Als een drukgroep defect is, merk je dat vaak bij het wegrijden. Dan moet je drukgroep de koppelingsplaat langzaam tegen het vliegwiel drukken, zodat de hele auto (700kg+bestuurder) aan het rijden gaat. Als de auto eenmaal rijdt heeft de drukgroep het veel makkelijker, omdat de auto al in beweging is. Bij een defecte drukgroep gaat dit loslaten van de koppelingsplaat iets te abrupt, waardoor de auto begint te bokken.
Testen van de drukgroep is lastig. Doorslippen heeft vaak meer met een versleten koppelingsplaat te maken. Dus niet doorslippen betekent niet automatisch dat je drukgroep nog in orde is.
Motorsteun kan je enigszins testen door vanonder de motorkap gas te geven en te kijken of je motor enigzins stabiel blijft. Bewegen doet ie sowieso, maar teveel is een teken dat er een motorsteun verrot is. Meestal gaan deze steunen bij een polo wel een heel polo-leven lang mee.
Misschien iemand anders die een testmethode voor een drukgroep heeft?