Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 63412 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #225 Gepost op: vr, 19 mei 2006, 20:27:08 »
maandag komt ene langs voor prijsopgave voor het spuitwerk

ondertussen aan de velgen gewerkt...

dit is dus de verzameling...


dit zijn dus de echte blijvers:
zo gekocht (is een foto van Gert, maar zagen er 100% precies hetzelfde uit..)



toen maar heel slecht zwart gespoten  :rolleyes:  :


shit de verf laat los  :tongue: :

 
na heeel veel werk...:

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #226 Gepost op: vr, 19 mei 2006, 20:58:42 »
wat zijn dat mooie velgen geworden, dat zou je niet verwachten na het voor-plaatje  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #227 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 09:22:12 »
naja gister een jongen langsgeweest die m gaat lassen/strakmaken/spuiten...

Hij heeft altijd bij schadeherstelbedrijven gewerkt, en is nu voor zichzelf begonnen, huurt een oude leegstaande loods waar vroeger ook een schadeherstelbedrijf in zat, dus spuitcabine endergelijke is erbij...

Hij kwam binnen en zei meteen ohw en ging eens alles nader onderzoeken en als eerste antwoord:
dit gaat je veel geld kosten dit gaat je echt geld kosten, is ehcht een restauratie, hij zag dingen die wij niet zien, spinnewebben onder de lak doorgaan bij de achterklep (duidt op roest) en nog maar dingetjes, dus ik kreeg t al warm.....

achterplaat bekeken , front bekeken, roest onderkant deuren, alle plekjes...

Hij ging hem helemaal opnieuw strak maken, helemaal opnieuw in de primer (dus niet alleen kleur erover)  alle deukjes eruit, laswerk aan achterplaat+front moets nog bijgelast worden zei ie..
prijs: 2200-2500 euro...

Toen kon ik weer lachen want daar had ik eigenlijk wel op gerekend....

Ik las net nog t begin toen ik dacht voor 500 euro klaar te zijn en 1500 euro veelsteveel vond...

achja wijsheid komt met de tijd... -moon-

Ik zei al van ja voor sommige is t niet waard, maar voor mij wel vond hij dus ook, hij zei zelf dat ie zelf aantal golfjes had en daar ook al genoeg had ingestoken, en hij t wel waard vond..., zoals andere schadeherstelbedrijven dat niet vinden...

Toen ie naar kleine instappdeukjes aant zoeken was, zei ik nog als daar veel geld in gaat zitten dat hoeven die er voor mij niet perse uit, (krijg ik toch weer met zo'n vriendin  -boehoe- )

maar nee zei hij dan maak ik je m ook helemaal perfect....

ik kon m brengen wanneer ik wilde....

dus kdenk dat hij zaterdag weggaat  -love-

hij had t nu wel druk dus ik moest er vanuit gaan dat hij pas binnen 3 weken klaar zou zijn als alles meezat, maja we tellen dan maar 6 weken, kan t nooit tegenvallen...

achja kben blij dat ik ene gevonden heb die eraan wil beginnen, en t ook echt goed wil doen....

3 schadeherstelbedrijven gecontacteerd:

1e: gemaild, kreeg antwoord, gebeld+gemaild toen langsgegaan voor afspraak te maken, hij zou die week bellen en langskomen (niks meer van gehoord)

2e: gebeld zouden langskomen, niet gekomen, ik weer gebeld, was iets tussengekomen, zou nnog bellen voor afspraak, ook niks van gehoord

3e gebeld zou maandag belllen voor afspraak->ook niks meer van gehoord

wat heb ik geleerd die lui zitten echt niette wachten om oude bakken op te knappen en hebben een service van 0,niks..

 -moon-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #228 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 09:24:01 »
/\
langste post oooit op polo86c.nl -nana-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #229 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 10:04:00 »
wordt het straks een hele nette audi! Als nieuw zeg maar.

Mooi dat er ook vaklui bestaan, die het hart op de goede plaats hebben voor oude beestjes! :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #230 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 15:19:23 »
wordt het straks een hele nette audi! Als nieuw zeg maar.

Mooi dat er ook vaklui bestaan, die het hart op de goede plaats hebben voor oude beestjes! :)

ja gelukkig wel...

hij vertelde ook hoe t eraan toeging in de schadeherstelbusiness (zijn broertje werkt er ook in) en tschijnt schrijnend te zijn....

alleen maar verzekeringswerk, voor andere dingen is geen tijd meer...

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #231 Gepost op: di, 06 jun 2006, 13:38:14 »
aangezien t dit weekend pinksterren was en ik in Landgraaf woon waar Pinkpop gehouden wordt was ik vanzelfsprekend in de garage te vinden  :confused:

aangezien ik de binnenschermen voor t spuiten nog wilde controleren en van een roestwerende primer te voorzien kwam ik erachter dat t gelaste erg dun was en er soms gaatjes vielen, bleek dat t plaatwerk erg dun was en dus niet fatsoenlijk dicht gelast kon worden..

dus heb ik besloten om t anders aan te pakken

de benodigheden:

zo zag t uit:

dan verhitten dan ingesmeerd met soldeerpaint/ bestaat voor 50% uit tin, is dus een grondlaag, als je deze weer verhit zie je de tin ervan smelten...


en zo maar alles dichtgesoldeerd met Tin, al met al aardig gelukt, valt iig niet mee om te doen, te heet en t smelt en loopt eraf en niet warm genoeg en er gebeurt helemaal niks, is dus een beetje spelen met de afstand van de toorts

hierna nog met een vijl mooi strakgemaakt, niet te strak want komt bodyschutz overheen...

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #232 Gepost op: di, 06 jun 2006, 13:38:57 »
andere kant...



achja liever had ik t helemaal dichtgelast gehad, maar heb er simpelweg niet de middelen voor....
audi weer eens int zonnetje en pa die de audi op t karretje goed aant vastmaken is voor de verhuizing naar de spuiter...


lekker int zonnetje terwijl je keane op de achtergrond live hoort spelen :D


hier zie je de bevestiging deels t spatbord in de roestwerende primer gezet, duur spul bij verfhandel gehaald naar verluidt wordt dat vaker gebruikt bij de spuiters? Wel duur spul 30 euro voor een pot...



kleur lijkt zelfs, hier ook vastgezet:


ook meteen de accubak leeggemaakt, nu moet me broer nog 1 plaatje lassen dan kunnen de binnenschermen helemaal klaargemaakt worden en zaterdag gaat hij naar de spuiter..

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #233 Gepost op: vr, 09 jun 2006, 10:47:51 »

zo was de lasnaad van het front naar de binnenschermen is na t lassen niet merteen behandelt, dus nu maar de roest weggeschurud en helemaal volgespoten met fertan...

helemaal volgestopt met corroless, corrosiewerende primer, schijnt goed te helpen...


daarna met de kitspuit en nadenkit de naad helemaal volgeduwd met kit zodat er geen vocht tussen kan komen, en erna nog met strijkbare nadenkit alles afgewerkt, hier komt vandaag nog bodyschutz overgheen, in het kader van in 1 keer goed....



andere kant dus tzelfde verhaal...

en morgen gaat ie dus weg  :)  pff ben zo blij als ie helemaal versgespoten terugkomt...

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #234 Gepost op: ma, 12 jun 2006, 11:41:38 »
Zaterdag was het dan uiteindelijk de grote dag....

31 graden in de volle zon, super weertje, eerst de trailer gaan halen in midden Limburg met de hulp van Nick(name) (jongen van die DKW schnelllaster), hij heeft wel BE rijbewijs, en zijn vaders Vito.
De trailer is van zijn oom die veel doet met dkw's en hier staat ook de schnelllaster:


toen daarmee naar huis gereden, audi leeggehaald (spuitbussen en paar onderdelen) en toen vastgemaakt op de trailer met de hulp van pa:


de deuren, achterklep en motorkap goed vastgemaakt en ook de hemel vastgetaped zodat deze niet als parachute zou werken, en met een behoorlijk aantal spanbanden zowel het karretje als de auto vastgezet op de trailer....
zo stond ie in de straat:


Zo naar de spuiter gereden, en ik zal je zeggeen dat t zweet me in de bilnaad stond, ochal zat alles goed vast ben je toch bang dat er iets gebeurd, zou toch zonde zijn na al dat werk....
en daar staat ze dan, naast een volvo p1800 :wuv:  en een fiesta...

de volvo was opnieuw gespoten maar had behoorlijke sinasappelhuidlak dus ik schrok een beetje, dus ik vragen heb je die al gespoten?Nee zeggt ie lachend die is hier voor plaatwerk, maar die denkt er nog aan m opnieuw te laten spuiten...
pfieuw :redface:

achja nu ist afwachten....

iig gaat mijn dank uit naar mijn pa en nick zonder hen wast toch niet gelukt...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #235 Gepost op: ma, 12 jun 2006, 11:57:38 »
Wat gaat er met je achterschort gebeuren?

Dat zit er nog niet in zie ik.. Dikke difuser?  -gert-

 -nana-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #236 Gepost op: ma, 12 jun 2006, 12:55:13 »
verdomme Jaap nu verpest je de verrassing


in tegenstellling tot hocker wordt dit wel een echt audi 50 berg cup... -nana-

nee zit bij de prijs inbegrepen, aangezien mijn broer een huis heeft gekocht en hier druk mee bezig is, en ik niet echt tevreden was van zijn werk, ok hij doet t voor niks, maar doe t fatsoenlijk of zeg nee sorry...

en toen ie zei die naad zal geen probleem zijn daar komt toch de bumper voor -gert- , toen heb ik me snel bedacht

ps staat ook paar post hierboven....




Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #237 Gepost op: ma, 12 jun 2006, 14:00:35 »
Als er nog iemand een diffusor weet ...
Ideale oplossing om een rot achterschort en bandebak te tackelen

Erg benieuwd als die terug is van de spuiter




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #238 Gepost op: ma, 12 jun 2006, 14:35:04 »
De hoeveelheid laswerk valt heel erg mee bij dit exemplaar.
Ben ook benieuwd naar het eindresultaat.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #239 Gepost op: ma, 12 jun 2006, 14:42:25 »
lasplekken:

de binnenschermen links en rechts zowel voor (bij de lampen) als achter (bij de deuren) gelast

2 plaatjes net voor de achterwielkasssen

front, helemaalnieuw gekocht en alleen onderste deel overgezet

achterplaat, dus wel zelf gekocht en erbij gegeven...

achterklep bij de sponning...