Als ik een slimme opmerking kan toevoegen dan is het wel dit:
V-Power reinigt helemaal geen motoren en is ook geen wonderbrandstof.
Ik heb er ook nooit van gehoord dat dit reinigend zou werken, en bovendien, hoe wil dit het smeersysteem etc reinigen .
Als het goed is komt er geen brandstof in je olie...
Mocht je dit ergens gehoord hebben dan is dat in mijn ogen mooie verkoop praat.
Verder over de V-Power, hier worden extra additieven aan toegevoegd om de motor als het ware een soort schop onder zijn kont te geven. Dit is dus alles behalve goed. Vergelijk het maar met bijvoorbeeld NitroMethaan (in modelbouwmotorbrandstof) bij je benzine te gooien, gaat heel even goed en snel, op de langere termijn alles naar de kloten.
Om dit nog te bevestigen ken ik diverse garages die dit ook zeggen, omdat ze al verschillende auto's met kapotte motoren kregen door de V-Power.
Mijn advies, lekker goede benzine tanken en geen benzine met rotzooi er in, sommige tankstations willen er nog wel eens wat door gooien om de prijs laag te houden...
Wat betreft het verhaal over de reinigingsmiddeltjes voor het blok kan ik de bovenstaande verhalen wel bevestigen.
Het reinigt inderdaad je blok, maar het kan ook zorgen voor lekkages door het verwijderen van vuilopbouw en losgekomen vuil kan idd dingen gaan verstoppen.
een stevig verkoolde motor (kleppen verbrandingsruimten en zuigerveren )heeft wel degelijk vermogens verlies .
dat komt door ,geen afdichting (dus evt olieverbruik via vastgekoekte zuigerveren)en lekkage via kleppen (minder compressie en verbrandings einddrukken . nu zijn de hedendaagse motoren uigerust met de smerige vinding egr klep waardoor ze roeten in de verbrandingsruimten .
door de extra aditieven wordt dus de motor iets warmer in verbrandingstemperatuur en dus schoongebrandt ,enpresto er is opeens vermogen gewonnen .
hierdoor zal de mkotor zijn hergewonnen soepeleid terugkrijgen en ook zijn hergewonnen vermogen .
maar er gaat niks boven goed stevig rijden om de motor los te krijgen .
en om in een stock polo motor met compressie 10 op 1 ron 98 te mikken is ook onzin , hoe hoger het ron getal hoe hoger de pingelgrens . dus hoe hoger de compressie (of hoe hoger de turbo druk in je cylinder ) hoe hoger je rongetalvan 11op1 tot 12,6 op 1 is 98 toereikend (mits je dignition er op zit dan is 95 ook al prima ), daaronder is 95 prima .