Auteur Topic: Wie is mrmpro ( Martin ) ?  (gelezen 5302 keer)

Offline mrmpro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Wie is mrmpro ( Martin ) ?
« Gepost op: ma, 04 feb 2008, 03:40:37 »
Goedenmorgen. Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Polo uit 1990 met een rechte achterkant. Heet dat steilheck?
En aangezien ik er nog wel wat aan mag gaan doen kwam ik na het nodige surfen op deze site terecht.
Het is nu 3:30 maar heb nog steeds niet precies uit kunnen vinden wat nu mijn type Polo is en waar Polo86C nou precies opslaat.
Aangezien er morgen waarschijnlijk toch weer gewerkt moet worden dacht ik me dan maar even voor te stellen.

Ik ben Martin 42 jaar en sinds jaar en dag rijd ik een auto uit de VAG groep. Ondertussen heb ik 1x Golf 2, 2x Golf 3
en een Skoda Octavia 2l station versleten. Nouja versleten, in mijn bezit gehad.
Helaas moest door financiele tegenvallers de Skoda het veld ruimen en ben ik daarna bijna 1 jaar autoloos geweest.

Nu dan deze Polo op de kop getikt en aangezien ik het hier voorlopig wel even mee wil doen zal er het nodige aan gedaan moeten worden.
Zo zit ik nu bijvoorbeeld met mijn haren tegen het dak en hoop ik dat op de een of andere manier te kunnen veranderen.
Stoel verlagen of een kuipstoel misschien? Verder is de grill beschadigd en zit er her en der de nodige roest plekjes.
Ook wil ik toch eigenlijk wel echt stereo in mijn auto zodat de ANWB reclame zowel links als rechts goed uit de speaker komt.
Al met al is er genoeg te doen om mijn drukke agenda nog wat drukker te krijgen.

Ik hoop hier de informatie te kunnen vinden die mij een leuke tijd met mijn polootje kan doen opleveren.
Foto's zullen zsm volgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tot horens, ziens of schrijfs.

Martin

 
« Laatst bewerkt op: zo, 16 mrt 2008, 19:57:55 door Jaap »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Even Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 08:12:10 »
Welkom!

steilheck = rechte achterkant, dus het rare kleine station achtige model dat VW hatchback genoemd heeft :D.
86C is een modelcode van volkswagen voor de polo2, net als de golf2 code 19E heeft (en iedereen daar denkt dat het een 1.9liter motor betekent).


Over met 't haar tegen het dak;
*vervang je voorstoel(en) door Corrado stoel(en). Dit zitten veel lager en bieden meer zijdelingse steun.
**vervang je stoelen door 'in hoogte verstelbare' stoelen. GT/G40/Prego stoelen zijn vaak in hoogte verstelbaar en kunnen al een hoop meer hoofdruimte opleveren.

Deze stoelen/interieurs kom je genoeg tegen en hoeven geen hoofdprijs te kosten.


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mrmpro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: Even Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 11:14:00 »
Welkom!

steilheck = rechte achterkant, dus het rare kleine station achtige model dat VW hatchback genoemd heeft :D.
86C is een modelcode van volkswagen voor de polo2, net als de golf2 code 19E heeft (en iedereen daar denkt dat het een 1.9liter motor betekent).

Over met 't haar tegen het dak;
*vervang je voorstoel(en) door Corrado stoel(en). Dit zitten veel lager en bieden meer zijdelingse steun.
**vervang je stoelen door 'in hoogte verstelbare' stoelen. GT/G40/Prego stoelen zijn vaak in hoogte verstelbaar en kunnen al een hoop meer hoofdruimte opleveren.

Deze stoelen/interieurs kom je genoeg tegen en hoeven geen hoofdprijs te kosten.


Goedemorgen Martijn.

Kijk daar kan ik wat mee. Heb ik dus een 86C Steilheck:D Van die golf wist ik ook nog niet.. Zo zie je maar Nooit te oud om te leren.
En wat die stoelen betreft. Daar moet ik dan echt naar gaan zoeken. Het is op dit moment het enige waardoor ik zou kunnne denken om hem heel vlot weg te doen. Haar tegen het dak en last van mijn rug door de stand van de stoel (lig :P)
Maakt het nog hoogte verschil of je de Corrado stoel of de GT/G40/Prego stoelen pakt? Behalve dat de laatste dus ook hoger kunnen?

Als dat idd gaat werken ga ik nog een leuke tijd tegemoet met mijn polootje :D
En kan ik op dit forum nog een heel eind mijn lol op. Want als ik sommige polootjes zie, ziet tie van mij er echt niet uit :P

Alvast bedankt voor de tips en ik ga gelijk kijken wat er te vinden is.

Groet, Martin

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Even Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 11:30:46 »
corrado stoelen zijn lager dan een polo stoel; maar ook vaak in hoogte verstelbaar.
Ik denk dat je met een sportstoel van een polo ook al een heel eind komt;

want hoe lang ben je?? :)

Ik rij zelf met G40 stoelen, die in hoogte verstelbaar zijn. Heb ik gekocht omdat ze zo gesteld kunnen worden dat ik niet te hoog zit én mijn benen op de zitting kan laten leunen. Meestal heb je bij standaard stoelen geen steun aan de bovenbenen, als je lange benen hebt.
Ben zelf heel tevreden over de polo sportstoelen; kan ze je sowieso aanraden!

Misschien dat iemand nog een setje heeft; anders via de sloop of marktplaats. Weet niet waar je woont, maar in Groningen weet ik op de sloop nog een nette set te vinden.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Even Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 12:37:08 »
Welkom Martin,

zit er een origineel schuifdak in jouw Polo?
Zo ja: dat neemt aardig wat hoofdruimte weg.

Heb daarom in mijn Polo ook Corrado-stoelen geplaatst, anders kom ik ook met mijn haren tegen het dak aan...
Dat laatste is niet heel erg, maar wel irritant  :P
Scheelt zeker een cm of 5.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Even Voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 13:33:37 »
Yay Eindelijk iemand van mijn leeftijd op dit forum  -klappen-

Welkom !!

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Even Voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 16:39:59 »
ook vanuit tholen een hartelijk welkom hier   -thumbsup-



wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline mrmpro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: Even Voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 17:12:32 »
Zo zo. De reacties stromen binnen.

corrado stoelen zijn lager dan een polo stoel; maar ook vaak in hoogte verstelbaar.
Ik denk dat je met een sportstoel van een polo ook al een heel eind komt;

want hoe lang ben je?? :)
Ik ben ongeveer 1,95-96 maar met een lang bovenlichaam.jaja dat scheelt ook wel eens. Mijn broertje die net zo lang is kan er goed inzitten :P
Ik zelf kom uit Doetinchem, achter Arnhem. Maar kom geregeld het hele land door. Hetzij met vrachtwagen of prive.

zit er een origineel schuifdak in jouw Polo?
Zo ja: dat neemt aardig wat hoofdruimte weg.

Nee ik heb (gelukkig) geen schuifdak. dus dat scheelt. Kijk mijn haar is niet het ergste maar ik krijg ook last van mijn rug zoals ik nu in die auto zit.. Daar heb ik de meeste problemen mee. Dat haar kan wennen ;) Desnoods gewoon kaal scheren :P

Yay Eindelijk iemand van mijn leeftijd op dit forum  -klappen-

Welkom !!
Ja ik had ook al het idee dat dit soort autootjes meestal bij de wat jongere te vinden zijn:) Maar goed het rijd. Het is pittig dus waarom niet ;)

ook vanuit tholen een hartelijk welkom hier   -thumbsup-
En natuurlijk iedereen hartelijk bedankt voor het warm welkom.
Voel me hier al helemaal thuis.

Tenslotte heb ik nog wat fotootjes gemaakt.
Zoals te zien is op de diverse foto's zit er her en der nog wel wat roest en schade. Is er iemand in de omgeving van Arnhem die er verstand van heeft en die me enigzins kan vertellen of het zin heeft om hier wat van te maken? Info is altijd welkom.
Mvg,

Martin

Offline mrmpro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: Even Voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 17:13:30 »
En stiekem nog een paar :P

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Even Voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 18:03:39 »

Ja ik had ook al het idee dat dit soort autootjes meestal bij de wat jongere te vinden zijn :)

toch wel fijn dat je  ons als jongere aanziet   :D

en dat terwijl ik al 36 winters heb meegemaakt  :)
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: Even Voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 18:06:14 »
Tja, winters, herfsten zul je bedoelen  :D
Winters en zomers hebben we niet meer  -nana-
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline mrmpro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: Even Voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 18:52:06 »
En stiekem nog een paar :P

36? Joh je komt net kijken. Ik wou dat ik een vrowu van die leeftijd tegen het lijf liep ;) enne Ik was niet degene die over mijn leeftijd begon he :P

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Even Voorstellen
« Reactie #12 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 19:15:58 »
Welke winter?

*geen ervaring hebbende met Corrado stoelen*:
Corrado stoelen zullen waarschijnlijk de beste keuze zijn: Ik heb ervaring met de Polo-'hoogte verstelbare', maar echt veel scheelt dat niet: 't zijn meer 'kantelbare' dan hoogte verstelbare: Je kont zakt iets verder richting aarde, maar of ze echt lager zijn dan een standaard stoel? Eerder het idee dat ze verder omhoog kunnen..   Lage stoeltjes zijn ook de 'skai-lederen' stoeltjes, maar die zijn niet echt aan te raden: heet in de zomer, en totaal geen zijdelingse steun.. Je schuift er zo vanaf..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mrmpro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: Even Voorstellen
« Reactie #13 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 20:55:56 »
Is er iemand in de buurt die een polo van mijn type heeft met dat soort stoelen mss? Dan kan ik daar mss eens in plaats nemen en met eigen hoofd merken of het helpt. Misschien komt er iemand naar de meeting eind deze maand met zulke stoelen?


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Even Voorstellen
« Reactie #14 Gepost op: ma, 04 feb 2008, 21:10:58 »
Welke winter?

Tja, jij bent net getrouwd... Maar je gaat ze nog wel meemaken, hoor?!  :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!