Auteur Topic: Stationair toerental  (gelezen 723 keer)

Offline ---0^0---

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Stationair toerental
« Gepost op: ma, 05 sep 2005, 21:18:43 »
Hey, luitjes,  
Ik heb afgelopen weekend een Volkwagen Polo uit 88 gekregen en was direct gaan zoeken of er een Polo forum was, want het ding heeft last van een klein probleempje. Aangezien zeer goede ervaringen heb met verschillende auto fora, hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen…...

De wagen (ik vermoed een 1.3 monopoint injectie) loopt als een zonnetje, echter het stationair toerental is veel te laag en daardoor slaat de motor heel hinderlijk af als je op een kruising afrijdt. Is dit een probleem dat vaker voorkomt bij dit type motor?, heeft iemand ideeën over de mogelijke strategie om het probleem de wereld uit te helpen.

Alvast bedankt
Gr Niels

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Stationair toerental
« Reactie #1 Gepost op: ma, 05 sep 2005, 21:25:45 »
of een vacuum probleem of een gaskleppositie meter die niet naar behoren werkt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline ---0^0---

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Stationair toerental
« Reactie #2 Gepost op: di, 06 sep 2005, 07:47:28 »
Is het een vaker voorkomend probleem bij dit type motor? Ga vandaag naar de APK, hopen dat het allemaal een beetje meevalt.
Gr Niels

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Stationair toerental
« Reactie #3 Gepost op: di, 06 sep 2005, 09:47:36 »
Vogel eerst even uit wat voor motor d'r precies in ligt..

1988'er met monopoint injectie? zou kunnen natuurlijk, maar volgens mij kwamen die pas in de 2f..

Als het een injectie motor is, dan is t eerder de 1.3 Multipoint NZ,.. (3F en PY blokken zijn er ook, maar zeer onwaarschijnlijk in jouw 88ér )..

Post een foto van het blok, of zoek de motorcode op achterin de kofferbak Zie deze link

en dan zoeken we verder :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Stationair toerental
« Reactie #4 Gepost op: di, 06 sep 2005, 09:51:00 »
PS: verplaatst naar BreakDown service..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Stationair toerental
« Reactie #5 Gepost op: wo, 07 sep 2005, 13:26:49 »
mh...
trotse mama!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Stationair toerental
« Reactie #6 Gepost op: wo, 07 sep 2005, 14:56:56 »
monopoint carburatie -uitlachen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Stationair toerental
« Reactie #7 Gepost op: wo, 07 sep 2005, 18:15:00 »
ff uitleggen voor de nieuwkomer:
In 1988 waren er 2 soorten 1.3 (55pk/40kW):
-MH carburateur (ronde braadpan als luchtfilter)
-NZ multipoint injectie (luchtfilter op/naast zijscherm)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Stationair toerental
« Reactie #8 Gepost op: wo, 07 sep 2005, 19:28:04 »
Topic opgesplitst, luchtinlaatvraag van Martijn gaat hier verder.