Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 151845 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1695 Gepost op: za, 07 apr 2012, 23:48:23 »
Valt hij zowel op LPG alsook op benzine uit? Waar staat je timing op afgesteld? Weet je dat LPG een iets vroegere ontsteking nodig heeft? Soms wordt er bijvoorbeeld een 'dual curve' voorziening aangebracht, maar als die er niet is wordt er eerder uitgegaan van het ontstekingstijdstip op de brandstof die het meest wordt benut (LPG dus).
De ontsteking voor LPG mag 2 tot 6 graden vroeger zijn, en dat kan best wat schelen?

Hoe dan ook eerst uitgaan van de juiste afstelling op benzine, daar mag je geen issues meer hebben, dan pas naar de LPG gaan kijken...

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1696 Gepost op: zo, 08 apr 2012, 09:52:45 »
Valt hij zowel op LPG alsook op benzine uit?
Ne. op benzine valt hij niet uit en maakt hij ook geen aanstalten om dit te doen.
Op benzine loopt hij prima.

Waar staat je timing op afgesteld?
timing: paddo los (en slang dicht) 900 toeren op visje.....
volgens mij zoals de meester voorschrijft.

Weet je dat LPG een iets vroegere ontsteking nodig heeft? Soms wordt er bijvoorbeeld een 'dual curve' voorziening aangebracht, maar als die er niet is wordt er eerder uitgegaan van het ontstekingstijdstip op de brandstof die het meest wordt benut (LPG dus).
De ontsteking voor LPG mag 2 tot 6 graden vroeger zijn, en dat kan best wat schelen?

Was mij iets van bekend.
Echter: zowel Agin als Mandigers gaven aan dat de afstelling moet op benzine en dat ik niet aan het tijdstip moet zitten.

Hoe dan ook eerst uitgaan van de juiste afstelling op benzine, daar mag je geen issues meer hebben, dan pas naar de LPG gaan kijken...
Benzine: CO 1,0 bij 950 toeren. loopt en rijdt prima.... dus tja.
Als ik aan het tijdstip ga zitten klopt dit natuurlijk niet meer. Maar met het huidige tijdstip lijkt het nu allemaal te kloppen.


Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1697 Gepost op: zo, 08 apr 2012, 12:42:29 »
waar blijven die foto's?  -foto-  :)

Ik hoop dat je m goed aan de praat krijgt Roel, maar ik blijf eigenlijk toch van mening dat gas is bedoeld om op te koken  :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1698 Gepost op: zo, 08 apr 2012, 13:10:41 »
foto's?

geen een foto gemaakt.  -dunno-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1699 Gepost op: ma, 09 apr 2012, 09:33:10 »
anyhoe.

nog even met mijn broer gesproken.....

twijfelen over iets anders.

mijn uitlaatspruitstuk lekt.
nu heeft een polo 2 geen tegendruk nodig bij mijn weten.
maar gas is daar waarschijnlijk wel gevoelig voor.

woensdag met een beetje mazzel dus een nieuw / ander spruitstuk monteren.
(hopen dat ik er tijd voor heb)

beter uitsluiten dan achteraf spijt hebben (en het moet toch gebeuren)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1700 Gepost op: ma, 09 apr 2012, 11:32:12 »
Mooie kans voor een spaghetti?! -ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1701 Gepost op: ma, 09 apr 2012, 12:45:16 »
ik zoek nog een sponsor.

nee joh. veel te weinig ruimte.

gewoon een dichte uitlaat.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1702 Gepost op: ma, 09 apr 2012, 15:35:06 »
Leuk zon lpg installatie :) , als je naar de pomp kijkt dan scheelt dit flink straks in de pocket.

ik hoop dat je het hiermee opgelost hebt -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1703 Gepost op: ma, 09 apr 2012, 20:03:01 »
LPG: Lekker Ploeteren Geene  :)

Ik hoop dat het spruitstuk de oplossing is.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1704 Gepost op: ma, 09 apr 2012, 20:07:53 »
brrr.....

net weer lekker in de regen staan sleutelen.

Nee: niet aan het spruitstuk.
Als dat er af ligt wil ik meteen een nieuwe thermostaat inbouwen en die moet ik nog niet halen (plus ik heb nog geen pakkingen liggen)

wel even nog ewat kleine dingetjes doen onder de klep.

wat blijkt:

bij al het sleutelen heb ik ergens de vacuumslang losgetrokken / is de vacuumslang losgekomen onder de braadpan op de carb.
lekker is dat. aan de ene kant oplossen, aan de andere kant creeren..  -gert-

Dus alles weer netjes aangesloten.

Rijdt dat ding als een zak noten....

Eerste probleem: het regende en alles van de ontsteking is losgeweest.
Dat is geen goed idee.  Maar wel snel te verhelpen...
 
Tweede probleem. Waarschijnlijk is dit ergens voor het afstellen gebeurt.

Gevolg: alles staat weer verkeerd.

Met een beetje mazzel woensdag tijd om alles opnieuw af te stellen.  -gert-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1705 Gepost op: ma, 09 apr 2012, 22:45:48 »
Kan ook een geluk bij een ongeluk zijn en je probleem op LPG veroorzaakt hebben?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1706 Gepost op: di, 10 apr 2012, 08:18:31 »
dat hoop ik natuurlijk ook
(maar wilde ik niet hardop uitspreken)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1707 Gepost op: di, 10 apr 2012, 12:48:24 »
we gaan het hopelijk morgen zien (als mijn agenda het toelaat)

kijken of ik (weer) bij mijn broer in de garage terecht kan. Het weer houdt niet over.  -gert-

Eerst alles aan de uitlaat doen en de thermostaat vervangen. Uitsluiten is het devies.

Wat betreft de oplossing van het probleem:
de afstelling klopt in ieder geval niet nu. Hij staat zowel op benzine als op gas ineens te hoog stationair (lpg 1500 toeren; benzine 1300 toeren)
Opnieuw afstellen is dus het devies.

me dunkt:

als ik het gas een weinig indruk en hij heeft valse lucht moet de lpg er nog aankomen en trekt hij dus in eerste instantie vooral lucht naar binnen.
De CO wijzigt daarmee drastisch en dan is wegvallen van toeren niet eens zo gek.
Beter nog: hij 'trekt' geen extra lpg naar binnen omdat hij de lucht al heeft dus bij vasthouden bij lage toeren valt hij dan helemaal stil.

Bij 1800 toeren wordt het waarschijnlijk makkelijker om via het lpg systeem te trekken als via het kleine gaatje van de vacuumslang en trekt zich dat weer recht.
(mede door het duaal afstellen van het lpg systeem op lage ne hoge toeren waarmee we zonder het te weten handmatig dit probleem alweer hebben gecorrigeerd)
In theorie lijkt het allemaal te kloppen.

Dus: alle vacuumslangen voor de zekerheid uitsluiten. Misschien nog even wat nieuw halen zodat het zeker goed afsluit of er kleine ty-raps omheen doen om lekken te voorkomen.

En dan: afstellen  :)
(en hopen dat het is opgelost)
« Laatst bewerkt op: di, 10 apr 2012, 12:51:58 door RoelG »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1708 Gepost op: di, 10 apr 2012, 16:25:30 »
En zorgen voor een goed werkende termostaat, want de verdamper (in het koelsysteem neem ik aan) is al een extra koelunit... zonder voldoende 'koel-vloei-stof-warmte' gaat de verdamper misschien ook niet goed (meer) werken
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1709 Gepost op: di, 10 apr 2012, 16:28:21 »
dat is, zeker in de winter, geen overbodige luxe.

maar dit lost het probleem zeker niet op. Zo'n vaart loopt het namelijk niet.
De temp loopt echt wel op en de verdamper is ook nu redelijk warm te noemen.
Duurt alleen langer dan normaal.  :)
De stelschroeven van de verdamper pak ik toch echt met een sleuteltje als ik er iets langer aan moet draaien en niet met de hand  :)

wel handig als we weer een tropische zomer krijgen trouwens. warmloop is niet echt een risico  :)
« Laatst bewerkt op: di, 10 apr 2012, 16:31:05 door RoelG »