Auteur Topic: Cbr400 carbs  (gelezen 13096 keer)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #30 Gepost op: do, 01 jul 2004, 21:07:04 »
Updeetje :

 - 'T belangrijkste, ik heb eindelijk vakantie , YESSS !!  

- Carbs. heb ik inmiddels gedemonteerd en ga morgen op zoek naar O-ringen en pakking voor 't vlotterkamerdeksel. Tevens 't vlotternivo afstellen volgens 't boekje, maar dat zal waarschijnlijk nog wel aangepast moeten worden i.v.m. de veeel minder stijle inbouwhoek, schat ik zo.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Cbr400 carbs
« Reactie #31 Gepost op: do, 01 jul 2004, 22:57:28 »
Ga je Denemarken halen?  -klus-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Cbr400 carbs
« Reactie #32 Gepost op: do, 01 jul 2004, 23:15:33 »
Ga je Denemarken halen?  -klus-

Citaat
- 'T belangrijkste, ik heb eindelijk vakantie , YESSS !!  



dat denk ik dus wel !
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #33 Gepost op: do, 01 jul 2004, 23:27:00 »
Daar ga ik hard aan werken iig !  -klus-

Ik ga er van uit dat als alles straks lekvrij is, het "alleen nog maar" een kwestie van afstellen is ( klusje voor Mr. Afstel ).  -klus-

Ach, 't originele carbarateurtje kan er in een handomdraai weer opgezet worden. Dus wat dat betreft geen stress   -prut-

Ow , GK filterhuis van Dennis gaat niet door. Bleek bij nader inzien dat het onderste deel non-GK was. We hebben nog ff gekeken of een G40 filterhuis zou passen, maar die heb de uitgang op een van de hoeken zitten en wijst dan richting kop/kleppendeksel.....kortom...isniks.. -boehoe-
Dusss...dan wordt het waarschijnlijk alleen airbox van polyester ( "koekblik" dient dan als mal ) met een zij-uitgang met daarop universeel conisch/cilindrisch filter (K&N of ander merk). Iemand misschien nog zoiets liggen toevallig ?



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #34 Gepost op: vr, 02 jul 2004, 20:43:11 »
Lambda sonde zit er inmiddels in.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #35 Gepost op: vr, 02 jul 2004, 21:10:28 »
Verder vandaag:

- Carbs. van nieuwe O-ringen voorzien.
- Heb nog geen pakking voor vlotterdeksel kunnen bemachtigen, daarom eerst maar vloeibare pakking gebruikt.
- Alle sproeiers schoongemaakt.
- Vlotternaalden gecheck.
- Vlotternivo's afgesteld.
- CO schroeven gecheck & 2,5 slag uitgedraaid.
- Gaskleppen op 't oog synchroon afgesteld.
   ( Oftewel: carbs op looplamp leggen en net zolang stellen totdat alles precies op 't zelfde moment een streepje licht doorlaat. )
- 't hele zaakie weer gemonteerd en aan de praat gemaakt !

1)  Alles is lekvrij -prut-
2)  M'n blokkie loopt nu al een stuk beter als eerst, alleen blijft 1 cilinder nog steeds slecht lopen.
3)  Heb nu nog maar heel af en toe een backfire ( uit de carb. dus ;) )
4) 'K heb lambda-waarde mbv m'n multimeter gemeten
     - stationair zit ie op 0,11 Volt
     - als ik gas geef duikt ie eerst naar 0 en dan weer omhoog richting 0,20   0,25



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #36 Gepost op: vr, 02 jul 2004, 21:53:50 »
eeehhmmz ,mark .draai alle 4 de co schroeven open en haal eerst het vacuum slangetje van de ontsteking af en dop deze af ,volgens mij moet je dan wel 4 cylinders hebben (of het synchroon staat meters naast de moeder) -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #37 Gepost op: vr, 02 jul 2004, 23:23:05 »
Zal ik morgen ff proberen Serge  -klus-

Heb net endje gereden , vanaf 3000 tpm houdt ie verschrikkelijk in  -boehoe-
Heb vervolgens de bougies eruit gedraaid en weet inmiddels dat cil. 3 alvast weekend heeft genomen :)  ( zie foto )

Maar eerst  -prut-  en dan een paar bomen omzagen :)
Zien we morgen wel weer verder.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #38 Gepost op: vr, 02 jul 2004, 23:27:27 »
Sweet dreams.....
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #39 Gepost op: vr, 02 jul 2004, 23:27:46 »
goed sproeier bezetting staat goed zo te zien alleen cylinderstaat of te rijk of idd is je vonken doos overleden  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #40 Gepost op: zo, 04 jul 2004, 17:13:45 »
en hoe rijd ie ,staat wel goed onder de kap -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #41 Gepost op: zo, 04 jul 2004, 20:42:49 »
Lijkt goed, klinkt goed  -wanker-
Maar werk nog niet goed.

    - CO schroefen staan al zo ver open dat ze er bijna uitvallen.
    - Alle 4 cil. doen 't iig wel weer.
    - Geen backfire meer.
    - Heb sproeiernaalden al 2x omhoog gezet met 0,7 mm per keer, waardoor m'n bougiekleur van grijs/bruin naar roetzwart is gegaan.
     - Verder heb ik vernieuwd: bougiekabels, rotor, verdelerkap, contactpunt, condensator.

Maar 't helpt allemaal niks........ -boehoe-
Hij wil tijdens 't rijden niet verder dan 3000tpm -boehoe-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #42 Gepost op: zo, 04 jul 2004, 21:06:10 »
okee co naalden weer verder dicht en je ontsteking zo vervroegen dat hioj stationair beter gaat lopen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #43 Gepost op: zo, 04 jul 2004, 21:36:46 »
Hmmmz.... zal 't morgen ff proberen, maar ik betwijfel of 't gaat werken.....
Had zelf ontsteking ook al vervroegd, kreeg daardoor weer backfire's, maar nog steeds 3000tpm max.



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #44 Gepost op: ma, 05 jul 2004, 09:36:29 »
komen de lucht schuiven wel los als je gas geeft ?,schoot me zomaar te binnen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .