Auteur Topic: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60  (gelezen 44483 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #180 Gepost op: zo, 14 mrt 2010, 18:33:04 »
het probleem was al bekent alleen de inlaat is gevlakt en ik dacht dat dat wel goed kwam.. niet dus -boehoe-
ik denk dat ik een adapter tussen gasklep en inlaat maak.
motor was ingebouwd om wat dingen op maat te maken maar moest gereviseerd worden -klus-

aangezien de andere motorsteunen nog niet vastzitten en de bak ook nog niet zal er nog wel iets meer ruimte komen. maar zo gaat de gasklep nooit passen!

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #181 Gepost op: zo, 14 mrt 2010, 18:34:52 »
@maikel, eerste foto van dit topic was de motor nog een 1.6i16vg40 ;) daar zat de orginele inlaat nog op met een zelfgemaakte retour, niet echt ideaal dus..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #182 Gepost op: zo, 14 mrt 2010, 18:46:48 »
Als je de bekrachtiger verder naar voren verplaatst past het dan niet tussen bekrachter en schutbord?
Of de remmerij op een andere plek plaatsen?

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #183 Gepost op: zo, 14 mrt 2010, 22:00:14 »
Ik had hetzelfde probleem en heb de steun van de bekrachtiger ingekort.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #184 Gepost op: zo, 14 mrt 2010, 23:14:34 »
Misschien kan je een engelse plaatsen:

Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #185 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 13:41:38 »
Ik had hetzelfde probleem en heb de steun van de bekrachtiger ingekort.

dit snap ik niet!  jij hebt toch een orginele inlaat erop zitten?
daar had ik nooit geen problemen mee...

Ik kan ook de inlaat wat schuiner laten vlakken maar ik ben bang dat de injector dan tegen de cilinderwand aan gaat spritzen -dunno-
liefst laat ik de remmen voor wat het is..
dat idee van michel wil ik misschien nog wel eens uit proberen. maar ik ga niks ergens anders monteren!

er zijn 2 optie, 1 is meer vlakken en schuin.. dat de gasklep wat omhoog komt zeg maar.
en 2 is een adapter zien te maken voor de gasklep. zoals de limited golf heeft.. maar dan iets anders want die dingen zijn mij te duur!!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #186 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 17:30:25 »
Tsja, mijn gasklephuis kwam toch echt tegen de rembekrachtiger.. Ik heb een hoekje van het gasklephuis afgeslepen en mijn rembekrachtiger ingekort om dit op te lossen.

De engelse rembekrachtigers zijn standaard al een heel stuk korter (zoals je op het plaatje van Marcel kan zien). www.ebay.co.uk?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #187 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 18:26:11 »

het was krap maar raakte niks  -klus-
dit ging perfekt kwa vorm alleen die zelfgemaakte retour was klote..

ik ga eens kijken op ebay:) co.uk

de orginele inlaat is ook geen optie want daar past alleen vr6 of 1.8iT gaskleppen op...
dat het gaat passen is zeker  :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #188 Gepost op: ma, 22 mrt 2010, 21:07:29 »
ok weer wat wijzer blijft leuk project

gr maikel



Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #189 Gepost op: wo, 31 mrt 2010, 12:24:50 »
ik heb nog eens rond gevraagd en gekeken maar het verbreden zal niet meevallen..
zal er straks eerst is mee toeren kijken hoe het gaat met de lader eraan -naughty-

die duitser heeft me een foto gestuurd van hem verbreding, die snap ik wel maar dat gaat never nooit zoals bij mijn pompie -gert-




10mmverbreedt dus ook de halter beetje moeten veranderen!

de aansluiting op het blok komt niet exact overeen maar wel veel!!
ik heb jammer genoeg niet zo,n py pomp liggen anders had ik eens kennen kijken of de maten overeen komen -naughty-
« Laatst bewerkt op: wo, 31 mrt 2010, 12:26:25 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #190 Gepost op: do, 01 apr 2010, 01:02:05 »
PY pomp is niks anders dan die van een normaal hydrostoterblok.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #191 Gepost op: zo, 11 apr 2010, 11:52:12 »
hoe bedoel je dat dennis?  je ziet toch het verschil!! dus ik snap je niet zo goed..
de opbrengst van een py pomp is veeel rendabeler.. vooral als die verbreed word,..

ik heb alweer te horen gekregen dat oliedruk problemen pas komen als je oliesproeiers hebt zonder ventile{klep, kogeltje erin}
maar kwa verbreden zie ik het niet lukken met de ajv of arc pomp! -dunno-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #192 Gepost op: zo, 11 apr 2010, 15:24:43 »
Ok, dan heb ik jou verkeerd begrepen...
Ik had niet door dat jij het met een AJV of ARC vergeleek.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #193 Gepost op: zo, 11 apr 2010, 16:00:37 »
voor mij valt er anders niks te vergelijken ;)


het principe van de py pomp en dergelijke snap ik helemaal!! alleen dat pricipe werkt niet bij zo,n ajv arc pomp....
der valt niks te verbreden want dat past gewoon niet!!

die kerel van die 1.6i16vg60 had dus problemen doordat hij er van dikke sproeiers in heeft gebouwd zonder kogeltje erin en dus sproeit die sproeiers contstant olie en daardoor heb je druk verlies...
« Laatst bewerkt op: ma, 12 apr 2010, 12:32:39 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60
« Reactie #194 Gepost op: ma, 12 apr 2010, 11:19:22 »
Bij jouw oliesproeiers komt er pas olie uit boven een bepaalde oliedruk?

M.a.w.: Wie/wat/waar bepaalt wanneer er olie uit jouw oliesproeiers komt? Ik had zelf ook gedacht dat er altijd olie uit de sproeiertjes zou komen spuiten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983