Auteur Topic: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F  (gelezen 20403 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ HJ-70-JD ] polo 1F
« Reactie #30 Gepost op: do, 28 feb 2008, 08:30:19 »
Zonder verstand van motoren (herkenbaar :D ) kun je in ieder geval checken of de zekering voor de brandstofpomp nog in orde is?  -dunno-  Wie weet los je het probleem zo heel makkelijk op?

Welke zekering??? Het is een mechanische pomp, geen electrische..

Mijn Audi heeft ook geen steenslagkapjes en daarbij waren de wielranden ook gewoon hard...

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] polo 1F
« Reactie #31 Gepost op: do, 28 feb 2008, 09:06:02 »
Welke zekering??? Het is een mechanische pomp, geen electrische..

Mijn Audi heeft ook geen steenslagkapjes en daarbij waren de wielranden ook gewoon hard...


Klopt het is mechanisch dus ik heb geen zekeringen nee.

En dat van die kapjes kennen dus meerdere. Dus ik maak het zeker Zonder die kapjes.

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #32 Gepost op: zo, 02 mrt 2008, 09:24:50 »
Ik heb gister niet veel gedaan want ik had er een beun klusje bij. Tussendoor ben ik nog wel een beetje opzoek gegaan naar roest.
1 klein plekje onder het achterlicht op de hoek van het achterscherm :( (maarja dat is nog goed te maken)


Verder zat er wat tape aan de binnen kant wat ik al vreemd vond. Toen ik daar aan de gang ging met mijn borstel kwam ik er gauw achter waarom ze daar tape overheen hadden geplakt -boehoe- Daar is hij dus best rot.


Verder heb ik het kontje kaal gemaakt en de ruitjes eruit gepakt en meer tijd had ik niet. Volgende week hoop ik verder te komen.


Jammer van de onduidelijke foto`s maar het was donker en op de filmcamera heb ik geen flitser.

Gr

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #33 Gepost op: zo, 02 mrt 2008, 11:26:06 »
Oja ik heb gister trouwens ook nog een chroom spiegeltje weten te scoren.

Ik had eigenlijk besloten om op de Audi en de Polo zwarte spiegels te houden. Maarja als iets goedkoop is moet ik het toch altijd weer kopen :)
Dus of ie wel of niet op een auto komt weet ik niet en anders blijft ie mooi in de kast liggen. Maar ik denk dat het meer iets voor de Audi is.


Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #34 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 17:42:41 »
Ik zou t op de audi plaatsen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #35 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 20:05:29 »
Ik zou t op de audi plaatsen.

Als hij ergens op komt dan is dat ook zeker op de Audi ja.
De Polo heeft allemaal zwarte accenten (bumpers, spiegels, grill, handgrepen enz...) Dus daar zou 1 chroom spiegeltje ook niet bij staan nee.

De Audi heeft daarintegen juist wel veel chrome accenten dus als hij ergens op komt dan is dat de Audi ja :)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #36 Gepost op: za, 15 mrt 2008, 17:31:46 »
Zo vandaag mezelf weer even nuttig gemaakt voor de polo :)

Als eerst de voorschermen er even afgehaald nadat ik de vorige keer ruzie kreeg met alle kit ging ik het nu nog maar eens proberen en het is gelukt dus. Onder de voorschermen waar ze op het binnescherm zitten geschroefd was het best rot links en rechts. Recht iets minder maar daar moet ook een nieuw stukje in. Het linke stuk je heb ik meteen gemaakt en hoef hem nu alleen nog maar vast te lassen.
Ik vond het alleen wel vreemd dat ze in het midden van de binneschermen rot waren, dat de voorste stukjes rot zijn vind ik niet meer zo vreemd maar dat is dus bij deze polo kei hard.

Links




Rechts



Verder is de onderkant van de A-stijlen en alle 2 de kant wel wat roestig maar zeker niet door gerot dus nog makkelijk te redden.


Ik heb ook nog het rechter wielrandje er uit gezaagd + de dorpel. Omdat ikde nieuwe wielranden nog niet binne heb heb ik het maar even klein gehouden en zaag ik hem straks wel beter af. Het binnescherm is ook best aangetast dus ik moet nog even kijken wat ik daarmee ga doen. Maarja eerst de binneschermen vòòr maar eens afronden :)
Ook heb ik nog even bij het achterpaneeltje war roest weg gehaald en daar hoef ik gelukkig niet al te veel meer aan te doen.




Zo dat was het wel weer :). Ik zal de volgende keer eerst eens beginnen met een beter fototoestel mee te nemen want dit is niet echt duidelijk.

Ik ga trouwens waarschijnlijk ook nog een kopersilicium  las/hardsoldeer apparaat erbij kopen dus zo kan ik dadelijk als gewoon thuis lassen zonder gezeik met mijn baas te krijgen :D Daar zou ik wel blij mee zijn als ik dat zelf heb thuis.

Gr

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #37 Gepost op: za, 15 mrt 2008, 21:11:50 »
Verdorie. Ik ben jaloers. Wat zou ik graag zo'n garage hebben. Lijkt me heerlijk. Moet altijd bij familie aankloppen. (die verdienen beter of wonen buiten de randstad) Hier is een simpele garagebox bij het huis al niet te betalen  -boehoe- -boehoe- -boehoe-.

Mijn complimenten trouwens. Je pakt het volgens mij wel grondig aan (is zo te zien ook wel nodig)

succes

Roel

(niet te snel hè. Anders heb je niet op tijd dat dashboardje liggen en kun je em nog niet afmaken....)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #38 Gepost op: zo, 16 mrt 2008, 09:28:31 »
Tja dat is wel het voordeel van in een dorp wonen he. Maar deze schuur ligt wel net buiten het dorp hoor.

Ik pak de auto wel iets grondiger aan dan dat als eerst de bedoeling was ja :).Ik wou hem eigenlijk in mei op de weg hebben maarja zo`n auto heeft altijd meer dan je verwacht dus zul je er altijd langer mee bezig zijn dan dat de planning was :).
Maarja hij vreet geen brood en de golf ook niet dus zolang daar nog APK op zit heb ik de tijd om de polo af te maken en dat is tot oktober dus ik heb nog wel een paar maandjes. :)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #39 Gepost op: ma, 17 mrt 2008, 10:48:31 »
Die spiegel is wel leuk, ik heb er ook nog 1 liggen, alleen komen die gaten niet overeen met de gaten in de deuren, en ik vond t jammer om er 1 gat bij te boren en heb t daarom maar kunststof gelaten..

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #40 Gepost op: ma, 17 mrt 2008, 20:09:43 »
Die spiegel is wel leuk, ik heb er ook nog 1 liggen, alleen komen die gaten niet overeen met de gaten in de deuren, en ik vond t jammer om er 1 gat bij te boren en heb t daarom maar kunststof gelaten..
Ow oke dat weet ik niet hij ligt thuis in het keuken kastje :) en heb hem nog niet gepast dus.


Weet iemand trouwens of er nog rechter achterschermen verkrijgbaar zijn van een polo 1? Omdat hij rechts ook boven het achterlicht best slecht is dacht ik misschein het complete achterscherm te vervangen. Dat is makkelijker en minder schuur werk. En omdat ik een linker wel kan vinden vroeg ik me af of er ergens ook nog rechter schermen verkrijgbaar zijn.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #41 Gepost op: ma, 17 mrt 2008, 22:22:12 »
Rechter zijschermen zijn inderdaad zeldzamer.
Zo heel af en toe kom je er nog wel eens eentje tegen.

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #42 Gepost op: ma, 17 mrt 2008, 22:30:07 »
Oke, dus goed zoeken en met een beetje geluk vind ik er nog 1 :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #43 Gepost op: ma, 17 mrt 2008, 22:42:49 »
Je hebt toch al een Audi voor een full-resto? Deze moest toch snel daily worden? Ga je nou niet alsnog teveel werk doen? Beter deze op de weg, de Audi klaar maken, en dan deze een full overhaul? Kweetniethoor?  -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HJ-70-JD ] Polo 1F
« Reactie #44 Gepost op: ma, 17 mrt 2008, 22:53:30 »
Je hebt toch al een Audi voor een full-resto? Deze moest toch snel daily worden? Ga je nou niet alsnog teveel werk doen? Beter deze op de weg, de Audi klaar maken, en dan deze een full overhaul? Kweetniethoor?  -dunno-

Ja je hebt wel gelijk maar ik kan de rotte plekken wel dicht smeren met plamuur maar dan kan ik volgend jaar opnieuw beginnen en dat ik ook niet de bedoeling.
Maar het klopt wel dat ik weer meer ga doen dan eigenlijk de bedoeling was. Misschien ben ik dan toch een perfectionist ofzo. Maar als ik gewoon een plaatje in de dorpel las dan stoor ik me daar aan en dus moet er bv. een compleet nieuwe in. En een achterscherm vervangen is 2 dagen werk en als ik nu alleen het wielrandje vervang ben ik net zo lang of langer bezig (als de plaat is gaan vervormen) + dat als ik het complete achterscherm er af pak dat ik dan echt overal bij de roest kan.

Maarja je hebt wel gelijk ik maak er weer meer werk van dan dat de bedoeling was :)