hetzelfde alleen hij heeft de injectie vervangen door carburateurs, dit maakt het wel ietsiepietsie eenvoudiger, maar nog steeds geldt zonder ervaring niet aan beginnen.

Overigens als je al deze verhalen wilt lezen kijk dan even onder het kopje Projecten, daar vindt je de verhalen over al deze ombouwprojecten.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #68 Gepost op: di, 16 nov 2004, 17:17:02 »
Ja, we gaan de topic van Mark ff om zeep helpen -uitlachen-

Ik (zei de gek) had tot pak-hem-beet 10 maanden geleden nog nooit aan een motorblok gesleuteld.
Totdat de klusschuur zich meldde..............toen is 't pas begonnen.
Wel loop ik al een paar jaar mee in de scene, eerst research gedaan dus.

Oh ja, de prijs voor een ombouw zoals de mijne: keb 't niet uitgerekend,
ga ik ook niet doen (slecht voor me hart), maar al zeker boven de 2000 euro.....
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Cbr400 carbs
« Reactie #69 Gepost op: di, 16 nov 2004, 20:52:15 »
Ja, we gaan de topic van Mark ff om zeep helpen -uitlachen-

Ik (zei de gek) had tot pak-hem-beet 10 maanden geleden nog nooit aan een motorblok gesleuteld.
Totdat de klusschuur zich meldde..............toen is 't pas begonnen.
Wel loop ik al een paar jaar mee in de scene, eerst research gedaan dus.

Oh ja, de prijs voor een ombouw zoals de mijne: keb 't niet uitgerekend,
ga ik ook niet doen (slecht voor me hart), maar al zeker boven de 2000 euro.....

doe ik ook nog even mee...

het kan wel goedkoop...
1e ombouw van 900cc naar 1300 MH incl remmerij en 4 naar 5bak kostte alles met mekaar niet meer dan 200 euro.  -naughty-

de daaropvolgende ombouw naar GK 75pk en andere 5bak kostte alles bij mekaar misschien een 500 euro.

ik had geen ervaring met ombouwen. de eerste ombouw viel mee qua moeilijkheidsgraad, de tweede viel tegen, blok was niet compleet en er moest veel "uitgezocht" worden. met dank aan de forumleden mag ik wel zeggen -prut-

ze vielen wel beide tegen qua tijd, maar je leert er errug veel van en t is de moeite waard! -sturen-

@Polo1000: wat trouwens het gemakkelijkst is: scharrel een complete afdanker op met blok er nog in, dan heb je sowieso alle benodigde extra onderdelen (als: juiste bobine, stuurapparaat, uitlaatspruitstuk, enz, enz...)




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #70 Gepost op: di, 16 nov 2004, 21:23:22 »
tja de inlaten worden enkelt nog van ijzer of van rvs gemaakt .
hopenlijk gaat mark met een genotsknots rijden  -klus-



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Cbr400 carbs
« Reactie #71 Gepost op: di, 16 nov 2004, 22:35:28 »
Doe mij een alu inlaat :)

Das natuurlijk het ultimative non plus ultra: Een uit 1 blok alu gefreesde inlaatspruitstuk voor motorfiets carbs.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #72 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 19:22:37 »
Doe mij een alu inlaat :)

Das natuurlijk het ultimative non plus ultra: Een uit 1 blok alu gefreesde inlaatspruitstuk voor motorfiets carbs.

als je ff tijd over hebt ..
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #73 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 19:53:13 »
en geld!! Heb je toch een blok aluminium voor nodig. Nu zal RVS ook niet heel goedkoop zijn.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #74 Gepost op: wo, 17 nov 2004, 20:07:48 »
rvs is duurzamer als alu ,alu gaat scheuren .die van mark had hij ook als probeersel (lees gratis)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .