Auteur Topic: project [ FL-XJ-65 ] polo 2F 1.6i 16v G60  (gelezen 43212 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #75 Gepost op: di, 26 mei 2009, 15:16:00 »
Richard;

Gelast gietstaal is niet geschikt voor een draagarm, ook al is het goed gelast. Gietstaal heeft een non-uniforme molecuulstructuur. Als je gaat lassen vindt er rondom de las verschuiving van moleculen plaats, waardoor de grotere moluculen rondom de las komen te zitten en de kleinere moleculen verder van de las verschuiven. Dat heeft tot gevolg dat het materiaal rondom de las ernstig verzwakt wordt.
Bij gietstaal treedt dit in veel grotere mate dan bij bijv. normaal plaatstaal. Dus; hoe goed je het ook last, je houdt een zwakke constructie over. Bij een zwaarbelast onderdeel als een draagarm zou ik niet aan zulke constructies beginnen.

Nog een tip, Koop geen rod ends via ebay. De kwaliteit van merkloze producten is erg slecht, er zit veel speling op de kogel/huis en de hardheid van de ball joints is veel minder dan bij de betere merken.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #76 Gepost op: do, 28 mei 2009, 10:42:08 »
Maar voor de duidelijkheid, als je Fuseekogels gaar zijn, moet je dus je hele draagarmen vervangen??? -boehoe-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #77 Gepost op: do, 28 mei 2009, 10:55:02 »
ja
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #78 Gepost op: do, 28 mei 2009, 12:09:07 »
G40 draagarmen bij dealer iets van 170-190 euro per stuk.

Whot? Was ik zoveel geld kwijt? Dat zoek ik nog eens uit.. kan het mij haast niet voorstellen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #79 Gepost op: do, 28 mei 2009, 20:07:00 »
een molecuul is een verbinding van minimaal 2 atomen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #80 Gepost op: vr, 29 mei 2009, 14:16:47 »
Bij G-laderseite krijg je voor 209 euro 2 draagarmen, dan wel met excentrische lagers en kunststof ipv rubbers...

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #81 Gepost op: vr, 29 mei 2009, 14:46:22 »
hetzelfde als op ebay -marcel- alleen 2euro goedkoper!!! ma ook gewoon 2draagarmen.
en daar zit een setje wellems bij -thumbsup-

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #82 Gepost op: vr, 29 mei 2009, 14:50:07 »
ma ook gewoon 2draagarmen.

Ze had voor ma-derdag een fiets met fietstassen moeten vragen ipv haar draagarmen steeds te gebruiken of pa laten sjouwen  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: vr, 29 mei 2009, 14:53:23 door Gert »

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #83 Gepost op: vr, 29 mei 2009, 15:25:31 »
komt hij weer aan -imstupid-

ik draag de boodschappen van m,n moeder altijd :)  dan kan ik toch nog iets goeds doen na al die jaren -nana-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #84 Gepost op: vr, 29 mei 2009, 15:42:09 »
Good boy :D

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #85 Gepost op: di, 02 jun 2009, 09:43:27 »

zoiets zou wel iets voor mij zijn -klus-  (bron g-laderseite)

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #86 Gepost op: di, 02 jun 2009, 09:49:52 »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #87 Gepost op: di, 02 jun 2009, 13:11:42 »
Ziet er (overdreven?) stevig uit, nadeel is dat er nog meer gewicht bijkomt, daar waar je 't juist niet wil hebben: in de neus

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #88 Gepost op: di, 02 jun 2009, 13:29:40 »
een vakwerkconstructie tussen de langsdragers maar een ontzettend buigslappe strip tussen de draagarmen.. Niet echt goed 'ontworpen'.

Ik zie sowieso het nut niet in van een vakwerk aan de voorkant, niet echt nuttig om op deze manier een constructie torsiestijf proberen te maken.

Zoals Sjon zegt; veel te zwaar (overtrokken)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: project 2f 1.6i 16v G60
« Reactie #89 Gepost op: di, 02 jun 2009, 13:34:07 »
een vakwerkconstructie tussen de langsdragers maar een ontzettend buigslappe strip tussen de draagarmen.. Niet echt goed 'ontworpen'.

Ik zie sowieso het nut niet in van een vakwerk aan de voorkant, niet echt nuttig om op deze manier een constructie torsiestijf proberen te maken.

Zoals Sjon zegt; veel te zwaar (overtrokken)
Ziet er (overdreven?) stevig uit, nadeel is dat er nog meer gewicht bijkomt, daar waar je 't juist niet wil hebben: in de neus

 :D :D dat ligt maar net aan je rijstijl, maar misschien beter om de 'goede' elementen er uit te pakken en de rest te laten.
Kwestie van 'verbeteren van een origineel design'

succes -thumbsup-