we gaan het hopelijk morgen zien (als mijn agenda het toelaat)
kijken of ik (weer) bij mijn broer in de garage terecht kan. Het weer houdt niet over.
Eerst alles aan de uitlaat doen en de thermostaat vervangen. Uitsluiten is het devies.
Wat betreft de oplossing van het probleem:
de afstelling klopt in ieder geval niet nu. Hij staat zowel op benzine als op gas ineens te hoog stationair (lpg 1500 toeren; benzine 1300 toeren)
Opnieuw afstellen is dus het devies.
me dunkt:
als ik het gas een weinig indruk en hij heeft valse lucht moet de lpg er nog aankomen en trekt hij dus in eerste instantie vooral lucht naar binnen.
De CO wijzigt daarmee drastisch en dan is wegvallen van toeren niet eens zo gek.
Beter nog: hij 'trekt' geen extra lpg naar binnen omdat hij de lucht al heeft dus bij vasthouden bij lage toeren valt hij dan helemaal stil.
Bij 1800 toeren wordt het waarschijnlijk makkelijker om via het lpg systeem te trekken als via het kleine gaatje van de vacuumslang en trekt zich dat weer recht.
(mede door het duaal afstellen van het lpg systeem op lage ne hoge toeren waarmee we zonder het te weten handmatig dit probleem alweer hebben gecorrigeerd)
In theorie lijkt het allemaal te kloppen.
Dus: alle vacuumslangen voor de zekerheid uitsluiten. Misschien nog even wat nieuw halen zodat het zeker goed afsluit of er kleine ty-raps omheen doen om lekken te voorkomen.
En dan: afstellen
(en hopen dat het is opgelost)