Auteur Topic: waar of hoe wellems blokken bestellen  (gelezen 7352 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #15 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 21:35:10 »
hoe vaak ga je nog zeggen dat je er mee klaar bent?
en dat v-power bedoel ik ook niet zo serieus, het was bedoeld omdat men ook zegt dat het beter is.

maargoed jullie zullen wel uit belgie komen want jullie begrijpen er echt geen -moon- van, tnx voor het verneuken van m'n topic. voor de zoveelste keer...

vraag me toch echt af waarom het dan .nl is?

alleen jaap heeft nog serieus geantwoordt...
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #16 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 21:38:47 »
Nou Thijs, het zal wel allemaal aan de anderen liggen, denk ik? -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #17 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 21:53:45 »
graag gedaan het verneuken van je topic ,meneer met lange tenen  -dunno-
 en als je denkt dat we belgen zijn ,zit je mis ,of refereerde je naar je eigen handelen  -dunno-.
 en wie begon ,ik niet, dus je topic heb je zelf verneukt , ow en sorry dat ik terugsloeg in de verbale zin van het getikte woord .
en als ik je probeer duidelijk uit te leggen hoe en wat; ben je nog te banaal om te vatten wat de variabelen per auto kunnen zijn (wat ik ook uitgelegd heb )en dan noem ik nog maar een paar variabelen op .



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #18 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 00:26:50 »
gerrit, ik heb toch gezegt dat het zo niet bedoeld was? dat meneertje opkrop z'n frustraties kwijt moet kan ik niet helpen.

serge het zal mij een worst wezen wie er begon, ik heb toch niet gevraagd naar de variabelen per auto.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #19 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 01:47:05 »
Lekker gezellie hiero  -hug-

Over het bestellen: Had je er al een mailtje aan gewaagd? Ik heb ze ooit ook besteld en naar NL laten versturen, lijkt me geen probleem... Mocht de verkoper inmiddels niet meer naar NL willen versturen kun je altijd nog gebruik maken van www.huifkar.de

Over de wegligging: Naast het corrigeren van de door het verlagen veranderde stand van de veerpoot, dragen de blokken bij aan wat meer 'feeling'. Doordat de stabi niet meer in rubber hangt wordt de ophanging wat minder bewegelijk waardoor e.e.a. wat directer aanvoelt.

Als je exact wil weten wat het effect is op de diverse variabelen zou je eigenlijk de auto 3x moeten laten uitlijnen, 1x origineel, 1x verlaagd zonder blokken en 1x verlaagd met blokken -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #20 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 08:56:32 »
Hmm,..

Meneer Furieus: Als je de tekst en uitleg van de reagerende mensen niet serieus of afdoende vindt; Zoek het dan lekker zelf uit: Koop die Wellems blokjes, monteer ze, en wees dan ook direct zo genereus om jouw bevindingen met ons als 'onnozelen' te delen.

Heel gek dat het 'ons allen onnozelen' wél lukt om een simpele bestelling uit te voeren en te monteren, terwijl jij niet verder komt: 'hoe bestel ik die dingen?' Maar goed; Dat zal wel zo z'n redenen hebben..

Voor de duidelijkheid:
1) Een postzegel plak je door aan de achterkant te likken (daar waar geen plaatje aanwezig is), en vervolgens met de afbeeling naar je toe op een hoek van de enveloppe te plakken.

2) Door het plaatsen van Wellems blokken trek je de stabi naar voren en zorg je er minimaal voor dat de askanteling weer op fabrieksinstelling terug komt.  Askanteling: Caster: Zorgt voor een minder nerveuze rechtuitloop. Je hoeft niet meer krapachtig met 2 handen aan het stuur te rijden en in bochten kantelen de voorwielen zich in positieve zin zodat je net even wat meer grip hebt.

3) Zoek functie lever onder FAQ/VVV deze link op: http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3968.0.html  Staat ook het een en ander over het hoe en wat met Wellemsblokken.

4) G-lader seite heeft een e-mail adres; een vriendelijk e-mailtje en wat blijkt; ze versturen ook gewoon naar Nederland; zolang je maar eerst betaald, omdat onder rembours een beetje prijzig is over de grens.

5) Je bent erg goed in vrienden maken. Ben benieuwd wat 'De Belgen' van jouw verwensingen vinden, maar aan de andere kant: daar heb je waarschijnlijk toch schijt aan.

6) Begrijpend lezen is niet voor ons weggelegd. Plaats zelf de smilies maar in m'n tekst; Ik bedoel het niet verkeerd.
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jul 2008, 08:58:11 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #21 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 10:08:53 »
kijk bas aan jou heb ik wat. tnx. en nee ik heb geen mailtje naar hun gewaagd omdat ik geen duits kan schrijven. vandaar dat ik het eerst maar eens hier post.
toch wel gek dat dit topic sinds het gezeik ineens heel veel scoort en ervoor nog niet. die wellems zijn zo te horen voor mij niet nodig ik vind de wielophanging al genoeg rammelen en ik heb geen last van dat ik met 2 handen aan het stuur moet rijden (5 1/2J)
ik vaag me ook elke keer precies af waar en wat jullie willen uitlijnen. dat je de rechter stab. stang. steun iets kunt verplaatsten weet ik, en sporing. maar verstaan jullie hier alles onder van uitlijnen? dan gooi je toch een hoop geld weg als je 'm steeds opnieuw uitlijnd... omdat er dan toch weinig te veranderen valt behalve sporing en die ene steun dan, maar als die ervoor goed stond staat deze na het verlagen of monteren v/d wellem toch ook goed? laat ik zo zeggen... wat verstaan jullie onder uitlijnen... elke uitlijn boer is blij als er weer een polo voor de deur staat omdat ie er aan verdiend want er valt weinig aan te stellen... en dan is de klant ook weer blij. terwijl er geen schroef is verdraaid...

en houdt nou eens op over dat gezeik. ach ga ook maar lekker door.. kleuters

ik weet al genoeg, als ik m'n wielen naar voren wil halen haal ik wel 1, 1 1/2 cm van m'n stang af bij de draagarm. heb ik iig nog demping v/d rubbers (zit er niet voor niets op)


Hmm,..

Meneer Furieus: Als je de tekst en uitleg van de reagerende mensen niet serieus of afdoende vindt; Zoek het dan lekker zelf uit: Koop die Wellems blokjes, monteer ze, en wees dan ook direct zo genereus om jouw bevindingen met ons als 'onnozelen' te delen.


wat is er dan zo moeilijk aan om dit zelf te doen?
wel over mij k*nkeren maar je hebt zelf nog geen fatsoenlijk antwoordt geven.
de funtie van die wellems weet ik ook wel. maar wat doet het in de praktijk.
een roetfilter maakt toch ook niet schoon. het maakt de deeltjes alleen maar kleiner en gooit ze dan alsnog naar buiten (nog schadelijker dus) en dat wordt niet verteldt.. laten jullie je dan allemaal zo makkelijk ompraten...
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jul 2008, 10:17:20 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #22 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 10:14:15 »
hahaha die is goed,

ik weet al genoeg, als ik m'n wielen naar voren wil halen haal ik wel 1, 1 1/2 cm van m'n stang af bij de draagarm. heb ik iig nog demping v/d rubbers (zit er niet voor niets op)

succes  -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
waar of hoe wellems blokken bestellen (slotje aub)
« Reactie #23 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 10:51:05 »

en houdt nou eens op over dat gezeik. ach ga ook maar lekker door.. kleuters

.....

wel over mij k*nkeren maar je hebt zelf nog geen fatsoenlijk antwoordt geven.


zucht


@ admin. Blijkbaar heeft hij zijn antwoord. Of wij het eens zijn met zijn besluit weet ik niet, maar dat maakt hem sowieso niets uit. Dussss...

Mag hier alsjeblieft een slotje op ???

Anders gaan wij kleuters nog door met zeiken ook  -gert-

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #24 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 11:17:18 »

wel over mij k*nkeren maar je hebt zelf nog geen fatsoenlijk antwoordt geven.




alleen jaap heeft nog serieus geantwoordt...

Blij dat ik mijn eigen smiley hier heb : make ur mind up ..  -gert-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #25 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 11:22:45 »
*edit*

Woepsie,.. schoot ik toch bijna in de verdediging.. maar nee laat maar; D'r zijn voor niets een aantal topics geweest over uitlijnboeren die verdere kijken dan de spoorstang lang is..

@ Furieus: Ga jij nou maar lekker naar je radio kijken. Weltrusten.

PS: op slot? nee nog niet.. misschien wordt het nog leuker,.. 

*schenkt zichzelf een bakkie leut in, en wacht rustig op een gezellige reactie..  De laatste perm-ban is al weer zo lang geleden :)
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jul 2008, 11:24:29 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #26 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 11:45:31 »
zucht...

Ok doe ik mee. (kan het als kleuter natuurlijk niet laten)
Gun jaap tenslotte ook wat en wil niet dat zijn koffie ondertussen koud wordt

Beste Furiouz.

Het knappe is dat, als je weet wat de wellemsblokken doen. Je gezonde verstand je ook verteld wat er gebeurt als je ze niet gebruikt.
Toch?  Met de uitleg van onder andere Serge, ben ik er uit. Dat jij dit niet kunt volgen...ta...euh

Maar goed, als domme belg, wonende bij rotterdam  -gert-, is het natuurlijk moeilijk voor mij om logisch na te denken.
Dat zul jij vast beter weten. Ik kan dus waarschijnlijk de uitleg van Serge, ook zo'n domme belg maar dan wonende in Ede, beter volgen.

Dus ik zou zeggen:
Leg jij het ons eens uit, zonder verwijten, snerende opmerkingen en 'belgisch' taalgebruik, dan leren wij ook nog eens wat.
Is toch niet te veel gevraagd. Er is niets méér zonde als het niet delen van wijsheden  :)

Ik hoor graag jouw uitleg.

PS. voor alle meelezende echte Belgen. Ik heb niks tegen jullie en heb net nog gelezen dat onze universiteiten en hogescholen slechter zijn dan die van julie. Dus dat domme.....  -dunno- Dus graag alles in de context van deze topic lezen.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #27 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 14:36:18 »
Goed lezen!!!

Mit der Racing Stabibefestigung für alle VW Polo 86c werden die serienmäßigen Gummilager durch einen Block aus hochverschleißfestem Kunststoff ersetzt. Dabei hat der von uns verwendete Kunststoff folgende Eigenschaften: Extrem verschleißfest, hervorragende Gleiteigenschaften, sehr gute Chemikalienbeständigkeit, keine Feuchtigkeitsaufnahme, hervorragende Stoß- und Schlagdämpfung.

Zudem werden zwei Klemmblöcke mitgeliefert, die den Stabi zentrieren und somit eine Wanderung des Stabis wirkungsvoll verhindern.

Der VW Polo 86c hat vorne nur einen einfachen Querlenker sowie einen Stabilisator. Das Problem hierbei ist, daß durch eine Tieferlegung der Nachlauf negativ beeinflußt wird und sich dadurch der Geradeauslauf und das Einlenkverhalten ungünstig verändert.

Durch die Racing Stabibefestigung wird eine Nachlaufkorrektur bewirkt und somit das Fahrverhalten positiv beeinflußt. Gleichzeitig wird das Ansprechverhalten der Lenkung durch die Kunststofflager verbessert.

 Ebenso empfehlen wir folgende beiden Produkte, welche die Stabibefestigung sinnvoll ergänzen:
 Racing Kunststofflager für die Hinterachse, Polo 86C
 Querlenkerlager außen für Polo 86, 86C

 Eine Einbauanleitung können Sie hier herunterladen

  Dieser Artikel wird ohne Gutachten bzw. ABE ausgeliefert und ist nur für die Verwendung im Rennsport gedacht.

 
Ab 70,- EUR entfallen übrigens die Versandkosten innerhalb von Deutschland.
 Alle Preise enthalten die gesetzlichen Mehwertsteuer von 19%. 
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jul 2008, 14:41:18 door Pieter1f »
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #28 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 14:40:23 »
Oh ja in alles staat bijna te lezen hoe en waarom opg-laderseite dus ff uitzoeken
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: waar of hoe wellems blokken bestellen
« Reactie #29 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 19:05:16 »
gerrit, ik heb toch gezegt dat het zo niet bedoeld was? dat meneertje opkrop z'n frustraties kwijt moet kan ik niet helpen.

serge het zal mij een worst wezen wie er begon, ik heb toch niet gevraagd naar de variabelen per auto.
jawel want jij wilde weten hoe of wat ,maar je kwam niet met specs ,maar begon gelijk te janken als een klein kind wat zijn speen kwijt is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .