Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 61358 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #60 Gepost op: di, 25 jan 2005, 22:43:54 »
(kwijl mode on) shit doekje over mijn toetsenbord het plakt hier   (kwijl mode off)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #61 Gepost op: wo, 26 jan 2005, 00:50:27 »
superleuke reacties moet er een beetje van blozen -hug- .

En vooral omdat toen mijn moeder hem zag, ze zei: wat moet je met die ouwe strontbak -gert- .

Kleur blijft zeker origineel, ik wil hem zelfs niet gaan overspuiten, maar alleen de spatborden+motorkap spuiten en dan polijsten zodat het kleurverschil minimaal wordt, wat vinden jullie???

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #62 Gepost op: wo, 26 jan 2005, 07:02:30 »
-love-  -love-  -love-
trotse mama!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #63 Gepost op: wo, 26 jan 2005, 08:03:46 »
PRIMA!!!!! Houd deze audi in originele BLING BLING staat!!!

 -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #64 Gepost op: wo, 26 jan 2005, 10:16:27 »
Ik heb het nu al en aantal keren genoemd dus...

Er zijn 2 opties.

1- Helemaal overspuiten in zelfde kleur, voordelen: ziet prachtig uit, helemaal toppie.
Nadelen: veeeel werk, veel geld (is op dit moment niet slecht dus eigenlijk onnodig), bang dat rubbers ofzo kapot gaan bij demonteren, en kan er nog lang niet mee rijden.

2- Alleen het front spuiten, dus spatborden+motorkap en dan polijsten om het kleurverschil minimaal te krijgen, Voordelen: niet duur, weinig werk, kan er sneller de weg mee op, helemaal spuiten kan altijd nog.
Nadelen, wordt natuurlijk niet helemaal perfect, en het grootste nadeel, KLEURVERSCHIL?? Weet iemand of je dit erg gaat zien of alleen als je echt goed moet kijken??

graag reacties  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #65 Gepost op: wo, 26 jan 2005, 10:56:41 »
Tja,. op de lange termijn is in 1 keer helemaal doen goedkoper.

Probleem is: je leeft nu en niet pas over 3 jaar.

Gewoon naar een goede lakmeneer gaan (vraag ff rond bij schade herstellers) en lak laten mengen naar de kleur van de auto NU (eerst goed schoonmaken, cleaneren met commandant etc etc). Minste kleur verschil.

Als je m over 3 jaar ofzo alsnog helemaal gaat doen, dan laat je de lak mengen naar t kleurnummer van de auto: helemaal de originele kleur (en geen kleur verschil door zon inwerking van sommige delen)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ron polo1f

  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #66 Gepost op: wo, 26 jan 2005, 19:17:29 »
folkert, normaal zit er niet zo heel veel verschil in als je een auto helemaal of half laat spuiten
het is misschien verstandig om eerst bij diverse autospuiters te gaan vragen wat het kost.
zo zitten er altijd wel een paar tussen die 't het ook zwart (dus zonder rekening) doen, en het spuitwerk zelf word er niet minder om.  
als je die bedragen tegenwoordig hoort wat ze er mét rekening voor vragen    -gert-  word je ook niet vrolijk van.
fuck stock.....................customize

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #67 Gepost op: wo, 26 jan 2005, 22:32:52 »
verf is duur hoor!! Als je de auto heen brengt om geheel te laten spuiten kost dat zeker veel meer dan wanneer je de spatborden en motorkap laat doen.

Maar : informeren is zeker weten!!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #68 Gepost op: do, 27 jan 2005, 11:56:08 »
Waar woont dhr. Folkert?

Ik heb evt. een goed én betaalbaar adres in Den Haag,
ze doen het ook zwart.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #69 Gepost op: do, 27 jan 2005, 12:41:33 »
dhr Folkert woont in Landgraaf Zuid limburg, je weet wel waar pinkpop wordt gehouden, dus Den haag is beetje ver  -uitlachen- , Maar wat zal het ongeveer kosten om dus de hele auto (alleen buitenkant) te laten spuiten??? Ik hoor hele verschillende bedragen van 400-600 tot zelfs 1500 euro, Het is de bedoeling dat ik zoveel mogelijk werk zelf doe, dus dat alleen gespoten moet worden, Iemand hier een idee van???

(@marjolijn waarom dhr folkert??? -klus- )

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #70 Gepost op: do, 27 jan 2005, 13:02:41 »
Dat het voor een bedrag rond de €600 kan klopt helemaal, maar vind maar eens zo'n adres. Feit is dat schadebedrijfen liever een leasebak nemen waar goed aan te verdienen valt dan een tijdrovend klusje aan een 'oud hok' Ook heb ik het idee dat liefhebbers liever niet helpen omdat die ietwat hogere eisen stellen aan het resultaat.

De prijzen die ik voor het volledig strak maken en spuiten van mijn derby te horen kreeg liepen uit van €1500 (wel zelf laswerk regelen) tot€ 3500 (ook zelf laswerk) tot ver boven de €5000 (laswerk included)

Dat het €5000,- moet kosten is natuurlijk onzin, maar geeft alleen maar aan dat zo'n bedrijf je niet wil helpen




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #71 Gepost op: do, 27 jan 2005, 13:43:18 »
Ik heb dus zojuist een dichtbijzijnd autoschadeherstelbedrijf gebeld (ligt bovenaan mijn straat bijna) is een betrouwbaar bedrijf aangesloten bij de ANWB Well en Goerke en heb eens gevraagd wat het zou kosten als ik al het voorbereindende werk zelf zou doen, dus dat zij alleen moesten ontvetten en lakken (alleen buitenkant, in originele kleur) en dan kwam hij op een €500 euro. Maar zei hij dan moet hij wel PERFEKT voorgewerkt zijn.

Dit bedrag valt me reuze mee, alleen het woord perfect klinkt me niet goed in de oren, mijn broer en vader hebben allebei een cursus carroseriebewerken gedaan en weten hoe het moet maar dan nog.

En op de vraag zonder het voorbereindende werk zei hij tussen de 500 en 5000 euro, moest ik voor langskomen kon zo niet zien in welke staat het was (logisch).

Maja conclusie is voor 500 euro, laat ik hem liever helemaal spuiten. -love-

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #72 Gepost op: do, 27 jan 2005, 14:09:14 »
idd...maar verstaat hij onder voorbereidend werk ook het strakzetten van de auto? -> spuitplamuren?




Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #73 Gepost op: do, 27 jan 2005, 14:10:22 »
dhr. Folkert was niks bijzonders hoor, just kidding :)

Bij Auto Jansen in Den Haag hebben ze mij € 600,- verteld voor alleen het spuitwerk. Dus inderdaad spuitklaar afleveren.
En dat valt niet mee!! -down-
Wij (Michiel en ik) dachten al eerder een auto spuitklaar afgeleverd te hebben, maar daar is de goede man nog een hele tijd mee bezig geweest.
Dus ga eerst bij jezelf te rade of je je auto zelf (of met hulp van fijne familie :) ) strak kunt krijgen, en hoe strak je m wilt hebben.
Spuiten doen ze toch wel, maar tis dan de vraag hoe strak hij eruit komt...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #74 Gepost op: do, 27 jan 2005, 14:47:31 »
spuiten is op zicht niet zo duur.
maar het voorbewerken samen met (de)monteren enz.. wel.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2