Auteur Topic: 1.6 16v  (gelezen 8608 keer)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #30 Gepost op: do, 13 jan 2005, 23:35:17 »
AJV uit een polo 6N (dus niet de 6N2) gti gaat prima met 085 bak.

dat is de 120pk versie zeker?

Yep, origineel wel ja
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
1.6 16v
« Reactie #31 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 07:45:15 »
-uitlachen-  -uitlachen-  -naughty-
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1.6 16v
« Reactie #32 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 08:44:56 »
Also; Geef Douwe een belletje, ruil van motor en klaar.

Allebei een 1.6 16v, allebei blij :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #33 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 08:54:27 »
Also; Geef Douwe een belletje, ruil van motor en klaar.

Allebei een 1.6 16v, allebei blij :)

ja maar ik heb dat AVY blok nog niet liggen hoor en heb me laten vertellen dat de 125pk versie beter is dan de 120pk versie omdat deze met oliesproeiers zit en de 120pk versie niet
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1.6 16v
« Reactie #34 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 19:15:37 »
hoezo olie sp[roeiers .als je bij de ajv origineel boven in de drijfstangen een gaatje boort van 1mm heb je ook olie sproeiers die veel beter werken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1.6 16v
« Reactie #35 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 19:43:57 »
Ja,. maar dan moet je voor de inbouw wel het blok los gooien..

Jij en ik -hug- draaien onze hand er niet voor om, maar anderen wellicht wel :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #36 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 20:06:20 »
hoezo olie sp[roeiers .als je bij de ajv origineel boven in de drijfstangen een gaatje boort van 1mm heb je ook olie sproeiers die veel beter werken .

dat heb ik me laten vertellen he, weet zelf niet of het zo is
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #37 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 20:08:25 »
Ja,. maar dan moet je voor de inbouw wel het blok los gooien..

Jij en ik -hug- draaien onze hand er niet voor om, maar anderen wellicht wel :)

moet zeggen dat ik niet zo veel ervaring er mee heb maar het blok moet toch uit elkaar om de krukas, de kop enz te bewerken en het is de bedoeling dat er een compressor op komt dus daar moet ik het zeker niet voor laten
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1.6 16v
« Reactie #38 Gepost op: vr, 14 jan 2005, 20:49:55 »
Ah,. ok.. gaatjes boren dus! :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
1.6 16v
« Reactie #39 Gepost op: za, 15 jan 2005, 00:06:13 »
Oja; en voordat je eraan begint: je moet niet bang zijn voor draden, draden en nog eens draden -gek- :D
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #40 Gepost op: za, 15 jan 2005, 01:37:37 »
vooral voor de wirwar die je uiteindelijk draadje voor draadje ergens weg moet zien te werken, zodat het blokje en de rest het naar behoren doet....

Ik krijg nu al de kriebels, doe mij maar sleeptuimelaar met contactpunten en carbs......
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1.6 16v
« Reactie #41 Gepost op: za, 15 jan 2005, 09:31:06 »
spagetti!!! (maar dan zonder de bolognaise)


Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)


 -klus-                         -klus-                          -klus-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #42 Gepost op: za, 15 jan 2005, 10:24:31 »
ben niet van plan om de originele sturing te gebruiken
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
1.6 16v
« Reactie #43 Gepost op: za, 15 jan 2005, 11:40:39 »
Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)

Voor mij nooit meer!

Hoewel.. er komt ooit wel een turbo of compressor in de groene  -naughty-  

Megasquirt misschien?  -klus-   -wanker-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #44 Gepost op: za, 15 jan 2005, 13:15:42 »
Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)

Voor mij nooit meer!

Hoewel.. er komt ooit wel een turbo of compressor in de groene  -naughty-  

Megasquirt misschien?  -klus-   -wanker-

zou dat ook maar 1 keer maken hoor en dan is het tijd voor een andere uitdaging he
old VW's never die ,they just get lower and faster