Auteur Topic: Project [ HG-XD-24 ] Polo 2f G40 Genesis  (gelezen 46402 keer)

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #210 Gepost op: di, 24 feb 2009, 00:15:46 »
Het is toch ook zo dat een trommel minder last heeft van warmte ontwikkeling, of het beter af kan voeren. En dat ze daarom bij langdurig remmen beter zijn dan schijven!?  -dunno-


ff nog over die meguiers, welke potje mot ik nou kopen voor een goede was.. Want alles waarvan ik denk dat is het staat waX op.. Maar waX heeft toch ook een klein polijstend effect??
Ik zoek dus gewoon een degelijke was laag :D

Offline uuldriks_g40

  • EX-G40 Genesis nu YZF-R6
  • Non-Register lid
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Henk Uuldriks
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #211 Gepost op: di, 24 feb 2009, 07:22:33 »
tech wax 2.0 ;-)
Yamaha YZF-R6 :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #212 Gepost op: di, 24 feb 2009, 08:51:42 »
Het is toch ook zo dat een trommel minder last heeft van warmte ontwikkeling, of het beter af kan voeren. En dat ze daarom bij langdurig remmen beter zijn dan schijven!?  -dunno-


Een trommel is dicht. De warmte zit binnen in de trommel én de trommel is vrij dik.
Een schijf is open (contactvlak remblok/schijf direct in de rijwind).

De schijf kan zijn warmte makkelijker kwijt. Maar alsnog geldt: Voordat je aan de achterzijde last krijgt van fading, is de remmerij aan de voorzijde al volledig opgerookt :P

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #213 Gepost op: di, 24 feb 2009, 09:03:42 »
Een trommel is zwaar, en metaal geleid de warmte relatief goed ( niet zo goed als aluminium, maar toch ) Het oppervlak aan de buitenkant is alsnog fors en kan ook uitstralen naar de velg ( contact oppervlak ).

Remtrommels zijn niet fantastische veel beter of slechter; schijven zijn in onderhoud wat makkelijker: om blokken te wisselen hoef je niet achteraf het wiellager te stellen.  Ook zijn trommels door het gesloten karakter minder goed te controleren op voldoende voering.

Maar elk nadeel heeft z'n voordeel: Remvoeringen in de trommels gaan verschrikkelijk lang mee, dus controle is bij normaal straat gebruik, bijna nooit nodig. Niet echt een argument dus.

De handrem van schijfremmen is qua constructie nogal 'gecompliceerd' en dus gaan ze bij Golf 2 klauwen al snel vast zitten. bij Golf 3 is dat al iets beter, bij Golf 4 pas redelijk storingsvrij. Daarnaast moet je de kabels wijzigen, zitten er meer remslangen aan een schijven-as en is remkracht van de kleine klauwtjes vaak minder dan de standaard trommels..

Dus, als je de ombouw om iets anders dan puur de optiek doet, ben je niet goed bezig :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline uuldriks_g40

  • EX-G40 Genesis nu YZF-R6
  • Non-Register lid
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Henk Uuldriks
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #214 Gepost op: di, 24 feb 2009, 09:19:12 »
Duidelijk Jaap, laat maar zitten ;-)
Yamaha YZF-R6 :D

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #215 Gepost op: di, 24 feb 2009, 10:33:39 »
Ik weet alweer hoe ik daar aan kom, aan die informatie.. De loodseigenaar waar ik gesleuteld heb was landrover freak.. Zo kom ik erbij dat trommels beter zouden zijn.. Maar dan moet je het wel in de context zien van door rivieren rijden en zware modderige tereinen..

Maar tech wax 2.0, gaan we daar een flesje van halen ;)

Offline uuldriks_g40

  • EX-G40 Genesis nu YZF-R6
  • Non-Register lid
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Henk Uuldriks
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #216 Gepost op: ma, 02 mrt 2009, 22:40:55 »
Henk heeft een lekke tank. Zag vanavond ineens een beetje vloeistof liggen en rook een sterke bradstofgeur. En ja hoor, lek. In de vulhals in het laatste stukje voor de tank. Komt vaker voor geloof ik hehe
Heb een nieuwe besteld dus weet wat ik zaterdag kan gaan doen.
Yamaha YZF-R6 :D

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #217 Gepost op: ma, 02 mrt 2009, 23:01:59 »
Nee, ben je zeker niet de eerste mee...  :)

Het gekke is dat ik het alleen heb beleefd met een 2F.
Alles daarvoor had er geen last van. Idem dito met een accuwak trouwens..  -dunno-

Offline uuldriks_g40

  • EX-G40 Genesis nu YZF-R6
  • Non-Register lid
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Henk Uuldriks
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #218 Gepost op: di, 03 mrt 2009, 22:19:53 »
Zal vrijdagavond even tectyl o.i.d halen zodat ik die tank kan beschermen. Die gaat me niet weer lek!
Heb afgelopen zondag nog even foto's gemaakt van mijn vehikel:




Btw: Sorry Dennis, moest zaterdag nog naar de kapper en 's avonds naar Mooi Wark dus heb geen tijd gehad even langs te rijden 's middags. Komt wel goed dacht ik, staat ook niet in de brand.


« Laatst bewerkt op: di, 03 mrt 2009, 22:21:35 door uuldriks_g40 »
Yamaha YZF-R6 :D

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #219 Gepost op: di, 03 mrt 2009, 22:43:03 »
Nee, is idd geen probleem...  -thumbsup-

Offline uuldriks_g40

  • EX-G40 Genesis nu YZF-R6
  • Non-Register lid
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Henk Uuldriks
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #220 Gepost op: wo, 04 mrt 2009, 21:09:10 »
Vandaag gehaald:

Nieuwe benzinetank :D

En alvast mijn net volgetankte lekke tank leegpompen:


Morgen tectyl halen en de tank vetvrij maken en tectyleren. Die gaat me nooit weer rotten als het aan mij ligt! Vrijdagavond tank er onderweg halen en zaterdag de nieuw plaatsen. Iemand nog handige tips?
Yamaha YZF-R6 :D

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #221 Gepost op: do, 05 mrt 2009, 09:33:05 »
Achteras loshalen  -ja-

Vooraf wel met een kraspen de posities van de bouten hiervan markeren zodat de as er weer op dezelfde plek onder komt.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #222 Gepost op: do, 05 mrt 2009, 13:35:49 »
Jups.  As hoeft in principe alleen aan de tank-vul-hals kant los, incluus het bokje. Voor de ruimte is het makkelijk om het bokje ook van de as af te halen. Achteras hoeft dan maar een klein beetje van z'n plek om de tank er tussendoor te manouvreren. Denk ook aan de tankontluchtingstuinslang, welke verstopt zit aan de achterkant.

nog een tip: als er een extra steuntje aan de vulhals zit gelast, ter hoogte van de felsnaad van de tank: Slijp deze er dan direct af. Is een leuke extra gadget t.o.v. origineel maar zit soms echt ENORM in de weg: zit alles niet op z'n plek, maar net niet, kan je weer overnieuw beginnen. Echt nodig is het steuntje ook niet (en origineel zit t er ook niet op/aan ). Misschien zit ie er vooral voor transport op?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline uuldriks_g40

  • EX-G40 Genesis nu YZF-R6
  • Non-Register lid
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Henk Uuldriks
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #223 Gepost op: vr, 06 mrt 2009, 11:02:01 »
Vandaag word mijn nieuwe tank in de Bodyschutz gezet van Bardahl. Heb een bevriende autospuiter lief gevraagd en hij wilde dit wel even tussendoor doen. Kan ik morgen rustig aan de gang met he er onder zetten. Ga vanavond alvast de boel er onderuit halen zodat ik morgen evt. onderdelen kan halen die stuk gaan/ niet weer te gebruiken zijn. Heb er niet veel zin in maar een enorme klus zal het vast niet zijn. Achteras loshalen word nog wel lastig want wilde hem op oprijbkken rijden en dan gaat dat dus niet.....

Heb gisteren even twee slotloze handvaten van een golf 2 gehaald. Even heveltjes omzetten en sluit weer als een dolle.
« Laatst bewerkt op: vr, 06 mrt 2009, 12:02:06 door uuldriks_g40 »
Yamaha YZF-R6 :D

Offline uuldriks_g40

  • EX-G40 Genesis nu YZF-R6
  • Non-Register lid
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Henk Uuldriks
Re: Wie is Uuldriks_G40
« Reactie #224 Gepost op: za, 07 mrt 2009, 18:25:34 »
klaar! tank eronder. post moggel ff pics etc. viel me mee, dat ding dat jaap noemde moest er iddd af.
Yamaha YZF-R6 :D