Acculampje dat bij stationair brand of ietsje flikkert/knippert is wellicht gewoon te wijten aan een erg lage stationair loop.
Niet meteen problemen zien die er niet zijn: Eerst ff carburateur laten afstellen zodat ie netjes stationair draait op 950 toeren/minuut, en als ie dan nog knippert/aan gaat rond stationair, dan eventueel de dynamo eens beter bekijken.
Mijn sleeptuimelaar polotjes willen ook nog wel eens te laag stationair draaien ( 500 a 800 rpm ) zonder ergelijk te zijn (uitvallen of niet goed oppakken). Enige wat je dan ziet, is dat het laadstroomlampje net wel net niet wil gaan branden ( te traag draaien van de dynamo ) . Het is niet voor niets volkswagen de poelie heeft gewijzigd rond 1982 a 83 ( dynamo poelie kleiner ) zodat de dynamo ietsje harder draait.
Distributie: Ietsie slapper waarschijnlijk ja. Lager van de waterpomp gaat t op de lange duur niet leuk vinden ( daarna nokkenas en krukas ). Maar zingen doen ze wel vaker ietsje als ze net niet zijn. Rekken doet zo'n riem als het goed is NIET, tenslotte een timing belt. Aan de andere kant: als je m net gemonteerd hebt, zal je m eerder te strak als te soepel hebben gezet ( voorzorg )..
De latere hi-torq riemen ( NZ, MH, MN, PY ) vind ik de eerste minuut na een koude start ook altijd een beetje zagen, en dat gaat na 1 minuutje draaien weg..
CO en onsteking netjes op tijd, en kijken of ie nog ploft. Zit er uberhaupt een tussendemper onder? Polotjes met alleen een enkele pijp een een einddempertje maken wat meer herrie dan die met een tussendemper of vlammendover of combi daarvan.