Auteur Topic: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.  (gelezen 136984 keer)

Offline timothy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
  • Timothy Windau
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #105 Gepost op: di, 08 mei 2012, 22:07:18 »
ben benieuwd naar die foto's van 40/40 verlaging, zit ik zelf ook aan te denken namelijk. 60/40 wordt al te laag met de drempels hier denk ik..

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #106 Gepost op: di, 08 mei 2012, 22:10:16 »
ik heb een Derby met 60-40 gehad en kon drempels met aangepaste snelheid rechtdoor nemen -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #107 Gepost op: di, 08 mei 2012, 22:47:28 »
had ook 60/40 op de derby en nergens niks geen problemen.
ook nog een kamei spoiler erop en 175 50 13, ging perfect  -thumbsup-

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #108 Gepost op: do, 10 mei 2012, 13:28:31 »
Type 86c                                     Polo 2 Coupe
Verlaging                                    110 / 70
Andere dempers nodig?                 Ja. Voor: merk onbekend, Achter: Koni Geel
Aanpassingen aan voorpoten?         Ja, veerschotels verlaagd
Wellemsblokjes?                           Ja
Aandachtspunten?                         Behoorlijk stug volgens een maatje, vind het zelf nog redelijk meevallen.


Welke velgen/bandeset heb je eronder?
155/55/14 inch rondom 6j - Getrokken bandjes loopt nergens aan.

Ik kan zelfs nog vele drempels nemen  -gert- alleen dat gaat niet al te rap meer  -nana-

Ben benieuwd straks met mn 13" verbreed staal eronder..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #109 Gepost op: do, 24 mei 2012, 00:34:23 »
Type 86c                                    2f g40
Verlaging                                    60 / 40(als het goed is, achter namelijk noten verstelling)
Andere dempers nodig?                 Ja. Voor:alles van ta technixs ofzo
Aanpassingen aan voorpoten?         nee
Wellemsblokjes?                           nog niet
Aandachtspunten?                        mijn uitlaat hangt wat laag, en daardoor raakt die vrij vaak dingen. En vooral de middendemper lijkt het vrij zwaar te hebben met het oprit op rijden, en die kan ik eigenlijk niet meer hoger krijgen.(die bocht onder de achteras zou wel hoger moeten kunnen denk ik)

Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten?
Ik had er rondom 165/70/13 om denk ik(origineel g40 bbs) maar toen ik de brug liet zakken en de auto heen en weer rolde en een paar keer indrukte voor leek dat eigenlijk niet te gaan passen(bij sturen kon hij zonder iemand er in nog net onder de rand van het voorscherm door)
En toen heb ik maar even een set 145/70/13 bandjes voor er om gedraait die we nog hadden liggen, dat gaat eigenlijk zonder problemen, behalve dan grip problemen.

en dit is het resultaat.



Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #110 Gepost op: do, 24 mei 2012, 09:49:09 »
Staat hij op de achterdemper op de laagste stand van de notenverstelling? Het lijkt namelijk dat hij een beetje achterover leunt, dit kan komen door een gelijke verlaging rondom. Met een verschil van ongeveer 20mm (voren lager als achter) tussen voor en achter blijken Polo's toch net iets netter te staan.

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #111 Gepost op: do, 24 mei 2012, 12:20:35 »
Geweldig topic dit! Heb al iets op het oog ;)
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #112 Gepost op: vr, 25 mei 2012, 00:04:14 »
Staat hij op de achterdemper op de laagste stand van de notenverstelling? Het lijkt namelijk dat hij een beetje achterover leunt, dit kan komen door een gelijke verlaging rondom. Met een verschil van ongeveer 20mm (voren lager als achter) tussen voor en achter blijken Polo's toch net iets netter te staan.
nee hij staat achter op de middelste stand, dus normaal zou dat in mijn ogen de stand moeten zijn die ze aangeven?(hij stond daar ook al op toen ik de boel uitpakte)
Ik denk dat het komt omdat mijn oprit behoorlijk afloopt waardoor hij achterover lijkt te hangen.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #113 Gepost op: zo, 27 mei 2012, 01:15:37 »
en nu dezelfde 60/40 verlaging maar dan met 165/45/15 banden


Maar weer staat achter in iets waardoor je niet een goed beeld krijgt, want op een vlak stuk hangt de auto een klein beetje voorover.

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #114 Gepost op: vr, 14 sep 2012, 23:23:08 »
Dat is een foto waar ik iig wat aan heb  :) :)

zit namelijk sterk in twijfel tussen 60/40 met 15" of 80/60 met 14"
en als ik dit zie kan ik 80/60 met 15 hoepels wel helemaal vergeten (of ik moet de zaag in de randen zetten  -nana-)
dus maar eens rond neuzen naar de andere opties.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #115 Gepost op: ma, 03 dec 2012, 18:33:00 »
Dat is een foto waar ik iig wat aan heb  :) :)

zit namelijk sterk in twijfel tussen 60/40 met 15" of 80/60 met 14"
en als ik dit zie kan ik 80/60 met 15 hoepels wel helemaal vergeten (of ik moet de zaag in de randen zetten  -nana-)
dus maar eens rond neuzen naar de andere opties.
ik kon er net wel net niet een vinger tussen krijgen. Maar misschien als je de randen goed uitrolt ofzo dat je nog wel 2cm omlaag kan. Maar ik raak nu met mijn stuurkogel en stuurstang al dingen. Dus ik weet niet hoe je dan nog 2 cm lager zou kunnen? ik denk dat je dan toch echt die stuurarm aan je poot moet gaan verlassen anders ligt hij permanent op die stuurstang.
(beetje late reactie, maar zag hem nu pas)

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #116 Gepost op: ma, 03 dec 2012, 22:17:40 »
@bobrosco ik kan je afbeelding niet zien..

Type 86c                                     Polo 2 Coupe
Verlaging                                    110 / 70
Andere dempers nodig?                 Ja. Voor: merk onbekend, Achter: Koni Geel
Aanpassingen aan voorpoten?         Ja, veerschotels verlaagd
Wellemsblokjes?                           Ja
Aandachtspunten?                         Behoorlijk stug volgens een maatje, vind het zelf nog redelijk meevallen.


Welke velgen/bandeset heb je eronder?
155/55/14 inch rondom 6j - Getrokken bandjes loopt nergens aan.

Ik kan zelfs nog vele drempels nemen  -gert- alleen dat gaat niet al te rap meer  -nana-

Ben benieuwd straks met mn 13" verbreed staal eronder..


Nu met verbreed staal eronder:
13" Voor 7J [165/55/13] & achter 8,5J [175/50/13]






Rechts achter loopt het aan bij schuin over drempels, dit moet ik nog even verhelpen door het randje te kloppen. Voor de rest, als je laag wilt gaan raad ik je dit aan. Probeer wel zo kort mogelijke dempers te nemen, die van mij bonken afentoe wel eens.

Offline rat_rod13

  • Non-Register lid
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
  • Mark de Groot
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #117 Gepost op: za, 08 dec 2012, 07:18:03 »
Type 86c                                    Steilheck
Verlaging                                    70/50 TA Technix
Andere dempers nodig?                 Ja ook van TA Technix
Aanpassingen aan voorpoten?         nee
Wellemsblokjes?                           nog niet
Aandachtspunten?                        Uitlaat hoger gehangen met korte ophangrubbers, nu met nazakken toch hard aan andere banden toe! Lopen steeds meer
                                                aan  :)

Welke velgen/bandenset heb je eronder?
Hockenheim 13" met ballonbanden 165/70/13, wil nog stalen velgen met 'normale' banden
« Laatst bewerkt op: wo, 12 dec 2012, 20:42:24 door rat_rod13 »

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #118 Gepost op: za, 22 dec 2012, 19:41:54 »
@bobrosco ik kan je afbeelding niet zien..
komt door photobucket die opeens al hun links heeft aangepast. En ik kan die foto ook niet meer terug vinden, maar deze wel.


specs daarbij zijn 60/40(of 50) verlaging en 165/45/15 banden op clio 16v velgen.(volgens mij 6.5j)

Offline Rude

  • Non-Register lid
  • Berichten: 439
  • Geslacht: Man
  • Rudy van den dool
Re: FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.
« Reactie #119 Gepost op: zo, 23 dec 2012, 22:20:18 »
type 86c                                     2F
verlaging                                     60/40
andere dempers nodig?                  compleet setje van TA technicks
Aanpassingen aan voorpoten?         nee
Wellemsblokjes?                           ja
Aandachtspunten?                       randen achterspatbord omgerold, middendemper verwijdert
Welke velgen                              13" 7j et 23(renault twingo,  worstevelgjes) 195/45 banden
                                                 met achter 5mm spacers
                                              
« Laatst bewerkt op: do, 27 mrt 2014, 21:39:57 door Rude »
if you obey the rules , you will miss all the fun!