Auteur Topic: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?  (gelezen 4065 keer)

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Gepost op: zo, 11 nov 2007, 20:53:54 »
Als er mensen zijn die zin hebben om eens lekker te gaan ravotten met hun polo op een echt circuit,dan is dit dan de kans.
Op Zaterdag 15 december word er op het circuitpark van Zandvoort het zogeheten "vrij rijden" weer gehouden. -sturen-
Als je "racepolo" in je bezit hebt dan kan je meedoen met de sportklasse, maar de gewone straatpolo's kunnen ook uiteraard mee doen en die worden ingedeeld in de toerklasse.
Voor alle klasse geld: er mag een passagier mee.
Kosten om dit mee te maken 20 euro en een hoop lol :D
Voor meer info:
http://www.vrijrijden.nl/introductie.htm

en natuurlijk de agenda

http://www.vrijrijden.nl/agenda.htm
« Laatst bewerkt op: zo, 11 nov 2007, 20:56:04 door Arno »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 20:54:34 »
Hoe zit t met de verzekering? Auto plat, pech gehad?

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 21:03:10 »
Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen aangezien je in gedeeld word in de 2 klasses
maar info aanvragen is natuurlijk nooit weg om er zeker van te zijn...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 21:41:25 »
Ik zal er eens een e-mailtje aan wagen. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #4 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 21:44:48 »
Je rijd daar onverzekerd. Dus auto plat dikke pech. Rijd iemand tegen je aan. Dikke pech. Dat is het enige minpunt van zon dag. De kick is wel groot genoeg om te gaan denk k.
Coupe all the way

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #5 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 22:25:42 »
Dat is het leuke aan de ring, daar ben je gewoon verzekerd omdat het een openbare weg is. Overigens zou ik op Zandvoort wel ver van de vangrail blijven, koste iets van 200 Euro per beschadigd deel herinner ik me. -wtf-

Ik zou trouwens niet snel met een daily deelnemen aan een circuitdag, vooral omdat je met een hoop andere mischien ook onervaren mensen op de baan zit. Je zal niet de eerste zijn die door toedoen van een ander in de vangrail zit, grindbak word vaak ook veelvuldig bezocht op dit soort dagen. :D
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #6 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 22:57:12 »
Daarom heb ik er ook een mailtje aan gewaagd:

1) je raakt zelf wat grip kwijt, tikt een ander aan: allebei een deuk: jammer maar helaas
2) je raakt zelf van de baan af, tikt de vangrail aan: vangrail dik betalen?

maar vooral:

3) door toedoen van een ander schuif je van de baan, en jij tikt de vangrail aan: wie gaat dat betalen?
(bijv. door olie-spoor of tik van een ander)   niet zo prettig dat je auto schade heeft, maar wie betaald de vangrail?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #7 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 23:16:15 »
Jammer dat ik de ''racepolo'' niet rijklaar bij huis heb staan, best een idee om voor zo'n dag de auto te delen met iemand om de kosten wat te drukken. -wanker-


3) door toedoen van een ander schuif je van de baan, en jij tikt de vangrail aan: wie gaat dat betalen?
(bijv. door olie-spoor of tik van een ander)   niet zo prettig dat je auto schade heeft, maar wie betaald de vangrail?

Lijkt me een moeilijke discussie worden. -gert- Je neemt gewoon een risico als je het circuit opgaat, maar als je niet te gek doet en vooral veel spiegelt kan er niet zoveel gek veel misgaan.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #8 Gepost op: zo, 11 nov 2007, 23:53:15 »
Misschien een idee om als register mee te doen aan een zogenaamde Vroemdag?

Citaat
Dinsdag 16 oktober is een hoogdag voor de kinderen van het Bijzonder Onderwijs in Limburg, ze gaan op sportdag! Bloso organiseert er een dag vol avontuurlijke sporten en aangepaste sportactiviteiten rond het circuit van Zolder als stimulans tot permanente sportbeoefening.
Concreet is dat een dag waarbij je je ‘s morgens in alle vroegte moet gaan aanmelden op het secretariaat om er de nodige papieren te ondertekenen en een transponder in ontvangst te nemen. De papieren zijn een afstand tot verhaal op de organisatie mocht jij je wagen beschadigen op het circuit, de transponder is om je te registreren als je op het circuit rijdt, eigenlijk om je er te kunnen afhalen als je roekeloos begint te rijden of meer dan 90 decibel produceert.
Door de massale opkomst wordt er in twee groepen gereden en kan je ‘s voormiddags een uurtje rijden en ‘s namiddags een uurtje, als de kinderen vertrokken zijn, is er mogelijkheid tot vrij rijden en dan moet je een helm opzetten. Niet vergeten dus als je voluit wil gaan!
Tussen 12 en 13 uur is er motorstilte op het circuit en wordt er de kinderen en de rijders een pick-nick aangeboden.
Wie dus graag de kinderen een lach wil bezorgen kan zich via ons inschrijven om er de 16e oktober bij te zijn. Je laadt dan in de pits een kind op en gaat er ene drietal rondes mee scheuren om ze dan veilig terug te brengen en de volgende rakker op te halen.

Dus 's ochtends en 's middags een uurtje met de kinderen over het circuit, en daarna kun je nog vrij rijden.

Ik heb alleen nog niets kunnen vinden over een eerstvolgende Vroemdag, maar ik neem aan dat zoiets ook wel eens op Zandvoort of Assen wordt georganiseerd?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 12 nov 2007, 10:32:37 »
Ik werk tegenwoordig bij Provincie Limburg, cluster financien, en ik zie hier wel eens nota's langskomen van auto's die de vangrail/verkeersborden geraakt hebben en ik zal je zeggen dat is niet mis...

Zal de preciese cijfers later vandaag eens opzoeken...

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #10 Gepost op: ma, 12 nov 2007, 10:43:12 »
kuch(ambtenaar)kuch -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #11 Gepost op: ma, 12 nov 2007, 18:44:08 »
Gros van hier is op/bij de Nordschleife geweest. Lijkt mij dat de regels min of meer hetzelfde zijn. Als iemand een oliespoor achterlaat zal er waarschijnlijk een onderzoek worden ingesteld naar degene die het oliespoor heeft achtergelaten, die mag dokken. En voor de rest mag je alle schade zelf betalen.

En ik denk dat het alleen maar in je voordeel werkt dat er een recreatieklasse is. Op de Nordschleife rijdt alles door elkaar en gaat vrijwel alles harder dan jij.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #12 Gepost op: ma, 12 nov 2007, 22:01:26 »
dus als ik het goed begrijp is het maar beter op om de ring te gaan ravotten met je polo.
Ik zie nu pas wat de kosten wel niet zijn als je bijv, schade zou maken op zandvoort, wat een stelletje zuigers zijn het daar dan. -gumuz-
Ja ze proberen op alle mogelijke manieren er een slaatje uit te slaan, maar jij betaalt je ondertussen de tyfes als je schade maakt aan de vangrail+ kosten poloschade.
Gadverredamme, als ik het zo hoor allemaal is zo'n uitdaging op zandvoort niet echt goed voor je polo + portomenee

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #13 Gepost op: ma, 12 nov 2007, 22:11:44 »
Je moet gewoon een beetje oppassen.

Ik ben een week of 6 geleden op Assen geweest met mijn huisgenoot en zijn mini.
't Hele weekend regen; spekglad dus.. :D Snelheid bleef daardoor vrij laag, maar was zeer verraderlijk in de bochten. Veel mensen achterstevoren zien gaan, maar als je een beetje oplet stuur je daar zo omheen/ genoeg tijd om te remmen/sturen.

Als je goed spiegelt; rustig aan begint en gewoon goed om je heen blijft kijken gaat er echt niets mis. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar dat is op de openbare weg ook. Dan ben je alleen wel altijd verzekerd.

Komt er een snellere wagen achterop rijden; geef je de ruimte en richting aan zodat die er langs kan.
Assen/Zolder zijn hele leuke circuits om op te rijden (beide gedaan)!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Lekker donderjagen met je polo op een circuit?
« Reactie #14 Gepost op: ma, 12 nov 2007, 23:47:08 »
dus als ik het goed begrijp is het maar beter op om de ring te gaan ravotten met je polo.
Ik zie nu pas wat de kosten wel niet zijn als je bijv, schade zou maken op zandvoort, wat een stelletje zuigers zijn het daar dan. -gumuz-
Ja ze proberen op alle mogelijke manieren er een slaatje uit te slaan, maar jij betaalt je ondertussen de tyfes als je schade maakt aan de vangrail+ kosten poloschade.
Gadverredamme, als ik het zo hoor allemaal is zo'n uitdaging op zandvoort niet echt goed voor je polo + portomenee


Als je schade maakt dan zul je voor de kosten moeten opdraaien, lijkt me vrij logisch toch. -gert-

Rijden op een circuit brengt nou eenmaal risico's met zich mee, als je al geen risico durft te nemen dan kan je beter aan de andere kant van de vangrail blijven als toeschouwer. -wanker-

Overigens draai je op de ring ook gewoon op voor schade aan de vangrail...


EDIT:

http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=10&i=14091&t=14091

Verzekeraar vergoed het dus (nog) wel op de ring.
« Laatst bewerkt op: di, 13 nov 2007, 00:09:37 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..