Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 130545 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #555 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 17:39:32 »
goed bezig Luc,maar zonder  -foto-is het natuurlijk half werk he :)

Foto-toestel ligt in de auto samen met de sleutels -nana-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #556 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 20:49:57 »
 -kewl-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #557 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 20:58:15 »
netjes hoor -thumbsup- hoop wel dat er een noodstopje opgezet is -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #558 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 21:03:34 »
Geschakelde plus niet voldoende?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #559 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 21:07:53 »
Dat is alleen voldoende volgens mij wanneer jij de auto aan of uit zet. Wat ik bedoel is in geval van een aanrijding, ja dat kan nog wel eens voorkomen, dat de pomp dan niet blijft benzine pompen op je hete uitlaat bijvoorbeeld -hug-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #560 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 21:10:01 »
mooi plekkie voor dat pompje laat ik er nou ook zo een hebben :D  -thumbsup-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #561 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 21:12:21 »
Dat is alleen voldoende volgens mij wanneer jij de auto aan of uit zet. Wat ik bedoel is in geval van een aanrijding, ja dat kan nog wel eens voorkomen, dat de pomp dan niet blijft benzine pompen op je hete uitlaat bijvoorbeeld -hug-

Daar is een makkelijke oplossing voor: zorgen dat je geen aanrijding krijgt  -naughty- -sturen-

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #562 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 21:40:10 »
kun je zelf veel aan doen idd maar er zijn ook mensen die het je aandoen!
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #563 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 22:58:18 »
Dat punt zit ik idd ook nog steeds mee. De pomp moet gewoon uitvallen als de motor uitvalt, maar moet ook aangaan als ik de auto op contact zet en de motor nog niet loopt.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #564 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 07:52:38 »
google eens naar zo'n benzine pomp schakelaar voor een kever, dan kom je wel zo'n schema tegen. Heb ik ook al eens gezocht, maar kan het zo 123 niet vinden..

(een relais via dynamo laten schakelen)
 

btw, ik dacht dat die pomp horizontaal moest liggen ivm lucht wat in de pomp kan blijven hangen?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #565 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 09:21:16 »
Als het goed is staat er een UP op de pomp, die aangeeft dat ie verticaal bevestigd moet worden.

Noodschakeling = geschakelde plus via de bobine aftappen voor een relaisschakeling.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #566 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 15:04:13 »
Inderdaad er staat een UP op de pomp! En dat is niet voor Unleaded Petrol  -nana-

Noodschakeling = geschakelde plus via de bobine aftappen voor een relaisschakeling.

Voorbeeldschema iemand? Als het goed is zit er een relais op de inlaatspruitstukverwarming.

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #567 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 15:54:18 »
Die moet je niet hebben, die wordt uitgeschakeld als de temperatuur hoog genoeg is :D. Sat zou sowieso geen oplossing zijn, dan blijft je pompje alsnog lopen als de auto op contact staat met uitgeschakelde motor. Je moet een geschakelde plus hebben die alleen schakelt als de motor loopt.

Het principe is simpel:

Simpel relais:

Constante plus wordt in relais onderbroken, en geschakeld door middel van een schakeldraad vanaf de Bobine. Indien de schakeldraad geen sjoege geeft, krijgt je pomp geen stroom via het relais. Als je motor uitvalt, maar nog wel op contact staat, krijgt de pomp geen benzine.
Volgens mij als je de geschakelde plus vanaf de bobine pakt (die naar de stroomverdeler gaat), heb je een veilige schakeling gemaakt, waarbij de pomp uitvalt als de motor afslaat.




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #568 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 18:16:05 »
Maar op je bobine blijft toch spanning staan als je motor uitvalt?
Waar haal je dan de stroom die je gaat schakelen dan vandaan?

Volgens mij hebben de originele injectiesystemen hier een speciaal relais voor, deze schakelt de pomp uit als de motor 3 seconden niet loopt.
Oo=o=oO

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #569 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 21:27:37 »
ik heb het doosje eens opgezocht, maar helaas geen beschrijving bij...
Op 1 v/d 2 aansluitingen staat up/top/oben, dan neem ik aan dat de andere aansluiting onder is en niet de elektra zeide. down oid staat er namelijk niet op.
Op de foto staat de toevoer net zo hoog als de afvoer..

Bij leverancier werd het me ookal verteld de pomp horizontaal te plaatsen, stond bij beschrijving v/d pomp in 't boek van QH (maar is ook al weer een tijd terug, maar nu jullie zeggen van niet begin ik toch te twijfelen)
« Laatst bewerkt op: di, 27 apr 2010, 12:55:05 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen