Auteur Topic: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60  (gelezen 43211 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #60 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:26:17 »
precies: G40 heeft uniballs aan de binnenzijde, en zijn niet te verkrijgen bij de universeel.

(buitenste rubbers en fusee kogel zijn verder gewoon standaard)

Was vorig jaar bij de dealer ongeveer 90 eu kwijt per stuk.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #61 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:31:33 »
uniballs aan de binnenzijde = slijtvast!!

Tot dat het kogelgewricht het begeeft  -nana-

Voor mijn 0.9 liter sterke polo voldoet rubber prima!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #62 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:32:45 »
G40 draagarmen bij dealer iets van 170-190 euro per stuk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #63 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:41:13 »
Zelf Uniball-lagers in een standaard draagarm persen? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #64 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:43:52 »
De lagers zijn juist het dure, die koop je zelf ook niet voor weinig.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #65 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:46:52 »
uniballs aan de binnenzijde = slijtvast!!

Tot dat het kogelgewricht het begeeft  -nana-

Voor mijn 0.9 liter sterke polo voldoet rubber prima!

ma met die 115kilo butst die kogelgewricht ook op en neer -nana-  
nee je hebt helemaal gelijk wat dat betrefd ma ik heb daar geen genoegen mee, alles is doorgelast dus die krijgt heel wat te verduren -boehoe-

@gekke gerrit dat is mogelijk ma op een duits forum las ik dat ook die unibals niet ok zijn!!!
heb dat bij de mijne gekeken ma die liggen er gewoon los in -gert- foto,s zal ik nog posten...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #66 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:52:18 »
dus die gaan ook de prullenbak in...
Tippie: bewaar de stofhoesjes van de uniball's

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #67 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:54:06 »
mag ik weten waarvoor?  voor jouw mischien, of is er moelijk aan te komen want ze zijn gescheurd dus heb en kan er weinig mee!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #68 Gepost op: di, 26 mei 2009, 12:56:02 »
mag ik weten waarvoor?  voor jouw mischien, of is er moelijk aan te komen want ze zijn gescheurd dus heb en kan er weinig mee!
moeilijk of helemaal niet aan te komen idd,
maar helaas hebben ze de beste tijd al gehad, begrijp ik

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #69 Gepost op: di, 26 mei 2009, 13:04:01 »
115 kilo, nu moet je me geen trauma aanpraten he.. Zit er nog 12 kilo onder :D

En ben lijnende

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #70 Gepost op: di, 26 mei 2009, 13:11:19 »
hier 83kilo puur spierweefsel -fu- ma ik blijf hangen, krijg er niet meer voedsel ingepropt -wanker-
of de dag is gewoon te kort voor m,n eetschema hahaha..

effe een uitlegje...
ik wil dus golf2 of polo6n draagarmen bemachtigen goedkoop, daar ga ik proberen het eindstuk van de polog40 draagarmen het kogelgewricht en de aansluiting voor stabi op lassen..
ben er alleen nog niet achter van wat voor materiaal die draagarmen gemaakt zijn en of dat te lassen is -dunno-
daardoor kan ik eventueel het camber voor na buiten zetten -klus-

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #71 Gepost op: di, 26 mei 2009, 14:17:34 »
Draagarmen zijn van gietstaal, dat kan je niet aan plaatstaal lassen. Gietstaal lassen voor een wielophanging is sowieso not done, na het lassen wordt het veel te bros.

Je kan dan beter een setje triangels kopen/ laten maken, dan weet je zeker dat het goed is en is de boel ook nog verstelbaar.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #72 Gepost op: di, 26 mei 2009, 14:34:00 »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #73 Gepost op: di, 26 mei 2009, 14:46:07 »
dat gaat toch niet over draagarmen, maar over een subframe?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #74 Gepost op: di, 26 mei 2009, 14:57:35 »
martijn dank je voor je uitleg, plaatstaal en gietstaal gaat indd niet samen..
als je iets goed last is dat gewoon done ook aan een wielophanging -nana- als je het ma goed wilt doen...

dat van dat subframe is een leuk idee ma heeel simpel -klus-
niet voor mijn wagen van toepassing omdat ik een andere motor erin heb en een lage carterpan...
die triangels is indd ook goed en netjes ma mij te duur nieuwd... dan maak ik ze nog liever zelf -klus-
de gewrichten zijn tenslotte te koop op ebay.de
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud