Auteur Topic: Verzenden van 4 velgen naar de UK  (gelezen 3484 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #30 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 20:56:02 »
En jij accepteerde dat?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #31 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 20:58:11 »
Ik ben een tijdje spoedkoerier geweest en veel met 'vaste koeriers' te maken gehad (DHL,Fedex).  Bij het overnemen van pakketten heb ik ze zelfs LCD tv's in mijn auto zien gooien (echt gooien, niet overdreven). Het boeit de meeste koeriers niet of er breekbare spullen vervoerd worden.

Die moest ik dan afleveren -wtf- ..

 -wtf- -gert-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #32 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 21:02:09 »
Tja, wat wil je er aan doen? Ik heb die gast er op aangesproken, maar het interesseerde hem geen biet.
Ik heb echt geen trek om een kerel die 50 uur per week pakketten bezorgd te wijzen op zijn onverantwoordelijke gedrag. Het was voor mij een leuke bijbaan, verder niet.

Ik heb het mijn baas gemeld, wij werden door DHL/ Fedex ingehuurd als het te druk was. Doordat ik het gemeld heb, is bekend dat er eventueel een defect opgetreden kan zijn bij de betreffende wissel. De koerier zal er uiteindelijk op aangesproken worden.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #33 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 21:02:15 »
Ben ik niet zo heel erg bang voor heb bij een maat van me die een tjoeningshop en velgen en bandenzaak heeft 4 16'' velgdozen op gehaald dus ruimte genoeg om alle 4 velgen in 8 lagen noppenfolie te wikkelen en  toen in de doos helemaal klem gedrukt met piepschuim!

Op de foto staat de stapel recht op maar heb m op de zijkant aan gelevert met een this side up en fragile sticker! zodat het eigenlijk niet aan mij gelegen kan hebben als het wel fout gaat ;)


Dat er fragile of this side up op staat maakt helemaal geen fuck uit...ik werk elke avond bij de UPS en laad daar vrachtwagens over. Je pakketje wordt gewoon zo neergelegd dat het goed op/in een stapel past...het klinkt misschien een beetje hard...maar als iedereen this side up op zn pakketje zou gaan zetten dan zou het werk zoveel langer duren en de kosten dus een stuk hoger zijn. Ik wil hier absoluut geen discussie mee op gang helpen, maar mijn persoonlijke advies is:

Als je een pakket wil versturen:
1. Doe het in een STEVIGE doos, eventueel een extra laagje karton onder alle vlakken
2. Zorg dat het een massief pakket is, dus dat de gehele doos opgevuld is, dan is het pakket veel beter stabelbaar en worden de krachten van een doos die daar eventueel bovenop komt veel beter verdeeld
3. Zorg dat je product niet gelijk tegen de zijkant van de doos ligt, maar doe er nog wat tussen.

Natuurlijk doen we gewoon voorzichtig met de pakketten, maar het ligt wel in een vrachtwagen en wat daar tijdens het rijden mee gebeurd qua schuiven ed. daar kan je verder niet heel veel tegen doen...er zit wel een net voor, zodat de stapel met pakketten niet makkelijk omvalt, maar als er iets begint te schuiven dan kan er altijd iets gebeuren.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #34 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 21:05:42 »


Natuurlijk doen we gewoon voorzichtig met de pakketten,

Wel eens bij UPS in Schiphol geweest? Een keer een heftruckchauffeur gehad die een gesealde pallet computerschermen met zijn lepels verder mijn bus in duwde. En Nee, niet tegen de pallet zelf, maar tegen de gesealde dozen met monitoren... -gert-

Des te makkelijker, des te sneller. Ongeacht wat er in zit of hoe duur dat mag zijn.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #35 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 21:06:56 »
ow jah maar goed ik heb dan mijn best gedaan!  ;) De velgen zijn per stuk verpakt in 8 lagen noppenfolie en de rest van de doos is op gevuld met piepschuim als 1 massief pakket! en op alle 4 dozen een adres papier met pakket nummers der op!

en heb nog nooit slechte ervaringen gehad met GLS

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #36 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 21:10:51 »
Wel eens bij UPS in Schiphol geweest? Een keer een heftruckchauffeur gehad die een gesealde pallet computerschermen met zijn lepels verder mijn bus in duwde. En Nee, niet tegen de pallet zelf, maar tegen de gesealde dozen met monitoren... -gert-

Des te makkelijker, des te sneller. Ongeacht wat er in zit of hoe duur dat mag zijn.


Weet niet hoe het er in schiphol aan toen gaat, ben ik nog nooit geweest, maar in Drachten wordt er wel op toegezien dat het niet te ruig gaat, anders krijgen we allemaal claims aan de broek. Regelmatig komen er ook controleurs langs om te kijken hoe alles in zijn werk gaat, maar nogmaals, het is niet mijn bedoeling om hier een discussie te gaan houden. Wil alleen even een beeld geven wat er met de pakketten gebeurd en waar je het beste om kan denken als je iets wil versturen!
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #37 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 21:12:20 »
 -thumbsup-

Er zijn ook genoeg mensen die wel netjes met de pakketten omgaan. Het is wel zo dat je het beste zelf zoveel mogelijk moeite kan doen om de spullen te beschermen. -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #38 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 22:53:25 »
Wel eens bij UPS in Schiphol geweest? Een keer een heftruckchauffeur gehad die een gesealde pallet computerschermen met zijn lepels verder mijn bus in duwde. En Nee, niet tegen de pallet zelf, maar tegen de gesealde dozen met monitoren... -gert-

Des te makkelijker, des te sneller. Ongeacht wat er in zit of hoe duur dat mag zijn.


Dat hoeft maar een paar keer fout te gaan en je kan je koffers pakken.
jaren lang in de distributie gewerkt op heftruck/reachtruck.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #39 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 22:31:33 »
Citaat
Hi Ajan

GLS are a brilliant company, been tracking the wheels since they left. Heard nothing but good things about them.
Best wishes
Rob

 -thumbsup-

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #40 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 19:59:49 »
Citaat
Hi Arjan

A big Big BIG Thank you for the Ronals, arrived this morning.
If there's anything from the UK you need, just let me know matey.

Best Wishes
Rob

(I go on www.mk1polo.com I'm simmo on there!)


Kijk eens aan GLS heeft wederom goed werk geleverd  :D

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #41 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 20:02:31 »

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #42 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 21:40:25 »
Zijn het trouwens de oude van Serge ? Zo ja dan heb ik ze ook nog een keer gehad

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #43 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 21:43:20 »
zou zo maar kunnen ik heb ze van TwinG  :D

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Verzenden van 4 velgen naar de UK
« Reactie #44 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 23:03:32 »
Leuk forum is dat.. Altijd aardig die Engelsen.  :)