Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 61354 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #75 Gepost op: do, 27 jan 2005, 15:58:50 »
Dat strak krijgen gaat wel lukken, op de foto waar de derby op de trailer staat, zie je op de achtergrond een lichtblauwe caddy staan, die zat vol met deuken, roest. En die heeft mijn broer helemaal strak gemaakt+ gelast en alles en toen zelf gespoten in onze garage, en ik moet zeggen ziet echt goed uit (en ik zeg niet snel dat iets goed is). Dus spuitklaar maken met spuitplamuur en alles gaat wel lukken.

Het is inderdaad het demonteren en spuitklaar zetten waar het geld in gaat zitten.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #76 Gepost op: do, 27 jan 2005, 18:54:17 »
Precies, dus als je dat zelf kan, en er de tijd in wil steken zou ik dat zeker doen. Als je dan de € 500,- kan missen heb je gelijk een vrijwel compleet gerestaureerd object!  -klus-  -love-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #77 Gepost op: do, 27 jan 2005, 18:57:14 »
Precies, dus als je dat zelf kan, en er de tijd in wil steken zou ik dat zeker doen. Als je dan de € 500,- kan missen heb je gelijk een vrijwel compleet gerestaureerd object!  -klus-  -love-

en een paar vermoeide armen van het schuren ,bin there (heb ooit eens een vr6 helpen klaar maken in een week tijd)
was best wel een schuurklusje
en een set tl balken op standaard laten gelijk alle dellen en deuken zien in de nat geschuurde plamuur
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #78 Gepost op: do, 27 jan 2005, 20:35:59 »
hey serge, alleen hoeft het niet binnen 1 week,

Maar 500 euro heb ik graag voor over, als hij dan helemaal gespoten is ben ik gelukkig.

 -love-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #79 Gepost op: do, 27 jan 2005, 21:26:02 »
En als je dan klaar bent...
Ik heb ook nog een Derby die volledig onder handen genomen moet worden, hij staat in Den Haag, maar dat geeft niet hč! :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #80 Gepost op: do, 27 jan 2005, 21:29:46 »
pff khoop eerst maar eens dat me dit gaat lukken, khoor net een verhaal van iemand die een gele golf liet overspuiten int zwart en deed al het schuurwerk zelf, en toen hij hem terugkreeg waren de derustijlen nog geel. Hij zei als ze er geen zin in hebben dat ligt het allemaal aan het voorbereidende werk.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #81 Gepost op: do, 27 jan 2005, 21:32:48 »
Kwestie van goed laten informeren welke spuiter je gaat kiezem volgens mij. Deze jongens hadden er duidelijk geen zin -gert-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #82 Gepost op: do, 27 jan 2005, 21:44:27 »
Ja naar het schijnt zit het als volgt, je hebt 2 opties

1- je laat hun al het voorbereidende werk doen, en dan spuiten, voordeel: wordt goed gedaan, je kunt klagen als het niet zo is. nadeel: f*cking duur

2- je doet al het voorbereidende werk zelf, en laat hun spuiten. voordeel: goedkoop, kan heel mooi worden.
nadeel: als je het niet goed doet wordt het niet mooi, en dan heb je geen poot om op te staan, dan ligt het dus aan het voorbereidende werk.

maja ben bereidt de gok te nemen en veel aandacht aan het schuren endergelijke te besteden, misschien een regeling treffen als zij meteen zien dat iets niet goed is dit laten doen en bijbetalen ofzo

pff lastige keuzes. -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #83 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 06:24:26 »
optie 3 alles zelf doen .als het niet mooi wordt ligt het echt aan je zelf  -klus- .
zou dan ook het spuiten zelf doen ,mits de schuur ruimte genoeg bied
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #84 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 09:36:00 »
Optie 2b: Zelf schuren, en laten keuren door de spuiter. Dan zelf eventueel de puntjes op de I zetten, laten herkeuren door de spuiten etc etc .

Pas als de spuiter zegt dat t goed is,..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #85 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 10:40:41 »
withstupid

Ik ga ook voor optie 2b.
Weet je gelijk of je een fatsoenlijke spuiter hebt...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #86 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 17:08:37 »
optie 3 kan ook, vriend van mijn vader heeft een bedrijf waarin oude graafmachines opgeknapt wqorden en die hebben megaspuitcabine waarvan ik gratis gebruik kan maken.

Maar de lak op mijn broers caddy is toch niet zo perfekt geworden zoals ik het op de audi zou willen.


2b is een goeie keuze, alleen hoe ga je dat doen???

Ik ken die mensen van de spuiterij niet, en dan moet ik die dus gaan vragen ff bij mij thuis komen kijken of het goed is.

of natuurl;ijk steeds de audi naar de spuiterij brengen, alst niet goed is terugrijden en weer terugbrengen, maar dat is niet ecct een goed idee, aangezien je niet de auto mag slepen (belgisch), en voor iedere scheet een trailer huren is ook niet goedkoop. pff wat een keuzes allemaal. iig moet hij gespoten worden, dat is iets dat ik nu zeker weet.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #87 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 17:10:47 »
keuze 2c

zovber schuren enzo dat je denkt dat het goed is, naar de spuiterij brengen, en hen laten kijken of het goed is en wat niet goed is dat ze dat dan bijschuren (waarvoor ik natuurlijk betaal) maar wel dat het goed gedaan wordt  -dunno-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #88 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 18:10:22 »
als je zelf gaat schuren, dan denk je op den duur dat je er bent.. Maarrrr dat is niet zo!! Laat je broer dan ff kritisch kijken (als hij die caddy gespoten heeft, zal hij het wel kunnen zien of het strak is of niet..)

Dan: verder schuren, verder schuren etc..

Als je dan de audi naar de Spuiter rijdt, kan deze kijken of hij het echt goed vindt (in een grote verlichte hal of spuitcabine zie je ALLES), dan heb je het risico dat je nog een keer heen en weer moet, of het is goed..

Ik zou voor de optie 2b gaan, pas heenrijden als je heelemaal klaar bent met voorbereiden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #89 Gepost op: do, 17 feb 2005, 11:28:22 »
en we zijn weer verder
roest afgeschuurd: