Auteur Topic: 2 vloeistof vraagjes  (gelezen 1544 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 2 vloeistof vraagjes
« Reactie #15 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 21:01:51 »
met 220 k kilometers en dit verhaal ,zeg ik eerder reviseren dat blok ,of een ruilblok .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: 2 vloeistof vraagjes
« Reactie #16 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 08:11:31 »
is een koppakking vervangen via de garage niet ontzettend duur :(
geef je straks veel geld uit en dat loopt ie bijvoorbeeld stuk!!

je komt uit brabant of niet?  ik wil die koppakking ook wel vervangen voor je hoor -klus- (is goedkoper dan bij de garage -marcel-)
je kunt me altijd een pb sturen!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline c-bbs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: 2 vloeistof vraagjes
« Reactie #17 Gepost op: ma, 27 jul 2009, 16:56:20 »
Nog een vloeistof vraagje...vergelijkbaar met deze bovenstaande:

Vanmorgen kwam de buurman aan de deur en kwam met de volgende vraag:

De auto staat al zeker 24 uur stil en alleen 's middags met de motorruimte in de zon.
Vanmorgen kwam hij erachter dat de koelvloeistof onder het gemiddelde stond.

Hij heeft toen met een andere auto koelvloeistof gekocht en is daarna gaan bijvullen met de volgende problemen:

De dop zat zo muurvast dat er zelfs een slag met een hamertje aan te pas moest komen.
Toen de dop los was (motor was koud en stond dus niet in de zon of wat dan ook) spoot de vloeistof er voor een deel uit.

Wel loopt de vloeistof redelijk rap leeg. Zeker 1x in de 300km moet hij een kwart flesje bijvullen..

Hij kwam dus met de vraag of dit normaal was...of dat er wat mis was..

Iemand die me hierbij kan helpen dit te beantwoorden?

mvg,

Project: Corrado G60->Under Contruction->20VT, new Paint!

Daily: Golf Mk4 1.9TDI ; Airride & A8 Stars

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 2 vloeistof vraagjes
« Reactie #18 Gepost op: ma, 27 jul 2009, 23:14:31 »
Wat voor auto rijdt je buurman?

Maar goed: bij een normale auto, met gesloten systeem, zit er ergens een overdruk ventiel (meestal in de dop). Het koelsysteem kan, zeker als ie warm is, onder druk staan, Als ie koud is, kan er rest druk zijn, maar dat is wel ' raar '  als dat zoveel is dat er water uit spuit. een ' psssft ' kan/mag je altijd wel horen.  een liter op elke 300 km is zeker niet goed. Of lekkage van een slag, of de koppaking door.

Maar goed: eerst eens goed zoeken naar de lekkage! Een klein lullig gaatje in de radiateur kan ook makkelijk hard lekken onder druk. Een vast zittende dop zegt niets: vaak is de dop onmogelijk in vorm om goed kracht te zetten: geen grip. Een Polo 2f dop gaat echter met een waterpomptang makkelijk open.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: 2 vloeistof vraagjes
« Reactie #19 Gepost op: di, 28 jul 2009, 02:02:30 »
Onze 2f GT heeft hetzelfde probleem, na 24 uur nog flinke druk op de ketel. Normaal is het niet, maar het euvel hebben we nog niet gevonden. Deze verbruikt iig ook koelvloeistof en de koppakking wordt binnenkort vervnagen. Maar 's zien of het drukprobleem dan ook veranderd.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: 2 vloeistof vraagjes
« Reactie #20 Gepost op: do, 30 jul 2009, 19:54:45 »
bij mijn  polo ZG-31-HP   was het ook zo

druk op de ketel  koelvloeistof weg   

bleek het kachelradiateurtje te zijn  ,die was gesneuveld door een lekke koppakking
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond