Welkom op het nieuwe forum!
Met een verstelbaar nokkenastandwiel kun je niet alleen nokkenassen exact afstellen, maar ook de koppelband eerder of later laten inkomen. In de racerij is het een “must” als men de compressie heeft verhoogt, door het onderblok en / of de cilinderkop te laten vlakken, daar anders de timing niet meer klopt. Voor op de weg zijn deze timing wielen ook vaak noodzakelijk om nokkenassen goed af te stellen. Dit komt, omdat, als de auto wat ouder is, de kleppen wat dieper liggen, zodat de nokkenasdiagram niet meer exact uitkomt. Het gaat om de kleplift in BDP.....zuigers in BDP zetten ( meten met klokmeter), vervolgens per zijde ( in- en uitlaat) kleplift in BDP controleren door de lift op de stoter te meten. Houd wel rekening met de speling van de hydraulische stoter....... Als je zelf geen klokmeter hebt en geen ervaring met het uitklokkken zou ik het even uitbesteden!. draai niet zomaar aan je verstelbare tandwiel want het verstelbereik is erg groot....je kan makkelijk de kleppen raken.
zo te zien is zijn het ook "goudklomp"/platte tanden ipv ronde?