Auteur Topic: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"  (gelezen 21513 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #45 Gepost op: di, 07 okt 2008, 20:06:19 »
Arno? :) :) :)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #46 Gepost op: di, 07 okt 2008, 20:06:54 »
arno wordt gek  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #47 Gepost op: di, 07 okt 2008, 20:07:54 »
Arno is al gebeld -ja- (20 minuten na de afhandeling :D )
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #48 Gepost op: di, 07 okt 2008, 20:45:22 »
Even ernstig vooruitlopend op de zaken: in case of a total repaint: what to do? Origineel rood (met zwarte GT-striping)? Zwart (met witte GT-striping)? Wit (met rode GT-striping -naughty-)?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #49 Gepost op: di, 07 okt 2008, 20:47:37 »
Wit met rode GT-striping en anders Rood met zwarte-striping!!

Zwart met witte-striping lijkt me niks...

Maar wel zonde dat je door zo'n actie aan een paintjob moet gaan denken....
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #50 Gepost op: di, 07 okt 2008, 20:56:18 »
marsrood natuurlijk.... Niets aan veranderen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #51 Gepost op: di, 07 okt 2008, 21:03:16 »
Maar wel zonde dat je door zo'n actie aan een paintjob moet gaan denken....

Lak was al eens eerder mishandeld, hoor Jaap?! -hug-
Mmm, denk in eerste instantie ook aan de originele kleur, maar heb ook gelezen dat wit voor de spuiter de makkelijkste kleur is, en laat ik wit nou ook nog eens super vinden op een auto?! Zijn gewoon gedachten die voorbij komen... -gert- -ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #52 Gepost op: di, 07 okt 2008, 21:06:49 »
Helemaal overspuiten in rood (als de auto al rood is onderhuids) is toch niet moeilijker?

Nu hoef je alleen de buitenkant te doen, bij wit moet de auto ook ;

binnenkant deuren
motorruimte
binnenkant achterbak/klep

Weet niet of het daar voor de spuiter makkelijker van wordt of goedkoper voor jou?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #53 Gepost op: di, 07 okt 2008, 22:20:07 »
Wat zonde zeg :(. Maarja wat je zal terug krijgen weet je natuurlijk niet. Roel heeft vorig jaar zo`n zelfde soort geval mee gemaakt.

1 tip. Maak hem netjes schoon voordat er een expert bij komt. Zo zien ze dat je er nauw aan bent en het polotje netjes behandelt word. Voor deze mannen betekent zo`n polo niks en is het in hun ogen ook niks waard. Als ze zien dat het om een liefhebber gaat zijn ze vaak wat schappelijker. Zo krijg ik toen voor mijn 405 van 250euro 1250euro terug alleen omdat ik hem netjes schoon had gemaakt en hij dacht dat ik er erg zuinig op was.

Als je hem over laat spuiten dan is van rood naar wit wel een flink verschil. Alles kan natuurlijk maar dan moet ook de hele binnekant gedaan worden wil je het netjes doen.
Zo als ik wil bij mijn 1f is niet iets makkelijker omdat dat al een lichte kleur is. dus een randje wat tussen de rubbers door net wel net niet zichtbaar is valt dan minder op. Als de auto ooit rood is geweest vallen dat soort dingen sneller op. Je moet dan denken dat de kofferbak en alles mee gepakt moet worden.

Als je hem rood houd dan spuit je alleen de buitenkant over, en net iets ander tintje rood zal ook niet opvallen.  Of je hem rood, zwart geel, paars of wit spuit maakt ook niet uit qua kosten het gaat er alleen om of het een uni kleur of metalic kleur is.

Mijn polo is metalic en wit komt dan in mijn geval goedkoper uit.

Succes Geert -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #54 Gepost op: di, 07 okt 2008, 22:26:04 »
Wat zonde zeg :(. Maarja wat je zal terug krijgen weet je natuurlijk niet. Roel heeft vorig jaar zo`n zelfde soort geval mee gemaakt.


jemig

zo lang heb ik die polo nog niet eens.
Het was die ene dag met sneeuw dit jaar. Maart of zo?
Klinkt gek, maar ben nog niet eens een jaar lid hier  :D

Verschil is dat de mijne door i gereden  -gert-

Tip 2. Maak alles schoon, behalve de deuk. Die vooral niet  :)
Maar goed, das overbodige info. Dat snapt geert ook wel.

@ Geert: balen zeg. Maar wie weet kun je wat meer alten wegwerken dan de schade was door wat te beunen.
En dan is het mogelijk een geluk bij een ongeluk.
En je weet  meteen van het accuwak af  :D




Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #55 Gepost op: vr, 07 nov 2008, 12:12:45 »
Mmmm, bij het schoonmaken van de auto kom ik toch wel flink wat slechte plekken tegen... Accuwak is slechts een voorbode, zullen we maar zeggen?!
Ben benieuwd wat ik nog terug ga krijgen, en weet eerlijk gezegd nog niet wat ik vervolgens ga doen?!

Mogelijk toch slopen en in onderdelen weg, zodat ik mij kan concentreren op de Polo/Derby I en Passat?  -dunno-  Heb eigenlijk geen zin om deze eerst nog weer een restauratie te geven, terwijl er nog anderen staan te wachten?! Aan de andere kant: hij is wel van 1984 en ik heb nog een GK om er een échte GT van te maken?! Bovendien is die Zender-kit natuurlijk wel uniek?! Moeilijk-moeilijk-moeilijk...

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #56 Gepost op: vr, 07 nov 2008, 12:21:40 »
Nog niks gehoord qua schadeprijs dan ?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #57 Gepost op: vr, 07 nov 2008, 12:26:11 »
Mmmm, bij het schoonmaken van de auto kom ik toch wel flink wat slechte plekken tegen... Accuwak is slechts een voorbode, zullen we maar zeggen?!
Ben benieuwd wat ik nog terug ga krijgen, en weet eerlijk gezegd nog niet wat ik vervolgens ga doen?!

Mogelijk toch slopen en in onderdelen weg, zodat ik mij kan concentreren op de Polo/Derby I en Passat?  -dunno-  Heb eigenlijk geen zin om deze eerst nog weer een restauratie te geven, terwijl er nog anderen staan te wachten?! Aan de andere kant: hij is wel van 1984 en ik heb nog een GK om er een échte GT van te maken?! Bovendien is die Zender-kit natuurlijk wel uniek?! Moeilijk-moeilijk-moeilijk...



Wegdoen is een optie. Als er geinteresseerden zijn, is het misschien beter hem weg te doen? Anders slopen en de specifieke delen houden. (slopen van een oude kas is wel weer zonde...)

Een oude marsrode coupe met deze bodykit is het bijna waard om te behouden. Het is dat ik bijna geen baard/snorgroei heb, maar anders :D :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #58 Gepost op: vr, 07 nov 2008, 12:42:45 »
Bodykit kan er natuurlijk ook af?! Dus zou dan ook op een betere kas gezet kunnen worden. Snor moet in ieder geval behouden blijven!

Maar ja, zo zit ik ook vaker te twijfelen, en moet je dan maar iedere auto bewaren omdat er iets unieks/specifieks/belastingvrij aan zit? Dat maakt de overigen ook niet langzaam aan meer waard?!

En als ik zo eens snel kijk: schade, accuwak, roest onder voorruitrubber, roest in dorpel onder skirt, roest onder achterruitrubber... Als ik eerlijk ben heb ik deze gewoon impulsief gekocht, maar ook omdat er toen niet echt lange rijen voor stonden te wachten. Dus zou dat nu dan anders zijn? Uiteraard wil ik er ook niet teveel geld op inschieten, en kan ik mogelijk mijn investering beter terug verdienen in onderdelen (en dat vervolgens investeren in de overige (échte) klassiekers?)

Vind het gewoon lastig. En wat schade-afhandeling: breek me de bek niet open! (heb overigens ook 1 afspraak af moeten bellen vanwege plotseling ziekenhuisbezoek). :(
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LH-86-LB ] Polo 2 Coupe GT "Zender"
« Reactie #59 Gepost op: vr, 07 nov 2008, 17:57:11 »
Stond voor het zelfde dilemma, toen ik de auto op probeerde te krikken bij de achterlangsdragers en er doorheen zakte wist ik genoeg. SLOPEN! Ik heb alle GT specifieke delen er af gehaald en kas afgevoerd. Ik kom wel weer eens een goede kas tegen. (latere Jeton ofzo).

Ik zou er niet echt op rekenen dat er veel geintereseerde zijn. Nu vooral omdat het bekend is dat hij rotte plekken heeft.
Derby 1F 1981 in aanbouw.