Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 146543 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #60 Gepost op: vr, 11 jul 2008, 23:59:08 »
Maar goed bezig Roel, mooie velgjes! En je schiet best op.
Ik schiet niet op want ik kan niet beslissen welke verlagingsveren eronder gaan. En zie beren op de weg en heb de Steilheck dagelijks nodig voor mijn werk.

Maar heb wel een werkplaatshandboekdingesjedee. Gaat denk ik morgen richting het zuiden. Heb jij wat te doe op je werk  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #61 Gepost op: za, 12 jul 2008, 00:11:43 »
Roel, de kans bestaat best dat-ie inderdaad de spatbordrand gaat raken. E.e.a. hangt af van de ET-waarde (hoever komt het wiel naar binnen/buiten) en de wanghoogte van de band (ivm de omtrek). En natuurlijk van de mate van verlaging.
Dan snap je ook meteen waarom sommige mensen spreken over het uitrollen van de wielkasten, en waarom 175/50 13 zo'n populaire bandenmaat is?!
Je komt er echter pas achter als je het probeert?
Vindt de velgjes wel erg leuk staan! -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #62 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:28:17 »
ET 36

Zou volgens de eerdere topic goed moeten zijn, maar als ik een rechte lijn omhoog trek krijg ik het sterke vermoeden dat dit nooit gaat lukken.

En omrollen.... hoe doe je zo iets? Zou niet weten hoe je dat zelf goed en netjes voor mekaar krijgt.
(heb hier eerder een filmpje gezien met een steigerpijp, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #63 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:29:44 »
polo1 vallen de wielen verder naar buiten als bij een polo2

dus als je et36 hebt op hoeveel j ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #64 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:30:39 »
polo1 vallen de wielen verder naar buiten als bij een polo2

dus als je et36 hebt op hoeveel j ?

5,5 j

pluspunt is: het vult wel lekker de kasten  :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #65 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:35:29 »
dus 5.5 x2.54 =13,97 cm breed
hart is 6,985
6,985 -3,6 = 3,385cm steekt de velg uit (gezien binnen de hoornranden ) vanaf je schijf en of trommel . doe re 1,5 cm bij voor band en hoornrand en trek nu op deze afstand vanaf de trommel een rechte lijn omhoog en je weet meer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #66 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:36:57 »
oftewel touwtje moertje (loodlijn ) en rolmaat  doet een hele hoop
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #67 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:41:45 »
wel meten vanaf montage vlak natuurlijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #68 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:41:49 »
dus 5.5 x2.54 =13,97 cm breed
hart is 6,985
6,985 -3,6 = 3,385cm steekt de velg uit (gezien binnen de hoornranden ) vanaf je schijf en of trommel . doe re 1,5 cm bij voor band en hoornrand en trek nu op deze afstand vanaf de trommel een rechte lijn omhoog en je weet meer

of, makkelijker, aangezien de velgen er al op zitten.
Waterpas tegen de band en een rechte lijn omhoog....
Toch?

Hij staat nu bij de lasser, maar op het oog gaat het zeker niet passen. Rechte lijn omhoog is bijna de buitenrand van het spatbord.
Jammer, want ik ging er van uit dat het past. Had dat rekensommetje eerder moeten weten  :)
Nu kom ik denk ik in de problemen met het verlagen. Voor mijn gevoel kan ik nu max 3 cm verlagen, anders komt bij inveren de velg voorbij het spatbord.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #69 Gepost op: za, 12 jul 2008, 11:47:05 »
of rustig op zoek naar andere velgen inde breedte 5,5 met et 40 oid en banden maat 165/60-13

of enkelt de banden ,zou ook goed moeten komen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #70 Gepost op: za, 12 jul 2008, 12:10:02 »
of rustig op zoek naar andere velgen inde breedte 5,5 met et 40 oid en banden maat 165/60-13

of enkelt de banden ,zou ook goed moeten komen

euh..heb ze net gepolijst, gespoten en er nieuwe banden er op laten leggen. Een rib uit mijn lijf  -boehoe-

Beetje zonde om het nu allemaal opnieuw te gaan doen en nieuwe velgen te moeten kopen of nieuwe banden.
Helaas, had vooraf gevraagd welke et ik moest hebben en of deze velgen zouden passen. Blijkbaar niet helemaal goed gegaan. had er ook niet bij stilgestaan dat dit zo nauw zou passen dat 165 of 175 een groot verschil zou maken. Had er gisteren namelijk voor dezelfde prijs 165-ers op kunnen laten leggen....... -wtf-

« Laatst bewerkt op: za, 12 jul 2008, 12:34:24 door RoelG »

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #71 Gepost op: za, 12 jul 2008, 15:37:43 »
heb hier nog wel een leuk setje velgen et13 :D

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [HG - 84 - PV] polo 1f LX
« Reactie #72 Gepost op: za, 12 jul 2008, 21:07:00 »
Wielkast randje omvouwen? Riep een oude gek ...
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG - 84 - PV ] polo 1f LX
« Reactie #73 Gepost op: za, 12 jul 2008, 23:36:56 »
Wielkast randje omvouwen? Riep een oude gek ...

welke gek?

liever niet eigenlijk. Zou niet weten hoe trouwens.

Maar heb het nagemeten. Het zou wel eens allemaal net kunnen passen  -dunno-

Morgen nog eens goed kijken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG - 84 - PV ] polo 1f LX
« Reactie #74 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 00:18:44 »
Auto terug.

Resultaat.

Een stuk van het krikpunt vervangen
Een stuk bodemplaat
en een stuk dorpel

Helaas realiseer ik mij nu, om 12 uur als alles al in mekaar zit, dat ik helemaal vergeten ben om fotos te maken.

Maar goed, zou toch niet veel zien.
Hij heeft het erg netjes gedaan.

Dubbel gelast. Van binnen en buiten. Klinkt goed (  -dunno- ) nergens een puntlas of zo aangebracht.
Netjes alles in vorm geklopt en na het lassen glad gemaakt.
Nabehandeld met ik neem aan een soort zinkspray.
Daarna de nadenkit er over die Vw ook gebruikt na het lassen. (dat witte spul wat ook aan de binnenkant van je scherm zit geloof ik)
Daarna nieuwe betumen aan de binnenzijde en bodyschutz aan de buitenzijde.

Kosten: Schrik niet.....

160- euri's all in :)

Heb alle vilt vervangen door een andere dempingslaag van een soort schuim dat geen vocht absorbeert om toekomstige problemen te voorkomen. Nog eens de hele bodem gecontroleerd.Niks te zien wat ook maar duidt op een vochtprobleem of iets wat vroeger vochtig is geweest. De eerste tijd laat ik het dus zo.