Auteur Topic: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade  (gelezen 19256 keer)

Offline nielsfeenstra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • niels feenstra
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #60 Gepost op: do, 26 aug 2010, 20:36:20 »
nee maar remklauwen van een sirocco kan ik niet vinden
Rust is lighter than carbon fibre

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #61 Gepost op: do, 26 aug 2010, 21:13:00 »
welke van een scirocco? de VWII 239mm of de Girling 54 256mm

De VWII met 239mm geventileerde schijven:


De Girling 54 met 256mm schijven:

Offline nielsfeenstra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • niels feenstra
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #62 Gepost op: vr, 27 aug 2010, 18:50:27 »
ik kan ze allebij niet vinden maar ben opzoek naar de girling 54met die 256ers
Rust is lighter than carbon fibre

Offline nielsfeenstra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • niels feenstra
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #63 Gepost op: za, 28 aug 2010, 23:17:35 »
ik zie egt door de bomen het bos niet meer welke remklauwen (girling 54) van welke auto's kan ik nou op mijn polo plaatsen

die van een golf 3 schijnen de afstand van de bout gaten groter te zijn en die van scirocco kan ik niet vinden en audi 80 kan ik wel vinden maar passen die ook ?
Rust is lighter than carbon fibre

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #64 Gepost op: di, 11 jan 2011, 12:55:30 »
volgens mij zijn de 15,9mm wielremcilinders vanaf een bepaald bouwjaar (weet zo ff niet meer welke, dacht 7-86) geplaatst en niet met of zonder rembekrachtiger. het remkrachtverdeler verhaal klopt volgens mij wel.
Was gister aan het zoeken naar verschillende wielremcilinders en daarbij stond: tot en vanaf bouwjaar. mijn polo is van na dat bouwjaar dus zouden er 15,9mm cilinders op zitten wat klopt (polo is geleverd zonder rembekrachtiger en zonder remdrukverdeler)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #65 Gepost op: di, 11 jan 2011, 13:02:25 »

De Girling 54 met 256mm schijven:


Dit zijn de mijne!  -thumbsup-

Gevonden op eBay.de!! Gewoon geduld hebben... komen geregeld voorbij!
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #66 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 23:21:04 »
Oke, mijn huidige schijven zijn (helaas) alweer krom. Gewoon mijn eigen fout, na het rondje op de Ring ben ik gelijk stil gaan staan.
Nu zit ik te kijken wat een wijze stap zou kunnen zijn. Op de engelse fora zijn ze aardig gek van de 256mm schijven. Zoals ik gelezen heb zou ik de hele set van een Scirocco 16V over kunnen nemen, en dat het ook past.
Maar ook lees ik dat als ik de gewone OEM schijven van de G40 neem met bijvoorbeeld een setje Ferodo DS2500 blokken het ook al wonderen kan doen.

De insteek is dus dat ik misschien wat vaker de Ring/Zandvoort/Assen of een circuit op wil. Niet competitief maar bij vrij rijden dagen bijvoorbeeld.

Meningen of ervaringen?

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #67 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 23:27:58 »
Met G40 schijven en blokken uit een bamiland rem ik al harder dan de banden aankunnen. Goede G40 schijven en goede blokken moeten het goed doen op het circuit o.a. zimmerman schijven. En gewoon alles de kans geven om af te laten koelen. Doe je dat niet trekken ook de grootste schijven krom.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #68 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 23:30:39 »
Ik moet daarbij wel vermelden dat ik op het engelse G40 forum gelezen heb dat je net zo goed de gewone vlakke schijven kan nemen ipv de gegroefde of de geperforeerde. Schijnen weinig toe te voegen. Is door iemand gezegd die heel veel track days doet met z'n G40. Weet niet of mensen dat kunnen bevestigen.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #69 Gepost op: do, 26 sep 2013, 00:04:39 »
Schijven met sleuven/gaten zullen theoretisch minder snel last krijgen van fading. Kwa remkracht zal het niet bijster veel uitmaken gok ik.
Ook met die DS2500 ben ik het niet mee eens. Zou persoonlijk eerder voor EBC blokken gaan (greenstuff of redstuff als ik veel circuit zou rijden)
Nadeel van EBC Redstuff is dat ze pas fatsoenlijk remmen als ze een beetje opgewarmd zijn.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #70 Gepost op: do, 26 sep 2013, 08:48:20 »
Mijn ongezouten mening:
-EBC schijven (gegroefd & spotted) icm greenstuff blokken: remt amper beter dan origineel spul,
wel 't voordeel van minder remstof en vooral minder agressief. Leuk voor op straat, niet voor circuit.
-dezelfde EBC schijven (gegroefd & spotted) icm CL-brakes blokken: mits opgewarmd een betere remvertraging,
maar de schijven vielen door de mand, wat een troep => he-le-maal vol met scheurtjes -gert- 

Bovenstaand was bij mij nog in de maat 239mm, nu overgestapt op 256mm massieve groep N schijven van Sandtler
icm CL-brakes blokken => nog niet mee 't circuit opgeweest, maar op straat remt 't al een flink stuk beter.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #71 Gepost op: do, 26 sep 2013, 09:52:11 »
Heb jij alles nieuw gekocht, dus ook de remklauwdragers en de remklauwen? In de maat 256mm.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #72 Gepost op: do, 26 sep 2013, 10:17:19 »
Mijn ervaring met DS2500: na 2 dagen circuitgebruik (racelicentie-cursus met BMW 320) aan de voorkant helemaal versleten tot op het ijzer. Remde op zich prima.
Daarna Hawk blokken met nieuwe Brembo schijven (standaard), en daar zijn al iets van 7 circuit-dagen mee gereden zonder extreme slijtage.

Hawk/CL: kost wat (set blokken iets van 200 euro), maar remt beter en gaat langer mee.

Maar het blijft belangrijk om de remmen rustig af te laten koelen. Al helemaal niet meteen vanaf de baan stil gaan staan en poot op het rempedaal houden.

Als je toch nieuw wilt kopen: Wilwood setjes voor Golf 1 met 256mm schijven passen ook op Polo. Voordeel is dat klauwen stuk lichter zijn als de 54mm klauwen. Scheelt boel onafgeveerd gewicht.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #73 Gepost op: do, 26 sep 2013, 11:26:57 »
Klopt, heb ze te koop zien staan. Maar dan ga je al snel richting de 500+ euro. Dat is mij dan net iets te veel.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: FAQ : WOT? No Brakes?! - Inleiding remmen upgrade
« Reactie #74 Gepost op: do, 26 sep 2013, 12:12:52 »
Heb jij alles nieuw gekocht, dus ook de remklauwdragers en de remklauwen? In de maat 256mm.
Remzadels gebruikt van Scirocco 2 16v (succes met zoeken)
Remklauwen gereviseerd, ook van Scirocco 2 16v, maar kan ook andere VAG:
wel opletten met de breedte ivm dikte remblokken.