Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 130555 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #645 Gepost op: zo, 10 okt 2010, 20:04:29 »
da ist einer möglichkeit von ein kleiner riss inns geheuse vom thermostat.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #646 Gepost op: zo, 10 okt 2010, 20:37:00 »
Kan ook  -thumbsup- , maar het huis zelf heb ik niet los gehad. Maar goed morgen toch maar even checken.

Erg leuk klusje geweest overigens, zo een 4-tal carbjes erop zetten en dat ze het dan nog doen ook. Strakjes even meer tijd nemen voor een verslagje met wat ik allemaal tegen kwam  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #647 Gepost op: zo, 10 okt 2010, 22:10:45 »
09.00 uur begonnen / 16.00 uur gestopt. Motor start, loopt stationair (afgesteld met stroboscoop) op ongeveer 1000 rpm. Mooie stabiele loop.
Reageert (in zijn vrij) normaal op het gas.
1 keer koffie en 1 keer lunch.

Uiteindelijk toch de bestaande MH KVS pijp nog maar even laten zitten en geen 3F nokkenstok geplaatst.

Tegenvallers in tijdsverbruik:
Thermostaathuisdeksel, en lekt nog ...  (KVS eruit / KVS erin / KVS eruit / KVS erin /KVS eruit / KVS erin) -gumuz-
Gaskabeldoorvoerrubber naar binnen door gaatje zien te krijgen
Lossen inlaatspruitstuk


Aanpassingen (in het werk):
Wat er al zat waren de elektronische brandstofpomp en de chokekabel.

* Gaskabel buitenmantel op maat maken
* Stukje koperen pijp met dop solderen om een KVS slang af te doppen.
* Oud stukje KVS slang om twee thermostaathuis pijpen met elkaar te verbinden. (Twee die naar het originele inlaatspruitstuk gingen) Zit nu een knik in, is dat schadelijk? Anders waren ze misschien afgedopt met koperen pijpje.  -dunno-
* Andere slangenklemmen op KVS slangen

Toch viel het me al met al mee. Ware het niet dat ik al een boel voorbereid had zoals de chokekabel en de elektrische brandstofpomp -thumbsup-
Lastig was wel even onderdrukslang van de rembekrachtiger, welke maar een klein flexibel stukje heeft maar wel op een andere plek komt dan dat die gewend is.

Ik ben trots op mijzelf, zonder hulp en zonder ervaring toch maar dit klusje geklaard. -ja-

Morgen Thermostaathuis eens nader bekijken. Als er geen incontinentie meer is eens een ritje maken.  -naughty- Dan zal er wel een afstellingssessie met een meester afgesproken worden ...



Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #648 Gepost op: zo, 10 okt 2010, 22:16:25 »
 -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #649 Gepost op: ma, 11 okt 2010, 15:06:59 »
wat Geert zegt -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #650 Gepost op: ma, 11 okt 2010, 16:33:38 »
Vandaag MH thermohuis verwisseld met NZ. Geen lekkage meer. En geen rare beknelde koelslang lussen in het KVS systeem -thumbsup- Verse KVS erin en op de startmotor even rond laten gaan.

Verder wilde ik de blauwe sensor uit het MH thermostaathuis halen: no go, was helemaal vast gerot! Sensor moeten slopen om hem eruit te vissen. Zag overigens geen scheuren in het MH huis.
Dus ook nog even een blauwe sensor halen morgen.

Ja, even een reserve zwarte sensor op de plek van de blauwe om te zien of het lekte. Dus nog niet gestart want koelvin moet ook nog even erin maar geen tijd meer voor gehad.

Tot morgen!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #651 Gepost op: ma, 11 okt 2010, 16:39:51 »
Die blauwe sensor heb je niet meer nodig,ow en bij de eerste paar meters is het echt wennen die carb's.
beter gezegt een verslaving. -naughty- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #652 Gepost op: ma, 11 okt 2010, 16:51:48 »
Niet meer nodig?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #653 Gepost op: ma, 11 okt 2010, 19:18:40 »
blauwe sensor is niet meer nodig ,enkelt de zwarte eter weergave
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #654 Gepost op: di, 12 okt 2010, 08:32:55 »
Reden?

Erm, even logisch denken. Heeft te maken met iets dat eraf is gegaan en de KVS temp. Inlaatspruitstukverwarming!
Win ik wat? In ieder geval bespaar ik centjes. Haal wel een oude van de sloop om therm-huis af te doppen dan.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #655 Gepost op: di, 12 okt 2010, 14:25:46 »
The story continues! Wel, niet echt.

Wilde vanmorgen weer starten: niks, oh! Ik hoor geen getikt van de brandstofpomp. Duidelijk. Probleem opgelost door een geschakelde plus van de bobine te halen.

Starten: nog niks. Bougies eruit, ontsteking eraf, handmatig ronddraaien: overal vonken!  -thumbsup-

Alleen: bougies zijn droog? Dus geen brandstof in de cilinders ... ? Carbs eraf, fok, aansluitrubber ook nog gescheurd! Dus ook maar weer even daar een nieuw rubber voor gehaald. Carbs scheef gehouden en de vlotterkamers lopen leeg. Dus wel brandstof in de vlotterkamers.

Rariteit is: zondag heeft het mooi stationair gelopen. Nu, nada niks. Dus -wtf2- !
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #656 Gepost op: di, 12 okt 2010, 19:29:25 »
choke wellosgetrokken bij het starten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #657 Gepost op: di, 12 okt 2010, 20:07:06 »
Yep ... en een pufje gas. Trouwens gaskabel afstellen is ook nog een leuk klusje -ja-

Net fluisterde een Kaboutertje in mijn oor: "Heb je sinds het lopen van zondag de bougie kabels nog los gehad? Oftewel, straks nog maar even de ontstekingsvolgorde checken." Ga we doen  -thumbsup-

Voor Nunspeet is het voor elkaar hoor!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #658 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 09:41:19 »
Ok, ontstekingskabels waren in orde qua volgorde. Toch maar weer even starten"

Choke uit, geen pufje gas (kon niet bij de gaskabel) starten en doorstarten. En ja hoor het helse kabaal ging los. Met veel knallen en zagen gepaard.  :)

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #659 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 11:39:54 »
Trouwens gaskabel afstellen is ook nog een leuk klusje -ja-

Maak je daar nog een hevel op, om een wat langere pedaalslag te krijgen?