Auteur Topic: Wiellagers vervangen  (gelezen 3013 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Wiellagers vervangen
« Reactie #15 Gepost op: di, 25 mrt 2003, 16:47:29 »
he tom meer brinta eten  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Wiellagers vervangen
« Reactie #16 Gepost op: di, 25 mrt 2003, 16:49:33 »
Tip voor (de-)montage van de stabilisatorstang tov het chassis: de auto NIET opkrikken maar op de grond al de 4 sleutel13 bouten die de stabibeugels tegen het chassis drukken al losdraaien. Dat staat er nl. nog geen spanning op de stabi en werkt dat veel makkelijker. Omgekeerd de auto gewoon weer op de grond zetten en dan pas de stabi aan het chassis monteren. Dan is het een eitje. (die stabi monteren dus)

Ja dat klopt, is alleen erg lastig als je auto verlaagd is....
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Wiellagers vervangen
« Reactie #17 Gepost op: wo, 26 mrt 2003, 13:13:20 »
Hartelijk dank allemaal voor de goeie tips! Ondertussen is de klus geklaard. Voor 40 euro per stuk inderdaad twee 'lagersatz' gehaald. Alleen de vervanging laten doen bij mijn buurman Güven de Garagehouder, voor een goed prijsje... Was binnen 1,5 uur gebeurd en scheelde mij tijd en moeite. Niet dat ik nooit zelf aan mijn auto sleutel hoor (vraag maar aan mijn ex)! Maar zoiets bewerkelijks en risky als wiellagers, laat ik liever doen door vaklui. Ach en van de kosten lig ik gelukkig niet wakker (meer)  ;)
Nou niet gaan zeuren dat alle goede raad voor niets was... Goede raad is als een heerlijke taart: zij wordt gedeeld!  :D
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf